Spațiile pietonale și parcarea s-au aflat din nou în centrul dezbaterii, miercuri, 23 februarie 2022, în cadrul unei întâlniri online a Grupului Local URBACT Arad, grup alcătuit din 29 de reprezentanți ai administrației locale și ai altor instituții și organizații active în planificarea și implementarea proiectelor în domeniul mobilității urbane durabile. Grupul Local URBACT Arad a fost constituit la începutul anului 2020, în cadrul proiectului Space4People, la care Municipiul Arad participă alături de alte 9 orașe europene.
Scopul principal al întâlnirii a fost identificarea unor soluții de extindere a spațiilor pietonale în zona centrală și testarea acestora în cadrul unei acțiuni-pilot, în următoarele luni.
Evenimentul, moderat de echipa de experți ai consultantului și de echipa de proiect a Primăriei, a fost organizat în două sesiuni distincte, fiecare destinată uneia dintre cele două teme cheie abordate de Municipiul Arad în cadrul proiectului Space4People, respectiv spațiile pietonale și managementul parcării.
În cadrul primei sesiuni, au fost prezentate rezultatele unei analize multicriteriale asupra străzilor cu potențial de pietonalizare din centrul Aradului, în urma căreia s-au evidențiat ca opțiuni viabile străzile 1 Decembrie 1918, Vasile Alecsandri și Kuncz Aladar (inclusiv Piața Plevnei). Aceste variante au fost discutate și analizate pe larg în cadrul întâlnirii, opțiunea preferată de toți participanții fiind strada 1 Decembrie 1918 (segmentul care nu este pietonal în prezent). Opțiunea a fost motivată de posibilitatea asigurării legăturii între Bd. Revoluției și malul Mureșului, precum și de existența unui segment deja pietonal, urmând să se contureze astfel o circulație pietonală atractivă.
Cea de-a doua sesiune a pus în dezbatere testarea unei intervenții-pilot de tip „Parking Day”, în paralel cu acțiunea de pietonalizare propusă pentru strada 1 Decembrie 1918. O asemenea intervenție presupune amenajarea unui spațiu public atractiv pe un loc de parcare existent, utilizând elemente de mobilier urban și de vegetație, pe parcursul unei perioade de timp determinate.
În cadrul dezbaterii, au fost prezentate ca opțiuni viabile străzile Unirii, Nicolae Bălcescu și Piața Avram Iancu, alături de strada 1 Decembrie 1918, aleasă pentru acțiunea-pilot de pietonalizare. Printre opțiunile dezbătute de participanți s-au numărat și intersecția Bd. Revoluției cu str. 1 Decembrie 1918, str. I.C. Brătianu, precum și zona mediană a Bulevardului Revoluției. Dezbaterea a fost orientată către crearea unor spații atractive mai ample, cu activități diverse, inclusiv destinate copiilor.
În perioada următoare, municipalitatea va organiza, cu sprijinul Grupului Local URBACT Arad, acțiunea-pilot la scară mică, detaliile privind evenimentul urmând să fie făcute publice prin canalele oficiale de comunicare ale Primăriei, precum și cele aferente Proiectului Space4People pentru Municipiul Arad.
Proiectul Space4People este co-finanțat de Uniunea Europeană din Fondul European pentru Dezvoltare Regională, prin intermediul Programului Operațional URBACT III, Apelul de proiecte „Rețele de planificare a acțiunii”.
Rețeaua URBACT de Planificare a Acțiunii Space4People este cadrul de colaborare dintre orașele participante la proiectul Space4People: Bielefeld (Germania) – lider, Arad (România), Nazaré (Portugalia), Valga (Estonia), Serres (Grecia), Panevėžys (Lituania), Guía de Isora, (Spania), Turku (Finlanda), Saint-Germain-en-Laye (Franța) și Badalona (Spania).
Grupul Local URBACT este principalul motor al procesului de planificare a unor măsuri locale pentru îmbunătățirea spațiului public
Mai multe informații despre proiect pot fi accesate la: https://urbact.eu/space4people și pe pagina Primăriei Municipiului Arad http://www.primariaarad.ro/info.php?page=/infoeuropa/Proiectul_Space4People.html
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială
a Uniunii Europene sau a Guvernului României.
Trimite articolul
XE o treaba si anume nu e de stricat ci trebuie un ambient care sa ofere celor care locuiesc un spațiu mai adus la o altfel de organizare dar atenție nu scoatem din pământ ca sa punem in chieveșe.
Zona Plevnei dar si ce bune ca e parcare si fluidizare treaba ar fi trasele sa fie ce doua sensuri in ambele părți ale carosabilului maiales in zâna Plevnei ca sa nu se iasă prea des pe linia de tramvai.
Tranca-fleanca. Aradul ramane tot o comuna cu tramvai, in timp ce orasele invecinate se dezvolta rapid.
Dacă se va dezvolta zonele acestea sărace vulnerabile din oraș care arată deplorabil își merită investiția dar cu mare atenție să fie într-adevăr de un real folos în toate zonele deci mă refer zona aceea 1 decembrie da să aibă utilitate nu doar să fie un refugiu bulevardul acesta 1 decembrie sau Bulevardul revoluției într-adevăr să aibă o utilitate extrem de mare ia uitați-vă la malul Mureșului acolo s-a făcut o sistematizare cat mai simplă și se să se mențină un lucru extraordinar de bine gândit în sensul că este nevoie de digul acela dar încă trebuie prevăzută și anumite riscuri la inundații așa trebuie rezolvat și în pe aceste străzi într-adevăr să fie o inițiativă ai firmelor în sensul să se poată reorganiza cumva chiar și de către cons deci să aibă o idee să spunem o idee cu ștrandul da flori par frumos verdeață amenajat deci în sensul ăla deci când vii din de pe ștrand să vezi o ambianta la fel de curată de de atmosferă și care să nu îngusteze sau să închidă alte posibilități mai ales a localnicilor din zonă
Zona aceea bou roșu trebuie reorganizată neapărat chiar totul până spre alfa să aibă o altă dată nu sfera acolo neapărat neapărat
Ia testati voi cei din administratia locala, cum ar fi sa conditionati acordarea ajutoarelor catre asistatii sociali si sa ii puneti sa mature zilnic de cateva ori strazile. Cum ar fi sa amendati babele ce vin la stolurile de porumbei (ce caca trotuarele si cladirile,) cu pungi de boabe sau cojile de paine ce nu le pot roade cu proteza. Si mai rariti respectivii porumbei si sobolanii aducand in parcuri familii de soimi pasarari si de bufnite de format mare stiindu-se ca acestea prind fiecare într-un an aproximativ 10 000 de șoareci.