Campania ARAD VERDE VIU a ajuns la final! Prin intermediul ei ne-am propus să schimbăm mentalități, să-i încurajăm pe arădenii de toate vârstele să adopte un stil de viață nou și ne-am dorit să facă acest lucru în baza unor decizii informate. Pornind de la realitatea „Cu tramvaiul, cu bicicleta sau pe jos – e mai sănătos!”, i-am îndemnat să descopere beneficiile mijloacelor de deplasare alternative și să conștientizeze faptul că micile schimbări fac diferența.
Cât este de ofertant Aradul la capitolul mobilitate urbană? Ce înseamnă să te deplasezi cu maşina pentru calitatea aerului din oraş şi pentru trafic? Cum am putea ca prin acțiunile noastre să asigurăm viitorul verde al orașului în care locuim, muncim și, poate cel mai important, ne dorim să rămânem? Acestea au fost doar o parte din întrebările la care am încercat să găsim răspuns împreună cu arădenii.
Cu toate că am ajuns la finalul campaniei, misiunea fiecăruia dintre noi este departe de a se fi încheiat, pentru că trăim într-un „oraș verde viu” și ne dorim să rămână așa.
Depinde de fiecare dintre noi să-l facem zi de zi mai curat, mai puțin aglomerat, mai puțin poluat, cu alte cuvinte un „oraș verde viu”. Iar acolo unde ai la dispoziție infrastructura potrivită (tramvaie eficiente energetic, piste de biciclete și spații pietonale), așa cum este Aradul, alegerea alternativelor de deplasare non poluante în detrimentul autoturismelor personale nu este deloc dificilă. În plus, ea este în permanență încurajată de investițiile Primăriei Municipiului Arad în rețeaua de transport public și material rulant, reabilitarea străzilor, extinderea zonelor pietonale, reamenajarea parcurilor existente și crearea de noi zone de agrement.
Municipalitatea arădeană a înțeles că viitorul aparține mijloacelor de transport nepoluante, eficiente energetic, astfel că, în urmă cu șapte ani, au fost puse în circulație primele 6 garnituri Imperio produse la Arad. Cinci ani mai târziu, un nou contract este încheiat cu firma producătoare din oraș, care se angajează să livreze alte 28 de tramvaie, de capacitate mare și medie, din care 10 prin proiectul ,,Achiziție material rulant electric, 4 tramvaie dublă articulație capacitate mare și 6 tramvaie vagon capacitate medie’’.
Cu o infrastructură de transport în comun modernă, arădenii au cel puțin 10 motive să aleagă acest mijloc de transport verde:
-
Protejăm mediul înconjurător și contribuim la conservarea biodiversității locale și peri urbane.
-
Oraș mai curat. Prin acțiunile și alegerile noastre putem contribui la diminuarea emisiilor de carbon și a altor noxe eliberate de vehiculele pe carburanți;
-
Nivel scăzut de poluare fonică. Un numărul mai mic de mașini în trafic înseamnă un nivel scăzut de zgomot ambiental;
-
Economisim resurse personale: timp și bani;
-
Sănătatea noastră e primordială. Mișcarea ne menține sănătoși;
-
Siguranța în trafic. Utilizând transportul în comun călătorim în siguranță;
-
Diminuăm nivelul de stres. Lasă-ți mașina acasă și vei scăpa de problemele din trafic și de stresul generat de găsirea unui loc de parcare;
-
Contribuim la decongestionarea traficului. Căile de acces sunt mai facile urgențelor de orice tip;
-
Exemplu de bună practică. Fii exemplu pentru ceilalți! Convinge-ți apropiații să aleagă alternativele verzi oferite de oraș;
-
Adaptare la schimbările climatice. Dezvoltarea infrastructurii locale poate face loc mai multor spații verzi, zone de recreere în detrimentul construirii unor noi căi de acces rutiere.
Primăria Municipiului Arad vă îndeamnă să utilizați cu încredere, zi de zi, infrastructura locală generoasă
în care investește continuu și vă mulțumește pentru contribuția dumneavoastră la transformarea Aradului într-un oraș european.
Informații privind Proiectul ,,Achiziție material rulant electric, 4 tramvaie dublă articulație capacitate mare și 6 tramvaie vagon capacitate medie’’ – cod smis 126169:
Obiectivele proiectului: Reducerea emisiilor de carbon din transport în Municipiul Arad prin achiziția de material rulant nou (tramvaie), care va conduce la dezvoltarea unui sistem de transport public de călători cu tramvaiul atractiv și eficient, facilitând astfel transferul sustenabil al unei părți din cota modală a transportului privat cu autoturisme către transportul public.
Obiectivele specifice sunt:
1. Achiziționarea unui număr de 10 tramvaie noi, eficiente energetic, din care 4 tramvaie dublă articulație capacitate mare și 6 tramvaie vagon capacitate medie;
2. Reducerea timpului de călătorie cu tramvaiul;
3. Creșterea vitezei comerciale a transportului public;
4. Reducerea nivelului de zgomot, a consumului de energie electrică;
5. Creșterea confortului și siguranței pasagerilor.
Valoarea totală a proiectului este de 87.462.776,23 lei, iar valoarea nerambursabilă este de 72.102.436,58 lei.
Data începerii proiectului este 13.03.2020, data finalizării proiectului este 31.10.2022.
Trimite articolul
XDa…da ….am sa stau si am sa astept tramvaiul cand am sa vad leprele de politicieni facand la fel.
Ipocriți!
Bradul de 100.000 de euro, e ,,verde viu”,
Batavă Dumnezeu să vă bată ,ce verde viu va trebuie idioților ,mai bine ați anula Rovigneta că Aradul e pericol public la șosele,nu exista strada sa nu aibe cratere sau capace de canal in sau deasupra nivelului carosabilului,Bibart vine randul tau pleacă sau te castram
Cand firmele de transport cu autobuze si microbuze infecte si super poluante (Pito, Trans Fdc, etc.) vor fi interzise… cand masinile de mare tonaj care duc materiale de constructii si altele vor fi interzise… cand veti sanctiona drastic arderea deseurilor… cand o sa ne simtim in siguranta mergand pe strada fara frica de hoti sau boschetari agresivi… cand toate cartierele si zonele suburbane vor fi accesibile cu transport in comun CURAT, PUNCTUAL, FARA BOSCHETARI, FARA HOTI DE BUZUNARE… atunci o sa renuntam la masina personala si vom folosi transportul in comun! Bani aruncati pe geam pentru tramvaie noi, azi se cumpara, maine ti-e scarba sa urci in ele, atat datorita mizeriei cat si din cauza unor fenomene care circula cu acestea.
cata ipocrizie la punctul 8:
Contribuim la decongestionarea traficului. Căile de acces sunt mai facile urgențelor de orice tip
Urgentele inteleg, dar daca sa zicem 60% vor incepe sa circule cu vehicule electrice, tot mai ramane 40% din ei care tot cu masina vor merge oriunde.
Cred ca toti avem dreptul sa mergem cu ce vrem, unde vrem cata vreme ne permitem, ca si benzina deja e 6.5 ron/l!
Dar sa acceptam articolul ca advertorial…
O mega ba$ina marca Falconetti&Co,
“Arad verde viu” – dupa ce la Regenerarea (Sufocarea) Urbana, ati betonat tot orasul ca mai apoi sa-l populati cu second hand-urile germaniei…
Dle Pădurar Bibart haideți la un picnic la pe malul mureselului la Jackson sa simți ce aer curat e pe aici ,nu va este rusine idiotilor să vorbiți de mediu când satul asta numit (Arad) e infect din toate punctele de vedere,la la intrarea într-o instituție publică până la plimbatul pe jos ,trotuare praf și pulbere,șosele praf și pulbere,transportul in comun focar de infecție ,voi cretinilor credeți că dacă ați băgat tramvaie noi sau îndreptat și liniile sa schimbat și aerul ,păcat că nu va avortat mama voastră la naștere,sunteți niște inculți ce trăiți oe banii furați de la cetățeni ,exact că voi sunt și poliția locală
1″Protejăm mediul înconjurător și contribuim la conservarea biodiversității locale și peri urbane.” biodiversitatea de la gara?
2″Oraș mai curat. Prin acțiunile și alegerile noastre putem contribui la diminuarea emisiilor de carbon și a altor noxe eliberate de vehiculele pe carburanți;” Adica sa producem rosi si mere etc. locat sa nu mai trebuiasca trasportat in lazi de plastic si de camioane ‘fumegatoare drum lung din strainatate?
3″Nivel scăzut de poluare fonică. Un numărul mai mic de mașini în trafic înseamnă un nivel scăzut de zgomot ambiental;”
Si evident o rata de nerespectare a regurilor de pastrarea distantei ‘frica de covid’ mai mare. Si cum s-au scos gumele de amortizare de sub sine de pe Cocorilor auzi cum plange tramvaiul si cei din jur ce zgomot face cand trepideaza.
4.”Economisim resurse personale: timp și bani;” -Ale cui?
5.”Sănătatea noastră e primordială. Mișcarea ne menține sănătoși;” -Pacat ca salile de sport(miscare) si alte locuri de miscare de ex discoteci sunt cu numar de 30% sau inchise; in padure avem voie dar nu e ‘tramvai poate autobus?
6.”Siguranța în trafic. Utilizând transportul în comun călătorim în siguranță;” -“departamentul hotilor de buzunare” si “uniunea aurolacilor” va multumeste pentru increderea acordata in trasportul public
7.”Diminuăm nivelul de stres. Lasă-ți mașina acasă și vei scăpa de problemele din trafic și de stresul generat de găsirea unui loc de parcare;” -ar putea circula cateodata in aceste tramvaie ‘stress free’
8.”Contribuim la decongestionarea traficului. Căile de acces sunt mai facile urgențelor de orice tip;” -poate oamenii care renuhnta la masinile proprii contribuie la asta ca ‘tramvalaul circula oricum
9.”Exemplu de bună practică. Fii exemplu pentru ceilalți! Convinge-ți apropiații să aleagă alternativele verzi oferite de oraș;” Omuletii verzi sunt cei mai de treaba (este printre putinele culori inca considerate non rasiste)!
10.”Adaptare la schimbările climatice. ” – tramvaiele vechi aveau incalzire normala la cur ca astea inverzite au incalzire still suflanta praf in fata (nu sunt curataate filtrele niciodata.
Pe cand un rond de seara pe bicicleta?
Afumatoarele ,cazanele și alte ciurucuri poluante sa fie interzise indiferent de capacitatea cilindrica sau tonaj.Altfel tot mai nulti arădeni cu afecțiuni pulmonare inclusiv cancer.Așa ceva nu se poate:aștepți tramviul în stație, la nici jumătate de metru trec afumătoare le cu gaze de eșapament care mai puturoase și toxice.E în joc viața oamenilor de orice vârstă inclusiv copiilor.
În urma unor licitații netratate câștiga aceleași firme de zeci de ani fie ca e vorba de achiziții bunuri mobile fie de lucrări de construcții. Poate dezleagă DNA aceste mistere.