Această concluzie este evidențiată de diverse studii de piață, ce s-au desfășurat în acest an.
Rezultatele evidențiate de studii privind comportamentul cumpărătorului român în pandemie
Analizând datele obținute din cercetările de piață, realizate pe un eșantion reprezentativ pe o populație urbană, se preconizează o creștere a vânzărilor online de aproximativ 6 miliarde de euro în 2020 în România. Conform experților de la Promocodius în coduri promoționale și cupoane, cererea pentru aceste instrumente de marketing este de asemenea în creștere. Se observă o creștere cu 13% față de aceeași perioadă a anului trecut.
De exemplu, prin acest link beneficiați de codul promoțional Bonprix, care vă poate aduce mai multe produse ale cunoscutului brand internațional la dumneavoastră acasă.
Alte date relevante ale cercetărilor de piață, comparativ cu anul 2019, ne arată creșteri semnificative:
- cu 13% a numărului persoanelor care fac cumpărături în mediul on line;
- cu 41% a sumei alocate cumpărăturilor online de către aceștia;
- cu 17% a plăților online cu cardul, cu un record înregistrat de Black Friday 2020 în România.
Se observă așadar câteva modificări semnificative de comportament al consumatorilor din România. În primul rând criza sanitară și izolarea i-a obligat pe mulți români care până atunci îți făceau cumpărăturile fizic din magazine să descopere varianta mult mai ușoară și mai sigură de a face achiziții și anume prin intermediul magazinelor online. În al doilea rând, cei care deja foloseau această modalitate online de cumpărare doar pentru anumite produse să zicem, să-și extindă tipurile de cumpărături achiziționate online de la produse electronice și electrocasnice la cele alimentare, preparate culinare sau chiar sanitare. Așa se explică creșterea frecvenței și a valorii achizițiilor acestora din mediul on line.
De ce aleg românii să cumpere din mediul on line?
Din răspunsurile celor chestionați rezultă că decizia de a cumpăra online a fost generată la început, în perioada de urgență, de frica de a nu contracta virusul Sars Cov 2. Studiul arată că 43% dintre cei chestionați declară că nu se simt în siguranță, din punct de vedere medical, să mai facă achiziții de produse comerciale din magazinele tradiționale:
- 71% dintre cei chestionați au considerat că magazinele tradiționale sunt aglomerate
- 68% dintre respondenți au afirmat că în magazinele tradiționale nu se respectă principalele regulile de distanțare socială.
Dacă ne uităm la proveniența produselor achiziționate evident că cele mai multe sunt de pe teritoriul României, însă în procente mai mici românii fac cumpărături online de la magazinele din China (27%), țări din Uniunea Europeană (23%) și Statele Unite ale Americii (4%).
Ce cumpără românii din mediul on line?
Dacă analizăm care sunt cele mai cumpărate produse prin intermediul mediului online în 2020 în România se poate remarca o evoluție interesantă.
- Pe primul loc se află domeniul mâncării livrării la domiciliu, cărțile și reviste și produse pentru animale de companie;
- Pe locul doi se află sectorul bunurilor de larg consum precum alimentele, produsele de igienă personală și produse pentru curățenie;
- Pe următoarele poziții se regăsesc produsele de bricolaj, cele așa zise homemade, serviciile de telecomunicații, produsele de sex shop, computerele, accesorii software și hardware, hainele și cosmeticele.
O altă evoluție interesantă este cea dezvoltării în zona de găzduire web și servicii de internet care a înregistrat, de asemenea, creșteri spectaculoase. Astfel, vorbim de o creștere cu 31% a numărului de magazine online în anul 2020, iar tendința de creștere se menține în continuare. Mulți comercianți care pană la pandemie activau exclusive în mediul fizic au înțeles în anul 2020 că nu pot supraviețui și nu se pot dezvolta decât dacă nu trec, total sau parțial, și în mediul on line. E evoluția firească a dezvoltării tehnologice pe întreg globul!
Trimite articolul
Xsex shop? ce prerversa natie!
un dildou? o gonflabila?