Secretul din spatele acestui succes este strategia simplă de marketing digital a lui Adidas. Comerțul electronic este canalul de venituri cu cea mai rapidă creștere și toate procesele de producție sunt cât mai digitalizate posibil. Cu această strategie pusă în aplicare, compania dorește să-și depășească principalul său concurent.
Descriindu-se ca o companie digitală, Adidas vrea să fie cel mai bun brand de îmbrăcăminte sportivă din lume. Pentru a realiza acest lucru, utilizează digitalizarea ca parte cheie a strategiei lor de marketing, ceea ce înseamnă proiectarea, construirea și vânzarea celor mai bune articole sportive din lume.
Scopul procesului de fabricație este de a livra cei mai inovatori adidași de alergare, personalizați pentru fiecare sportiv, iar brandul de articole sportive încearcă întotdeauna să răspundă cererii din ce în ce mai ridicate.
Producția de mare viteză este una dintre părțile esențiale ale strategiei de marketing digitală Adidas. Aceștia au digitalizat procesul de producție cu tehnologie de imprimare 3D și robotică la Speedfactory din Ansbach. Încălțămintea Futurecraft 4D realizată cu lumină și oxigen este un exemplu de succes al tehnologiei avansate a brandului.
Schimbarea comportamentelor consumatorilor prin transformarea digitală afectează și modul în care compania funcționează și folosește tehnologia pentru a construi relații mai directe cu clienții. Adidas cheltuiește 90% din bugetul său de marketing pentru campanii digitale și social media.
Brandul încearcă să interacționeze cu clienții și să creeze experiențe premium, conectate și personalizate. Cu alte cuvinte, creează entuziasm și emoție cu privire la sport la nivel personal. Asta include toate punctele de contact, cum ar fi dispozitivele mobile, sociale și de vânzare cu amănuntul, cu care consumatorii pot interacționa direct, pentru a le oferi o experiență consistentă.
Un exemplu de implementare al acestei strategii include faptul că Adidas a dezvoltat un prototip numit Run Genie, aducând acest nou serviciu în magazinele sale din întreaga lume. Creând o experiență excepțională de vânzare cu amănuntul la fel de diferențiată ca produsele lor, Adidas și-a propus să utilizeze date și IoT sau Internet of Things pentru a elimina paradoxul alegerii, oferind alergătorilor cunoștințele necesare pentru a lua o decizie de cumpărare în cunoștință de cauză.
Pentru a aduce la viață Run Genie, brandul a creat un prototip de produs testabil pentru a înțelege valoarea datelor și a serviciilor conectate în îmbunătățirea experienței de cumpărare pentru clienți.
Prin vizualizarea datelor livrată printr-o aplicație pentru tabletă, Run Genie dotează asociații de vânzări cu informațiile necesare pentru a ajuta clienții să găsească și să cumpere cel mai bun adidas pentru tipul de picior și stilul de alergare.
Adidas își deschide porțile și solicită tuturor creativilor, inclusiv sportivilor, consumatorilor și partenerilor să învețe, să creeze, să împărtășească și să modeleze viitorul sportului și a culturii sportive. Cooperarea Parley For the Ocean a făcut parte din această inițiativă care a inclus producerea a trei noi modele UltraBoost din deșeuri de plastic din mări și oceane.
Brandul colaborează, de asemenea, cu jucători de fotbal, sportivi și cântăreți de renume mondial pentru a inspira. Campania „Calling All Creators” creată de 72AndSunny este un exemplu excelent al acestei colaborări.
Există șase orașe (Londra, Los Angeles, New York, Paris, Shanghai și Tokyo) care modelează percepția, tendințele și deciziile de cumpărare ale consumatorilor au o importanță strategică pentru Adidas. În Europa, aceștia se concentrează pe vânzarea în special a produselor de fotbal, dar SUA este o țară cheie pentru alte filiale, cum ar fi baschetul și baseballul. America de Nord este cea mai mare piață din industria articolelor sportive, iar cota sa totală este de 40%.
Chiar dacă Adidas are concurență puternică, brandul încearcă să fie cea mai bună companie de articole sportive din lume și nu intenționează să renunțe prea curând. Folosindu-se de tehnologia digitală, direcționarea corectă, procesele de fabricație rapide, inovația și colaborările, Adidas se apropie de scopul de a deveni numărul unu mondial.
Citiți principiile noastre de moderare aici!