În cadrul acestui program, proiectul de modernizare a drumurilor transfrontaliere din judeţul Arad a fost primul de acest fel din România, remarcat și la Bruxelles, unde a fost dat ca exemplu de inițiativă transfrontalieră de coeziune socială. Deci, discutăm nu doar despre o investiție în drumuri, ci și despre un mecanism de solidaritate socială, cu efecte pe ambele părți ale graniței. În cadrul proiectului nu doar s-au modernizat 20,2 km de drum. Alţi 12,1 km au fost construiţi de la zero!
În precedentul ciclu de finanţare prin Programul Interreg România-Ungaria, Județul Arad a câștigat, pentru modernizarea drumurilor județene transfrontaliere, întreaga sumă alocată pentru opt județe de graniță, prin programul România-Ungaria: Arad, Timiș, Satu Mare, Bihor, Csongrád, Békés, Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg. Este vorba de 13,89 milioane de euro. Lucrările au fost finalizate, iar astăzi se circulă pe drumurile judeţene din zona transfrontalieră în condiţii de neimaginat cu câţiva ani în urmă!
Proiectul contribuie și la creșterea siguranței în trafic, prin crearea unui rute ocolitoare de bună calitate, care dublează DN 7 Arad-Nădlac și DN 79 Arad-Oradea, unele dintre cele mai tranzitate tronsoane de drum din vestul României. Asta înseamnă mai puțin timp petrecut în trafic, condiții mai sigure de călătorie și o soluție mai ecologică, prin reducerea timpilor și a distanței de deplasare.
Investiția este integrată cu alte proiecte, realizate din diverse surse de finanțare: tronsonul Peregu Mare – Pecica și Turnu – Variașu Mic, Nădlac-Peregu Mare și Pecica-Turnu, Arad – Variașu Mic– Iratoșu, Dorobanți – Macea și Sânmartin – Grăniceri. Prin acest proiect populația localităților Curtici, Macea, Sânmartin și Socodor are acces la drumuri modernizate. “Investiția se încadrează în strategia Consiliului Județean Arad de a realiza o rețea de drumuri în zona de graniță prin care să fie potențat rolul de poluri de dezvoltare locală al orașelor Nădlac, Pecica, Curtici, Chișineu-Criș, să se degreveze punctul de frontieră Nădlac prin redistribuirea traficului transfrontalier către puncte de frontieră alternative și prin care să se asigure legătura dintre DN 79 și punctul de frontieră Vărșand cu ocolirea orașului Chișineu-Criș. De 40 de ani nu s-a mai realizat nicio lucrare atât de importantă între Curtici, Macea și Sânmartin, pe drumurile transfrontaliere. Pe același traseu transfrontalier au fost realizate lucrările la centura orașului Curtici, care are lungimea de 7,3 km. Valoarea investiției la centură se ridică la 4,1 milioane de euro, iar ea este realizată de Primăria orașului Curtici, care este parteneră cu Consiliul Județean în proiectul de modernizare a unor drumuri transfrontaliere”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
Consiliul Judeţean Arad a pregătit momentul aderării României la Spațiul Schengen prin proiectul transfrontalier în domeniul infrastructurii rutiere, pornind de la ideea conceptualizării granițelor, deci a faptului că libera circulație peste frontieră va fi la îndemâna oricui, neîngrădit. Chiar dacă obiectivul Schengen nu este îndeplinit, odată cu modernizarea rețelei de drumuri transfrontaliere, care leagă vămile Nădlac, Turnu și Vărșand printr-o legătură rutieră înnoită, Consiliul Județean Arad facilitează mobilitatea forței de muncă dinspre estul Ungariei, regiunea cea mai puțin dezvoltată a țării vecine, spre vestul României, cu o dezvoltare accelerată.
Asta înseamnă crearea unui mecanism de creștere a calității vieții pe cele două părți ale graniței, pe de o parte prin accesul la locuri de muncă a cetățenilor maghiari, pe de altă parte prin accesul la forța de muncă a angajatorilor arădeni.
Concluzionăm: Consiliul Judeţean Arad modernizează 850 km de drumuri judeţene din reţeaua de 1180 km, prin cel mai amplu program la nivel naţional, demarat în anul 2016. La Arad se realizează ceea ce nimeni altcineva nu a mai putut face în România!
Trimite articolul
XDrumul Bata Birchis limita cu judetul Timis nimic.E dezastru.Numai valuri.
-
Stai linistit ca acest articol e doar o FUMIGENA( probabil gras platit de fostii pedelisti din conducerea CJ)! La anul au nevoie de voturi, ce naiba…
-
Pai e si marcat ca advertorial. Mnah, aici se duc banii de drumuri, ca atat e in stare CJA.
-
Vă lăudați cu realizări…aici sunteți experți însă nu va lăudați căci Dj709 Șeitin – Semlac – Dn 7 e a doua oară când lucrați pe el …după nici 4-5 luni de la prima oare au ieșit piatra prin asfaltul turnat.( de două degete )
Bravo CJ Arad și firma … Holding a doua firma de partid în județ după Tehnodomus
Rușine CJA
-
Nu mai pui ca l-au si ingustat cu 20 de cm la penultima lucrare…
lauda-te gura ca-ti dau sa mananci
unfr-i Moneasa Vascau ?
Ospatarul loveste din nou …!!!
Arad -Zabrani- Neudorf cand?
-
Ioii fratele meu modernizare?
Deci luam drumul Masca -Maderat spart din vara asfalt sa.nu vorbim. Drumul Maderat Agris spart asfalt pe nicăieri.
Drumul minune de la.Pancota-Buteni chiar azi am fost hop drum închis neanunțat pe nicăieri scris pe o tabla simpla cu markerul Ocolire păcat ca nu am făcut poza deci faci o ocolire pe la Agris pe un drum spart și neasfaltat. Săptămâna trecută firma lu Dorel ca nu poți spune ca firma respectiva știe sa toarne asfalt ca a spart asfalt vechi saptamana trecuta cu târnăcop și a turnat un asfalt nou mai prost decât a fost cel vechi.
Chiar nu înțeleg nu ii verifica nimeni? Politia ? Cei din zona de cine aparține sectorul de drum? Sau alooooo consiliu faceți o plimbare pe acolo și mai întrebați un pic știu sa facă treaba serioasa pe banii noștrii cei platim prin taxe ? Dacă as fii eu sa fac o verificare la bătaia de joc pe sectorul de drum Firma Dorel nu ar mai exista. -
la pulivara
Am și eu câteva întrebări pentru profesionistul care a trimis acest advertorial spre publicare:
Pe unde trece drumul județean Nădlac-Seleus și ce număr are drumul(Dj)?
Ce drum județean face legătura -din nou rog număr Dj- între Ineu și Moneasa?
Drumul dintre Buteni și Gurahont nu este cumva DN 79A? La fel ca cel din Ineu pana în Barsa(spre Moneasa)?
Apreciez faptul ca este rezonabil de bun Arad-Siria, mai puțin ideea șanțurilor tranșee antitanc, dar asta nu exonerează onor CJ de responsabilitatea asfaltării bucatii dintre Masca și Maderat și nici gropile si subtraversarile recent începute pe Dj 792C.
As fi de acord cu voi, dar chiar se sta f bine in judetul Arad, comparativ cu alte judete din zona si mai ales, alte parti ale tarii! Ca uneori calitatea e indoielnica, e adevarat! Si poate nu se fac “unde vrem noi”! Dar lucrurile se “misca” in directia buna! Acuma ca consilierii nostrii nu-s cum trebuie! Adevarat! Pe de alta parte ei se lauda ca realizari!…. cu cea ce este de fapt in fisa postului! Ei fac cea ce face un bun gospodar … si atat! Te lauzi cu o REALIZARE! Ceva ce nimeni nu a facut, nu a initiat, nu a gandit…! … Nu ma refer aici la prostii, coruptie…. desi ei la asta exceleaza!
-
Care judete din zona? Ca atat Timis cat si Bihor ne dau lectii la drumuri asfaltate. Poate Hunedoara, dar recupereaza si ea.
Din pacate realitatea e mai rea de cat o vezi tu fiindca consilierii nostrii judeteni nici macar nu fac pe gospodarii. Ei sunt ca vecinul ala ce le stie pe toate, le face pe toate dar casa sta jumatate sa pice pe el.
Km probabil, dar calitatea lucrarii tot cum nu a mai indraznit nimeni, nu ?
Sau nu conteaza cat se face cu firma de partid, nu ?
Cine trebuia sa indrazneasca? Sunteti la putere in judet de vreo 25 de ani iar rezultatele sunt modeste. Trebuia sa arate judetul ca Bavaria deja.
Dar drumul între Belotint și Lalasint în ce secol se va moderniza? Sau speram în continuare så se astupe câteva gropi cu ocazia alegerilor electorale.
Borasc!… ati ajuns atat de patetici incat va laudati cu performanta de a „astupa gropi“…in toata lumea normala se dezvolta drumuri de la o banda,la doua, …de la doua benzi la 3 sau 4… se reloca orase, sau poduri intregi… se constuiest cu arhitectura envornment friendly (vezi A8 portiunea Stuttgart-Karlsruhe)….iar voi astupati niste nenorocite de gropi….extrapolat la performanta voastra:cam asta e si diferenta dintre o administratie de amatori si una de profesionisti…intre asa „da“ acolo, asa „nu“, la noi…trist ca lumea inca mai are asteptari de la voi….
-
Mucles!
Ce ati votat asta aveti, clar?
V-au murit lăudătorii penalilor!?!?. Tremura izmana pe voi k vin alegerile, ha?. Bocceluța’n băț și drum bun înspre firmele ce cauta forță de muncă.
Daca le modernizeaza precum Cionca drumul Arad-Siria, ne-am lamurit! O tampenie super!
Hai sa povestim puțin și despre drumul Bonțești-Mustești unde aceeași firmă abonată la lucrările de partid a pus piatra concasată, astfel ca fiecare îndrăzneț care vrea să ajungă la Mustești sa plătească cu anvelope tăiate și jante distruse. După ce a ajuns la această fază… și-a strâns toate utilajele și a dispărut…așa o fi managementul proiectului? S-a închis robinetul comisioanelor ca urmare a masurilor de austeritate? Cert e că suntem nevoiți să rulam pe aceeași piatra cu muchii ascuțite cine știe cât timp de acum încolo…
SĂ NU UITAȚI LA ANUL TOT PNL SA VOTAȚI, NU VA TOT PLÂNGEȚI ASTA AȚI VRUT ASTA AVEȚI 🤣🤣🤣
Felicitări domnule Bâlcea pentru sprijinul acordat județului nostru!
Drumul Masca-Maderat e decopertat din primavara si asa a ramas.
Ba incompetenți astea nu sunt in stare sa își facă treabă pentru care au fost puși în funcție…să ne uităm la toate lucrările făcute de ei și o să vedem ce fel de oameni sunt…multa reclama restul incompetenta