Totuși, multe dintre IMM-uri se confruntă cu numeroase probleme în ceea ce privește activitatea normală a unei companii, activitatea de trezorerie și stabilitatea relațiilor cu furnizorii. În cursul anului 2022, Omnicredit a efectuat un sondaj aplicat pe 12.000 de clienți despre principalele probleme ale afacerii lor. Conform datelor extrase, printre cele mai importante impedimente se numără imposibilitatea de a semna mai multe contracte sau onorarea mai multor comenzi din lipsa lichidităților necesare derulării acestora, în mod special plata furnizorilor sau a subcontractorilor.
Moza Florin, acționar al companiei SC MOPEKA IMPEX SRL, o firmă specializată în fabricarea săpunurilor, detergenților și a produselor de întreținere, consideră că mediul de afaceri în care activează aduce cu sine provocări financiare semnificative. Cu o experiență de 20 de ani în domeniu, compania înființată din resurse proprii se confruntă cu dificultăți financiare, mai ales în ceea ce privește aspectele legate de fluxul de numerar.
„În segmentul nostru de piață, ne confruntăm frecvent cu o serie de provocări semnificative, care pun presiune asupra bunei desfășurări a afacerii noastre. Aceste provocări includ suprasaturarea pieței, prezența numeroaselor afaceri concurente în același domeniu și nevoia de a rămâne competitivi într-un astfel de mediu. De asemenea, trebuie să facem față dezvoltării rapide a tehnologiilor în echipamente și software, ceea ce implică actualizări constante și cheltuieli suplimentare pentru a rămâne eficienți”, povestește Florin Moza, acționar al companiei SC MOPEKA IMPEX SRL.
Dificultățile în cadrul unei astfel de afaceri pot avea multiple surse, generând perioade de instabilitate financiară.
„Reglementările stricte și schimbările legislative reprezintă o altă provocare, deoarece presupun costuri suplimentare pentru a ne asigura că suntem în conformitate cu noile cerințe legale. În plus, creșterea costurilor pentru materii prime, forța de muncă și energia poate afecta marjele noastre de profit”, adaugă acționarul companiei.
În plus, este esențial să păstrezi interesul publicului și să fii capabil să atragi posibili clienți.
„Atragerea și păstrarea clienților reprezintă, de asemenea, o provocare constantă, mai ales într-un mediu în care preferințele consumatorilor se schimbă rapid. Suntem conștienți de importanța adaptabilității noastre pentru a rămâne relevanți în ochii clienților noștri”, explică Florin Moza.
Recent, accentul crescut pe sustenabilitate și preocuparea pentru mediu a devenit o temă centrală în lumea afacerilor. Cu toate acestea, este important să recunoaștem că această schimbare de paradigmă aduce cu sine unele consecințe financiare pentru companii, care pot perturba fluxul obișnuit al afacerii.
„În plus, observăm o creștere a conștientizării problemelor de mediu și a problemelor sociale în rândul consumatorilor și comunității de afaceri. Acest lucru ne impune să reevaluăm și să ajustăm practicile de producție și să ne asumăm responsabilitatea socială corporativă pentru a răspunde noilor cerințe și a contribui la un mediu și o societate mai durabilă”, menționează acționarul.
Multe afaceri se confruntă cu gestionarea fluxului de numerar, iar posibilitatea de a-și plăti la timp furnizorii devine o problemă din ce în ce mai presantă. Aceste fluctuații sunt cauzate de instabilitățile la nivel internațional în ceea ce privește procurarea materiilor prime și problemele lanțurilor de aprovizionare.
„Până în prezent, am întâmpinat anumite dificultăți în ceea ce privește fluxul de numerar, în special din cauza cerințelor noastre de producție, care necesită comenzi și plăți în avans către furnizorii noștri de materii prime. Această situație ne-a forțat să căutăm soluții urgente pentru încasarea facturilor de la clienți, astfel încât să menținem lichiditatea și să asigurăm continuitatea afacerii”, completează Florin Moza.
Pentru a rezolva problemele legate de plățile către furnizori și pentru a permite companiilor să semneze mai multe contracte sau să onoreze mai multe comenzi cu costuri mai reduse datorită plății în avans, Omnicredit a creat produsul de credit de plăți furnizori. Acest tip de credit oferă caracteristici și avantaje precum aprobarea rapidă a finanțării în doar 8 ore de la solicitare, procesare 100% online cu documentație minimă, posibilitatea de a plăti furnizorii în avans pentru a obține discounturi fără necesitatea altor garanții materiale, precum și suport oferit de o echipă de profesioniști.
„Principalul motiv care ne-a determinat să apelăm la surse externe de finanțare a fost necesitatea de a asigura aprovizionarea și plata la timp a facturilor către furnizorii de materii prime. Acest lucru este esențial pentru a nu întrerupe procesul de producție și a ne păstra relația cu furnizorii. Prin accesarea surselor de finanțare suplimentare, am putut gestiona cu succes aceste cerințe, asigurându-ne că afacerea noastră funcționează eficient”, afirmă reprezentantul companiei.
Acest serviciu se adresează microîntreprinderilor și întreprinderilor mici și mijlocii care întâmpină dificultăți în onorarea contractelor și comenzilor din cauza lipsei de lichidități pentru plățile către furnizori, inclusiv în industrii precum transporturi, construcții și retail. Companiile pot utiliza drept garanții cesiunea de creanțe viitoare și pot beneficia de costuri avantajoase în negocierile cu furnizorii. Costurile includ un comision de acordare și dobânzi lunare calculate la soldul extras, iar companiile trebuie să aibă cel puțin trei luni de activitate și contracte încheiate sau comenzi primite de la clienții lor pentru a fi eligibile pentru acest tip de credit.
„Am utilizat capitalul obținut prin intermediul Omnicredit pentru a achita facturile de materii prime, ceea ce a avut un impact semnificativ asupra evoluției afacerii noastre. Această finanțare ne-a permis să menținem funcționarea afacerii la parametrii normali și să facem față plăților urgente necesare. În ceea ce privește impactul financiar, putem spune că finanțarea oferită de Omnicredit a fost esențială pentru afacerea noastră. Aceasta ne-a ajutat să evităm întârzieri în producție și să ne păstrăm relația cu furnizorii”, subliniază Florin Moza.
Omnicredit s-a implicat în susținerea activității SC MOPEKA IMPEX SRL, oferindu-le suport financiar și flexibilitate în gestionarea lichidității afacerii lor. Prin abordarea lor centrată pe cerințele clienților, Omnicredit a furnizat soluții esențiale pentru microîntreprinderi și întreprinderi mici și mijlocii, asistându-le în consolidarea afacerilor și buna lor funcționare.
„Am aflat despre Omnicredit prin intermediul băncii noastre partenere, în momentul în care am semnat contractul cu ei. Am considerat că produsele financiare oferite de Omnicredit se potrivesc perfect cu nevoile noastre de finanțare pentru a susține compania. Apelăm frecvent la serviciile de finanțare oferite de Omnicredit, în conformitate cu termenii contractuali stabiliți inițial și suntem mulțumiți de relația noastră cu compania și de serviciile pe care le-au pus la dispoziție și le recomandăm mai departe și altor afaceri”, afirmă reprezentantul SC MOPEKA IMPEX SRL.
Omnicredit, este o platformă financiară online specializată în furnizarea de opțiuni de credit adaptabile și accesibile pentru antreprenorii din România. Compania se concentrează pe servicii financiare personalizate pentru microîntreprinderi și firme mici și mijlocii, având o abordare care se axează pe necesitățile clienților săi. Procesul lor rapid de aprobare a cererilor de credit se desfășoară în doar 24 până la 48 de ore, iar lista documentelor necesare poate varia în funcție de suma solicitată și detalii specifice ale fiecărei tranzacții sau contracte.
„Intenția noastră a fost să sprijinim micii antreprenori prin oferirea unei soluții de creditare destinate plății furnizorilor de materii prime, ajutându-i astfel să-și dezvolte afacerile și să depășească obstacolele impuse de lipsa fluxului de numerar. Procesul de creditare se desfășoară online, iar răspunsul pozitiv sau negativ este generat automat de platforma noastră care realizează scorarea clientului”, explică Elisa Rusu CEO Omnicredit despre importanța produsului de plată a furnizorilor și cum ajută antreprenorii.
Indiferent de domeniul lor de activitate, IMM-urile care se confruntă cu probleme legate de fluxul de numerar pot beneficia de serviciile oferite de Omnicredit. Aceste servicii sunt esențiale pentru evitarea stagnării afacerilor și pentru a permite firmelor să-și extindă baza de clienți. Cu o gamă diversificată de produse financiare, Omnicredit ajută proprietarii de companii să-și gestioneze nevoile de lichiditate și să exploateze potențialul de creștere al afacerilor lor.
Dacă sunteți în căutarea unei strategii rapide și simple pentru a crește lichiditatea companiei, creditul de plată a furnizorilor poate fi cea mai bună alegere pentru dumneavoastră. Procedura de aprobare este rapidă și flexibilă, realizată online prin încărcarea cererii de credit și a documentelor necesare în portalul web dedicat. Contractul de credit poate fi executat în urma verificării interne. Acest produs poate fi folosit și împreună cu alte servicii Omnicredit, cum ar fi factoring și microcreditul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!