Toate aceste întrebări ne macină vrem nu vrem. Pentru simplul fapt că ne iubim infinit copilașii.
Fiecare copil are nevoie de adaptare la grădiniță, la ideea de a fi în alt loc decât părinții lui, de a se trezi de dimineața, de a împărți jucăriile și de a se supune unui program care nu îl pune pe el în centrul atenției. Mergând la grădiniță copilul trebuie să facă față unui nou program, unui nou loc și a multor fețe necunoscute. De la libertatea de acasă el trebuie să se acomodeze cu trezitul de dimineață și cu programul și activitățile noului grup din care face parte. Și toate aceste lucruri pot fi un stres destul de mare pentru un copil a cărui viață socială se învârte în jurul familiei și a cărui program este oarecum flexibi, fără activități zilnice și consecvente.
Cu toate astea copilul are nevoie de socializare, stimulare și dezvoltare prin metode cât mai blânde și adecvate vârstei lui. Are nevoie de activități educaționale care să îl ajute să își dezvolte abilități specifice vârstei și mai ale siguranța și inteligența emoțională. Astfel că, ținând cont de nevoile copilului și ale părinților, am creat acest program împreună cu profesioniști în educația timpurie, pentru copii cu vârste cuprinse între 1.5 și 3 anișori care se pregătesc în acest an de mers la grădiniță.
Studiile arată că până în jurul vârstei de 3 ani copilul nu este suficient de dezvoltat pentru a merge la grădiniță, din diverse puncte de vedere, îndeosebi emoțional. Până la 3 ani copilul își formează bazele emoționale, independența și diverse abilități de comunicare și socializare. Astfel, ei au nevoie de sprijin și de atenție deosebită în procesul de adaptare deoarece nevoile lor sunt foarte specifice în această perioadă. Pentru copii schimbarea programului de la o zi la alta poate fi dstul de brutală și îl poate dezechilibra emoțional. Părinții sunt plasa de siguranță a copiilor, îndeosebi la această vârstă, iar separarea bruscă poate duce la diverse efecte pe care nu ni le dorim. Pe lângă acel plâns sufocant copii experimentează și anumite stări care au directă legătură cu sentimentele de siguranță, încredere și abandon.
Dar ce e de făcut, timpul trece și mămicile trebuie să se întoarcă la lucru, părinții au nevoie ca copii să fie în siguranță și să se dezvolte petrecând timp de calitate în acele ore în care ei sunt plecați. Dacă ne acordăm timp și trecem cu toții printr-un proces de acomodare lucrurile pot să stea altfel. Părinții pot să vadă concret la ce să se aștepte, pot fi mai liniștiți fiind ghidați de profesioniști în domeniu, iar copii pot intra într-un ritm armonios creat și implementat în siguranță împreună cu părinții săi.
Tocmai de aceea am creat programul „Ari PreGrădi” dedicat copiilor și părinților care își doresc o trecere lină de la acești minunați ani ai copilăriei pure la adaptarea la grădiniță și mai apoi la programul normal de grădiniță. Programul nostru este conceput pe o perioadă de minim 4 luni pentru a putea avea rezultate vizibile în procesul de acomodare al copilului.
CE VĂ OFERIM?
Un program de adaptare la grădiniță într-o locație amenajată special pentru copii mici și pentru părinții lor în care încurajăm dezvoltarea armonioasa și stimularea abilităților specifice copiilor mici. Vom organiza o grupă formată din 10 copii cu vârste între 1.5 și 3 ani maxim și părinții lor, în care ne dorim să implementăm activități personalizate în funcție de nevoile tuturor:
-
Activități senzoriale;
-
stimularea și dezvoltarea limbajului
-
socializarea cu copii de aceeași vârstă;
-
învățarea treptată a anumitor reguli care ne vor compune programul zilnic
-
dezvoltarea abilităților de motricitate fină și grosieră;
-
Asimilarea elementelor de bune maniere pentru copii mici
-
dezvoltarea creativității și imaginației.
Participarea în acest program este recomandată cu câteva luni înainte de a începe copilul grădiniță.
DURATA?
Programul se desfășoară astfel: 2 ore per întâlnire, 2-3 ședințe/săptămână pe care le stabilim impreuna in functie de nevoile grupului. Intervalul orar îl stabilim de asemenea in functie de nevoile si posibilitatile grupului. Vom începe alternat după masa si apoi încet introducem trezirea de dimineață.
CE ESTE INCLUS ÎN PACHET?
-
Integrarea copilului în grupul de dezvoltare de la Ari prin jocuri personalizate
-
O ședință de consiliere individuală la începutul fiecărei luni cu psihoterapeut Monica Zahari
-
O ședință de consiliere individuală la sfarșitul fiecărei luni, pentru evaluare cu psihoterapeut Monica Zahari
-
O ședință de consiliere în grup a tuturor părinților participanți, cu psihoterapeut Monica Zahari
-
Aplicație online de monitorizare a dezvoltării copilului pentru părinte cu acces permanent
-
Monitorizarea dezvoltării copilului, colectarea datelor și raportarea la finalul lunii
-
Materialele didactice pentru fiecare copil
-
Pregătirea unor materiale și activități specifice pentru a continua rutina programului și acasă în zilele în care nu se vine la Ari
-
Fructele proaspete, apă plată, ceai de plante și cafea (pentru părinți)
-
O întâlnire individuală cu fiecare părinte în parte, pentru feedback personalizat în care se vor discuta diverse aspecte legate de integrarea viitoare a copilului.
CÂND ÎNCEPE PROGRAMUL?
Programul începe în luna Februarie 2020, în măsura în care avem minim 8 participanți în grup.
CUM MĂ ÎNSCRIU?
Înscrierea se face exclusiv prin e-mail la contact@arilocdejoaca.ro.
ALTE INFORMAȚII?
Informații și detalii suplimentare:
Tel: 0771 779 813
Email: contact@arilocdejoaca.ro
Adresa: Str. Sighișoara nr 6, Micălaca – Orizont, Arad
Citiți principiile noastre de moderare aici!