ADVERTORIAL. La ultima sesiune plenară a Parlamentului European, de la Strasbourg, am votat pentru proiectul de regulament privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi (AFIR), într-o variantă pe care eu o consider mai ambițioasă decât propunerea inițială a Comisiei Europene. Astfel, în fiecare direcție de deplasare pe drumurile principale din toate Statele Membre, vor fi instalate stații de reîncărcare a autovehiculelor electrice la o distanță maximă de 60 de kilometri între ele, pentru vehiculele personale, și la 100 de kilometri pentru cele de mare tonaj. De asemenea, vor exista stații de reîncărcare cu hidrogen la 100 de kilometri.
Reamintesc faptul că regulamentul pe care l-am votat este o componentă importantă a pachetului climatic Fit for 55, susținut și promovat de EPP și care introduce ținte clare de eliminare a emisiilor de CO2 până în 2035.
Vreau de asemenea să subliniez și cu acestă ocazia oportunitățile pe care, atât mediul privat cât și angajații din România le pot fructifica. În primul rând, la nivel de companii, această decizie va deschide calea, pentru cei pregătiți, de a concura și de a câștiga contracte importante. Mai mult, așa cum am mai avut ocazia să spun și să repet, la nivel de angajați se deschid noi oportunități de formare sau de calificare în domenii noi, în domenii de viitor. Vorbim despre locuri de muncă adaptate cerințelor dar și tendințelor de pe piața muncii.
Dar motivul pentru care susțin regulamentul propus de noi, în Parlamentul European, este mai amplu. În condițiile războiului declanșat de ruși în Ucraina, a devenit evident că trebuie să renunțăm la dependența de combustibilii fosili cumpărați din Rusia, la fel cum a devenit evident și faptul că, pentru ambițiile noastre climatice și de independență energetică, infrastructura de care dispunem în Europa pur și simplu nu este suficientă. Iar pînă în 2035, anul de referință de la care motoarele care funcționează pe combustibili fosili vor începe să devină istorie, nu mai este atât de mult, deși acum ni se poate părea un termen relativ îndepărtat.
În cadrul EPP, dorim cu orice preț să evităm să ajungem în situația în care oamenii, care continuă să cumpere tot mai mult mașini electrice sau hybrid, să nu le poată folosi datorită lipsei stațiilor de reîncărcare. Ar fi absurd și în acel sens ne-ar fi îndreptat propunerile neinspirate ale celor de stânga!
Chiar mai important decât acest lucru, ne dorim ca rețeaua de stații care va fi construită să fie uniform răspândită în toate țările membre UE, astfel încât vehiculele care nu mai folosesc combustibili fosili să devină o realitate cotidiană peste tot, nu doar în statele mai bogate.
În prezent, se estimează că aproape 70% din stațiile de reîncărcare din UE se află în doar trei țări: Franța, Olanda și Germania. Este un dezechilibru major care trebuie eliminat rapid și de aceea aștept și sper să văd multă implicare și din partea mediului de afaceri de la noi, alături de Guvern.
Și mi-aș mai dori că partidele de stânga, dacă e posibil, să devină mai realiste în ceea ce privește țintele climatice pe care le impun! Altfel, nu vor reuși nimic altceva decât să își bată joc de oameni!
Prin votul nostru din Parlamentul European vom putea avea, în următorul deceniu, toată infrastructura necesară pentru a face, corect și echitabil, tranziția către un alt fel de motoare și de vehicule fără a ajunge în situații bizare și inacceptabile în care, așa cum și-ar fi dorit S&D, oamenii nici să nu poată folosi mașinile tradiționale și nici să nu aibă unde să le încarce pe cele electrice sau pe bază de hidrogen. Din fericire, EPP a reușit să evite acest lucru.
Gheorghe Falcă,
Deputat în Parlamentul European, EPP
Trimite articolul
XBla bla bla… Sa ma votati ca vedeti ce implicat sunt. Aaaa, nu aveti caldura? No lasa ca sunteti mai ecologici asa 😉
Iar jigodia asta, ridică România pe cele mai înalte culmi !!!