Curtea Școlii Gimnaziale „Virgil Iovănaș” din Șofronea s-a umplut, joi dimineața, de copii de toate vârstele. Nu pentru că ar fi început școala cu câteva zile mai devreme, ci pentru că au fost invitați să participe la un „Târg de promovare a valorilor locale”, organizat în cadrul proiectului „Devino AutonOM”, derulat de Fundația Autonom, cu sprijinul Fundației Orange.
Proiectul se înscrie în programul „Susține un ONG”, care este, de fapt, un fond ce oferă finanțare pentru proiecte de filantropie propuse de angajații Orange.
Târgul de promovare a valorilor locale a fost conceput ca o activitate practică în cadrul cursului despre pasiuni, la care iau parte copiii.
Așa că, încă de dimineață, cei mici au dat o mână de ajutor la amenajarea standurilor, care le-au folosit producătorilor locali drept loc de prezentare a produselor tradiționale.
Plăcinte, miere, zacuscă, pâine făcută în casă, dar și obiecte create artizanal – lumânări, săpunuri în diverse forme și culori, lavandă – au îmbogățit oferta târgului.
60 de elevi de gimnaziu din zonele rurale pornesc într-o călătorie de autodescoperire
Alături de copii au fost și Andreea Colțiș, directoarea Școlii din Șofronea, dar și profesori coordonatori, învățători, diriginți și educatoare.
Sufletul acestui proiect, Adela Sîrb, voluntar al Fundației Autonom, ne-a vorbit despre implicațiile proiectului și despre modul în care copiii îmbrățișează activitățile extracurriculare la care participă.
„Prin intermediul a 10 cursuri, 60 de elevi de gimnaziu din zonele rurale pornesc într-o călătorie de autodescoperire, de înțelegere a importanței implicării în comunitate și de formare a abilităților financiare.
Proiectul este derulat de Fundația Autonom, înființată în 2013 de către compania Autonom, furnizor integrat de soluții de mobilitate, activând în domeniul educației.
Obiectivul fundației este de a participa la dezvoltarea educației și de a oferi un mediu prielnic în care voluntarii să se implice și să aducă schimbări în educația comunităților din care fac parte.
Copiii sunt extrem de receptivi, fiind vorba despre activități unde nu primesc note, nu sunt verificați, ci doar încurajați să participe. Învățăm lucruri noi, le deschidem apetitul pentru cunoaștere, le stimulăm curiozitatea. Până la urmă, educația primează, iar acești copii absorb cu ușurință informațiile”, a explicat Adela Sîrb pentru Aradon.
Vor să devină sprijin pentru alți elevi
Unora dintre copiii care au participat la astfel de cursuri în școlile lor le-a plăcut atât de mult timpul petrecut alături de cei de la Fundația Autonom, încât sunt gata să se implice și în activitățile derulate în alte unități de învățământ.
Este cazul lui David Adrian, elev în clasa a VIII-a la Școala Gimnazială „Aron Cotruș” din municipiu, care a ales să participe și la târgul organizat la Șofronea, în cadrul atelierului de pictură pe față.
„La primul proiect, cel despre antreprenoriat, am ales să vând limonadă, însă pentru pictura pe față cererea era atât de mare încât am ales să particip și eu. Am investit 300 de lei și am câștigat 500 de lei. Dar am și muncit câteva ore bune”, povestește băiatul.
Pe lângă pictura pe față, copiii au mai împletit coronițe din flori și fiecare a primit o panglică tricoloră.
Momentul artistic a fost oferit de un grup de elevi ai școlii, care a adus în fața publicului câteva dansuri tradiționale specifice zonei.
Un program cu tradiție
Programul „Susține un ONG” este un fond care oferă finanțare pentru proiecte de filantropie propuse de angajații Orange și dezvoltate alături de o organizație non-profit, pentru ca ei să învețe să coordoneze un proiect, să învețe să caute resurse alternative de finanțare pentru proiectele în care cred, să învețe să comunice un proiect, să dezvolte capacitatea de identificare de soluții la probleme sociale elementare și să crească gradul de satisfacție personală.
Fundația Orange este o organizație non-profit care se implică în viața comunității prin realizarea de proiecte de filantropie menite să aducă schimbări pozitive în viața persoanelor dezavantajate.
În cei 12 ani de activitate, Fundația Orange a investit peste 7,8 milioane de euro în proiecte de educație digitală pentru persoane defavorizate și în proiecte de sănătate, educație, cultură în beneficiul persoanelor cu deficiențe de vedere și/sau de auz, în scopul incluziunii lor sociale. Principalele programe ale fundației sunt: „Orange Digital Center”, „Digitaliada”, „Susține un ONG”, „Lumea prin culoare și sunet”, „Solidarity FabLabs” și „Centrul Digital pentru Femei”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!