Brandul Miraculum a devenit cu adevărat celebru în 1931, când produsele mărcii au primit un premiu la Expoziția Mondială de la Paris. Miraculum a devenit unul dintre primii producători din Polonia care a oferit clienților nu doar șampoane, săpunuri și creme de față, ci și produse pentru reglarea transpirației și pentru epilare.
Desigur, consecințele celui de-al Doilea Război Mondial nu au putut decât să afecteze starea companiei. La sfârșitul anilor patruzeci ai secolului XX, statul polonez a preluat controlul producției, înlocuind proprietarul anterior și naționalizând Miraculum. În ciuda devastării de după război și a anumitor schimbări structurale, marca rămâne de succes. Catalogul se extinde chiar și datorită produselor cosmetice pentru bărbați și a unei linii de creme de mâini. În același timp, așa-numita „Asociație Pollena Uroda Warszawa”, creată în 1896, câștiga amploare în Polonia. Firma producea și produse cosmetice și parfumuri, dar la scară mult mai mică.
În anii 60, Pollena a intrat pe neașteptate în frunte, depășindu-l chiar și pe Miraculum în vânzări. Și totul pentru că în acei ani a fost creat celebrul parfum Być może – visul suprem al tuturor fashionistelor sovietice (și nu numai!), cel mai bun cadou și o adevărată legendă. Există chiar și ipoteza că Być może este o versiune secretă cu licență a parfumului de damă Christian Dior Miss Dior Originale din 1947, dar nu a primit nicio confirmare semnificativă și rămâne până acum la nivelul zvonurilor. Într-adevăr, ambele parfumuri sunt similare – datorită unui buchet floral cu tonuri calde, amare și proaspete, pe o bază lemnoasă puternică.
O compoziție atractivă, un traseu frumos și o durabilitate strălucitoare, precum și un preț accesibil, au făcut din noul parfum un adevărat succes nu numai în Uniunea Sovietică și Polonia, ci și în alte țări ale lagărului socialist. În urma succesului Być może, Pollena a mai lansat câteva parfumuri, dând naștere unei întregi linii. Primul a fost parfumul Być Może Paris pentru femei, care, potrivit creatorilor, reflecta atmosfera și starea de spirit a Parisului, capitala modei, unde viața boemă clocotește. În interiorul sticlei s-a ascuns o aromă bogată de pudră cu miros de iasomie, care a fost primită cu căldură de public. Apoi a fost Być Może London pe bază de bergamotă, violetă, crin, trandafir, lemn de santal și cedru. Linia a fost extinsă și de Być Może New York (cuișoare, vanilie și citrice) și Być może Tokyo (iasomie, piersici, condimente). Puteți achiziționa aroma preferată accesând linkul https://makeup.ro/categorys/3/.
A fost greu de depășit succesul parfumurilor Pollena, dar Miraculum nu și-a pierdut optimismul. Și în 1986, a creat cea mai mare întreprindere comună sovieto-poloneză din Europa. Din această cauză, producția de produse cosmetice de parfumerie a fost planificată să fie crescută de mai multe ori, dar din păcate, prăbușirea Uniunii Sovietice a împiedicat realizarea acestor planuri grandioase ale Miraculum.
După ceva timp, marca a încercat să-și recapete măreția de odinioară prin deschiderea mai multor puncte de vânzare. Dar termenul de valabilitate al cosmeticelor Pollena a fost de doar un an, în timp ce concurenții au oferit trei ani. În plus, vânzările de parfumuri au scăzut rapid: „Cortina de fier” a căzut, oamenii au avut ocazia să încerce alte parfumuri. Și mulți alții nici nu au vrut să-și amintească de era sovietică trecută, cu care era asociată linia Być może.
Nici afacerea care a avut loc în 1995 nu a ajutat, când cea mai mare parte din acțiunile Pollenei Uroda a fost cumpărată de corporația Cussons Group Ltd. Vânzarea Pollenei trebuia să „ducă la modernizare și la creșterea costurilor de publicitate și de promovare”. Dar decolarea așteptată nu a avut loc; agonia Pollenei Uroda și încercările acesteia de a-și reînvia măreția de odinioară în întinderile fostei URSS au continuat până în 2007. Iar în 2007 Miraculum a devenit o filială a celei mai mari companii poloneze Grupa Kolastyna SA. Finanțele au făcut posibilă cumpărarea tuturor producției și formulelor de parfumuri Pollena Uroda, de care Miraculum nu a întârziat să profite. Trei ani mai târziu, conducerea companiei a dezvoltat un nou concept, produsele cu un nivel scăzut de vânzări au fost eliminate din catalog fără regret. Totuși, acest lucru nu s-a aplicat unor astfel de hituri de marcă precum Pani Walewska Classic sau linia Być może achiziționată de la Pollena Uroda, cu care Miraculum avea mari speranțe. Apropo, cuvântul Classic a fost adăugat la numele cunoscutului parfum Pani Walewska în 1997-1999, așa că mulți sunt siguri că compania a reformulat în secret parfumul (se presupune că acest lucru s-ar fi reflectat în nume). S-a zvonit că întreaga linie de Być może a suferit modificări – de exemplu, cuvântul Paris a fost adăugat la numele parfumului emblematic în 1997, ceea ce a creat o oarecare confuzie.
Însă, reprezentanții Miraculum susțin că compozițiile parfumurilor îndrăgite încă din epoca sovietică au rămas neschimbate, doar designul sticlelor și ambalajele au fost supuse unor schimbări.
Citiți principiile noastre de moderare aici!