ADVERTORIAL. Este, aşadar, o investiţie importantă nu numai pentru oamenii din zonă (care au văzut pentru prima oară utilaje şi asfalt nou turnat în faţa caselor lor), ci şi pentru cei care vor să cunoască mai bine zona montană a Aradului.
Anul trecut, Consiliul Judeţean Arad a început modernizarea drumului, printr-un proiect în valoare de peste 4 milioane de euro, finanţarea fiind asigurată din fondurile proprii ale Consiliului Judeţean Arad.
„Păstrând, desigur, proporţiile, de la Juliţa la Dezna avem un drum asemănător cu Transalpina, doar de interes judeţean, într-o zonă poate chiar mai pitorească. Deşi drumul traversează sate mici şi împrăştiate este important pentru că ajută oamenii de acolo să ajungă în bune condiţii la locul de muncă sau la şcoală. Noi sperăm că astfel prevenim continuarea depopulării, dar pe de altă parte facem aceste zone mai accesibile şi mai atractive pentru cei care vor să îşi cumpere case aici”, a declarat preşedintele Iustin Cionca.
„Când am fost ales preşedinte al Consiliului Județean Arad, în anul 2016, am spus că vom moderniza 350 km de drumuri judeţene. Am ajuns astăzi la peste 850 de km şi continuăm, facem ceea ce alţii spuneau că este imposibil de făcut“, a declarat Iustin Cionca.
Imaginile de pe drumul Dieci-Dezna, prin Mădrigești și Julița, un alt traseu spectaculos, care leagă valea Crișului Alb de Valea Mureșului, sunt spectaculoase. Ele pun în valoare masivul Codru Moma, parte a Carpaților Apuseni care se întinde și în județul Arad, valea Moneasa și valea Iugii, cu forme carstice de un pitoresc deosebit, cariere de marmură și trasee turistice.
Noul traseu, pentru prima dată asfaltat în întregime, dorește să pună în valoare potențialul turistic al zonei și să stabilească o nouă legătură între Moneasa și zona localității Săvârșin de pe Valea Mureșului, pe un traseu inedit și mai scurt, dar încă aproape necunoscut chiar şi pentru locuitorii judeţului Arad.
Citiți principiile noastre de moderare aici!