Preferințele șoferilor diferă în funcție de regiune. Transmisiile automate sunt mult mai populare în America, China, Japonia și Australia, pe când în Europa se preferă încă o cutie de viteze manuală. Deci, care sunt cele mai importante diferențe ale cutiei de viteză manuală sau automată și cum se traduc în funcționarea mașinii?
Automat sau manual?
Cel mai mare avantaj al transmisiei manuale, în afară de capacitatea de a decide când să schimbe vitezele, este prețul mai mic al mașinii și greutatea mai mică . Principalele avantaje ale transmisiilor automate includ confortul, mai ales atunci când conduci în oraș sau stai în ambuteiaje.
O mașină cu transmisie automată îți permite să te concentrezi asupra conducerii în sine și nu necesită concentrarea asupra activității suplimentare a schimbării vitezelor. Mașina este, de asemenea, amabilă cu șoferii neexperimentați și protejează motorul de greșelile lor. Dacă ești în căutarea unei mașini, dar nu îți permiți să alegi una nouă, merită să o verifici și să obții istoricul acesteia pe checkcardna.com, pentru a face alegerea corectă.
Susținătorii schimbărilor manuale ale treptelor apreciază posibilitatea unui control mai bun al motorului și a unei dinamici mai mari de conducere. Amatorii cutiei de viteze automate apreciază comoditatea. Emoțiile la volan sunt rezervate numai proprietarilor de mașini cu transmisie manuală? Cutia de viteze cu dublu ambreiaj DSG poate fi un compromis, deoarece combină cele mai bune caracteristici ale ambelor sisteme.
Ce este o cutie de viteze cu dublu ambreiaj?
DSG (Direct Shift Gearbox) este o combinație între o cutie de viteze mecanică și una automată. Transmisia poate fi acționată atât în modul complet automat, cât și cu o funcție de schimbare a vitezei manuală. Are două ambreiaje – pentru angrenaje impare și uniforme.
Schimbarea treptelor de viteză se face prin trecerea de la un ambreiaj la altul și se bazează pe preselecția treptelor de viteză. În practică – când mașina este în prima treaptă, a doua este deja gata de angajat. Această mecanică de funcționare este extrem de netedă, elimină șocurile și nu încetinește mașina, deoarece puterea motorului este transferată constant pe roți.
Consumul mai mare de combustibil este un mit
Transmisiile DSG moderne, datorită designului lor, care diferă de transmisia tradițională automată care funcționează pe un convertor de cuplu, sunt capabile să depășească transmisiile manuale în ceea ce privește consumul de combustibil și dinamica. Nu există pauze în transmiterea cuplului la roți la schimbarea vitezelor. În plus, pentru un consum redus de combustibil, poți alege modul economic – cutia de viteze va adapta schimbările de viteză la un stil de conducere economic și va menține motorul în cel mai bun interval de cuplu, asigurând un consum redus de combustibil.
Confort neprețuit
Pasionații de sport apreciază munca abilă a ambreiajului la schimbarea vitezelor și echilibrarea precisă a turației motorului în timpul schimbării vitezei. Transmisiile DSG moderne pot oferi dinamică și funcționare lină mult mai rapid decât în cazul schimbării manuale a treptelor chiar și de către cel mai bun șofer. Turația perfect potrivită a motorului ajută, de asemenea, la reducerea nivelului de zgomot din cabină.
Comoditatea, lipsa de funcționare a ambreiajului și o mare libertate de alegere a modurilor de conducere compensează pe deplin prețul mai ridicat al mașinilor echipate cu transmisii automate.
Trimite articolul
XManuala , clar
-
Manuela
Cutiile automate au fost create pent handicapati si femei !!!
-
inclusiv pentru ma-ta
-
Coco, esti un dobitoc
-
Cand esti prost esti prost ! nimic nu se poate schimba sau remedia !…. intreaba orice sofer de camion care e sincer , ce cutie prefera , 95 % ( ca sa nu spun 100 % ) prefera automata
Semi automata.
O ridici cu mana si cade singura.
Cutiile de viteze manuale sunt pentru oameni săraci ca noi romani, țările bogate vor folosi automate cu toate ca este mult mai scumpă interetinerea ……
Pana acum am avut 3 mașini (cu cea actuala cu tot). Toate cu transmisie manuala.
Cu transmisie am condus doar la teste și de câteva ori mașini deținute de alții (deci foarte puțin).
Personal nu mi-a plăcut automata … parca ma “mânca” mâna și piciorul sa fac ceva …
Probabil din obișnuința, dar clar optez pentru transmisie manuala. Altfel depășești, etc.
Am condus autoturisme cu transmisie manuala aproximativ 500 000 km si cutie automata 3000 km dar automata face toti banii din toaate punctele de vedere
e simplu oamenii mei buni:
sarachii isi cumpara manuala … de frik sticaciunilor scumpe la automata.
boierii isi cumpara automata pt ca ezzy life.
waau waaau avetz grije, ca puteti ajunge benkrapt!
Clar, este cea mai mare problemă a noastră.