Așadar, dacă vrei ca mașina ta să treacă testul timpului fără prea multe vizite urgente la service, este important să cunoști informații, cât de puține, despre fiecare componentă. Astăzi este momentul în care îți îmbogățești memoria cu câteva informații despre pompa de injecție.
Ce este pompa de injecție?
Despre pompa de injecție trebuie să știi că este componenta responsabilă de a-i da combustibilului presiunea necesară pentru a pătrunde cu viteză mare în camera de ardere a motorului.
Explicăm în linii mari cum arată la interior o astfel de pompă. Nu are rost să intrăm în prea multe detalii, căci este foarte complexă. Așadar, pompa de injecție are la interior un piston direct conectat la axul care intră în pompă și la un set de valve.
Principiul de funcționare al pompei de injecție este următorul: pistonul interior trebuie să efectueze o cursă prin care aspiră motorina și una prin care o împinge cu presiune în sistem.
Cum îți dai seama că pompa de injecție este defectă?
Cele mai comune semne ale unei pompe de injecție defecte sunt trepidarea motorului și dificultatea de înaintare. Cum îți dai seama de acest lucru? La viteze mari, de peste 100 km la oră, de exemplu, când mașina începe să nu mai tragă cum trebuie.
Rulajul sau este perfect pentru aproximativ 15-20 km circulați cu o viteză constantă, după care începe să “tremure” pentru 1-2 km. Ulterior își revine, începe din nou să tremure și tot așa la nesfârșit.
Atenție însă! Această problemă poate apărea și atunci când injectoarele sunt defecte sau ai folosit combustibil de calitate inferioară. Așadar, pentru o diagnoză corectă, cel mai bine apelezi la un mecanic. Iată și alte semne pe care le dă o pompă de injecție defectă:
- erori în bord;
- puterea motorului este vizibil limitată;
- apare un fum alb la pornire;
- nu mai poți porni mașina, în cazurile grave de defectare.
Poți salva o pompă de injecție defectă?
Atunci când se strică pompa de injecție a mașinii tale, ai trei variante de rezolvare:
- Cumperi una nouă
- Cumperi una la mâna a doua
- O recondiționezi
Prima variantă pică din prima, căci o pompă de injecție nouă are un preț extrem de mare. Așadar, nu oricine își permite o astfel de achiziție.
Despre a doua variantă putem spune că este mai accesibilă din punct de vedere financiar, însă lasă de dorit la capitolul calitate. Nu îți garantează nimeni că o pompă de injecție la mâna a doua va funcționa pentru mult timp. Te poți trezi că se strică la foarte scurt timp după ce ai cumpărat-o, având în vedere că nu-i cunoști istoricul, deci nu e o variantă bună.
Ultima variantă, cea de a apela la reparatii pompe injectie, este cea mai avantajoasă. De ce? Ei bine, prețul acestui serviciu este mai mic, comparativ cu prețul unei pompe de injecție noi.
De exemplu, dacă alegi să îți repari pompa de injecție la Turbo Doctor, firmă renumită pe această nișă, va trebui să scoți din buzunar între 600 și 2500 de lei. Prețul este influențat de tipul mașinii, modelul pompei de injecție, dar și gradul de uzură. Reține că vorbim de un preț cu mult mai mic ca cel de achiziție a unei pompe noi.
Totodată, pentru serviciul de recondiționare a pompe de injecție primești și garanție. Este vorba de 14 luni dacă alegi să colaborezi cu Turbo Doctor, fiind cea mai lungă perioadă de garanție din România, fără limită de kilometri!
Să nu mai vorbim de viteza cu care se desfășoară întreaga operațiune. Vorbim de câteva zile, în unele cazuri chiar o singură zi, necesare pentru a repara pompa de injecție. Nu trebuie să te deplasezi la unul dintre sediile Turbo Doctor, poți trimite pompa de injecție prin curier.
Așadar, acestea fiind spuse, fii foarte atent la semnele de mai sus și nu lăsa să treacă prea mult timp de la apariția lor. Cu cât pompa de injecție este mai uzată, cu atât mai mult crește prețul recondiționării!
Cod 2305
Citiți principiile noastre de moderare aici!