Rambursări de taxe: ce, când și cum?
La auzul expresiei “rambursarea impozitului”, s-ar putea presupune că este posibil să se recupereze toate impozitele plătite. Poate fi adevărat în cazul în care ați plătit mai puține impozite decât pragul minim de venit neimpozabil (NTI) stabilit pentru anul respectiv. Acest lucru se întâmplă adesea atunci când aveți locuri de muncă sezoniere sau pe termen scurt, unde pur și simplu nu este posibil să atingeți pragul minim. În caz contrar, se rambursează o plată excedentară a impozitelor.
Puteți începe procesul de rambursare a taxelor imediat ce terminați munca și vă întoarceți acasă sau la sfârșitul anului financiar. Sfârșitul exercițiului financiar și timpul pentru depunerea declarațiilor la autoritățile fiscale străine depind de țară și de sistemul său fiscal. De obicei, coincide cu anul calendaristic, dar este necesar să se ia în considerare reglementările fiscale specifice ale țării respective. De exemplu, în Regatul Unit, anul financiar începe pe 6 aprilie și se încheie pe 5 aprilie a anului următor.
Cât timp trebuie să așteptați plata plății excedentare depinde de autoritățile fiscale. De asemenea, depinde de factori precum dacă ați depus toate documentele necesare, ați completat corect declarația și așa mai departe. Cu toate acestea, de obicei, rambursările de taxe din străinătate pot dura între 2 și 6 luni, iar suma rambursată este calculată pentru ultimii 3 până la 5 ani.
Este important de menționat că nu este posibil să se recupereze impozitele plătite în plus din toate țările, ci numai din cele cu care România a semnat un acord de evitare a dublei impuneri. Acest acord a fost semnat cu multe țări europene, care sunt adesea destinațiile în care compatrioții noștri merg la muncă.
Câți bani poți primi înapoi?
Valoarea medie estimată a rambursării taxelor din străinătate este de aproximativ 800 EUR. Această sumă depinde de diverși factori, cum ar fi nivelul venitului câștigat, durata și locația muncii în străinătate și așa mai departe. Puteți utiliza calculatoare online pentru a vă face o idee aproximativă despre suma pe care ați putea să o recuperați.
Ce documente trebuie să depun?
Lista documentelor necesare poate varia în fiecare țară, dar, ca regulă generală, va trebui întotdeauna să furnizați un document de identificare (cum ar fi un pașaport sau o carte de identitate) și un document care să confirme veniturile obținute și impozitele deduse în țara străină. Dacă intenționați să solicitați rambursări de taxe din Anglia, va trebui să prezentați următoarele documente:
- Copie a certificatului National Insurance Number (NIN) (dacă aveți unul)
- Copii ale formularelor P45 și/sau P60 de la toți angajatorii
- Copie a certificatului de înregistrare CIS – UTR (Unique Taxpayer Reference) (dacă aveți unul)
- Dacă ați lucrat ca lucrător independent, va trebui să furnizați unul dintre următoarele documente: declarații lunare ale subcontractanților, declarații de plată (CIS) sau extrase bancare.
- În același fel, pentru a solicita rambursări de taxe din Germania, asigurați-vă că pregătiți următoarele documente:
- Identifikationsnummer (IdNr. sau Steuer-ID)
- Formulare Lohnsteuerbescheinigung sau cele mai recente fluturași de salariu de la toți angajatorii
- Contract de închiriere (Mietvertrag) și facturi de închiriere (dacă este cazul)
- Dacă doriți să obțineți o rambursare a taxelor dintr-o altă țară, verificați cerințele acesteia în avans.
Ce se întâmplă dacă nu aveți toate documentele de care aveți nevoie?
Când contactați autoritățile fiscale străine, va trebui să trimiteți diverse documente. Fiecare țară are propria listă de documente obligatorii necesare pentru rambursările de taxe. Cu toate acestea, ce ar trebui să faceți dacă nu aveți toate documentele necesare?
Puteți oricând încerca să vă ocupați singur de tot, cum ar fi contactarea foștilor angajatori sau comunicarea cu autoritățile fiscale din țara străină pentru a obține documentele necesare. Cu toate acestea, rambursarea taxelor poate fi mult mai simplă dacă decideți să utilizați serviciile intermediarilor. Contactând companiile specializate în rambursarea impozitelor, puteți evita problemele de comunicare, competență și probleme procedurale. Relația cu inspectorii fiscali străini sau completarea documentelor necesare pe cont propriu poate fi o provocare din cauza barierelor lingvistice, a lipsei de cunoștințe despre procedurile fiscale și așa mai departe. Astfel, uneori este mult mai ușor să încredințați această sarcină specialiștilor.
Cel mai important lucru este să nu renunțați și să vă amintiți că atunci când vă întoarceți de la muncă în străinătate, aveți dreptul la o rambursare a impozitului. Prin urmare, nu ezitați să începeți procesul de rambursare a taxelor. Indiferent de metoda de rambursare aleasă, trebuie să știți că obligațiile fiscale suplimentare nu mai sunt aplicabile pentru taxele rambursate.
Trimite articolul
XDe ce sa iti bati capu si sa dai bani la intermediari? In aprilie ,daca ai platit mai mult, o sa iti trimita hmrc un cec pt suma taxata in plus.
Ziceti strainatate, da va referiti doar la Uk. Acolo ai NiN si p45.
Multa lume crede ca poate primi inapoi toate taxele platite, aia e un basm de Facebook, in care iti dai datele personale la toti excrocii si te trezesti cu probleme dupa aia.