Pe deoparte, este necesară alocarea de timp și resurse pentru instruirea unor noi angajați, pe de altă parte costurile migrației angajaților, de la o firmă la alta, afectează bugetul, dar și cultura organizațională. Dacă vrei să îmbunătățești experiențele angajaților și să reduci fluctuația de personal, ține cont de cele 4 aspecte importante de mai jos.
Află cum să crești retenția talentelor și care sunt cele 4 aspecte cheie pe care să le iei în considerare:
- Implementează un plan de carieră
Un plan de carieră este considerat un beneficiu important pentru creșterea și dezvoltarea angajaților din cadrul companiei. Dacă vrei să atragi în cadrul organizației tinerele talente sau să menții profesioniștii cu experiență, e momentul să elaborezi și să implementezi un plan de carieră. Oferă-le salariaților tăi oportunități de creștere, fie că e vorba de sesiuni de coaching în cadrul firmei, fie că vorbim de training-uri sau cursuri de calificare.
- Oferă beneficii atractive
Pe lângă crearea oportunităților de creștere, oferirea beneficiilor flexibile este decisivă când vine vorba de retenția celor mai buni profesioniști. Acum, companiile au la îndemână o diversitate de beneficii avantajoase atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pluxee.ro pune la dispoziția angajatorilor o gamă completă de produse pentru a le oferi angajaților posibilitatea să aleagă în funcție de preferințe și nevoi. Printre cele mai apreciate și accesate produse sunt cardurile de masă și cardurile cadou, însă, există și alte soluții pentru cei care preferă să se relaxeze în timpul liber. Un card de vacanță sau un card pentru activități culturale îi ajută pe angajați să se simtă apreciați și să-și mențină interesul față de companie.
- Menține o atmosferă plăcută
Un climat de lucru toxic va afecta întotdeauna motivația, satisfacția și productivitatea salariaților. Angajații buni doresc să lucreze într-un mediu de lucru fără prejudecăți. Ei caută companii care se adaptează la tendințele pieței și se concentrează pe sănătatea fizică și psihică a salariaților. Prioritizarea dialogului dintre manageri și angajați reduce conflictele și promovează un mediu de lucru plăcut.
- Elaborează o procedură de evaluare și oferă feedback
Evaluarea performanțelor profesionale este o obligativitate legală pentru angajatori, însă, depășind obligațiile legale, implementarea unei proceduri de evaluare a angajaților este esențială pentru a urmări livrarea rezultatelor și atingerea obiectivelor planificate. În plus, evaluarea nu se limitează doar la importanța îndeplinirii task-urilor. O politică de recompense, anexată procedurii de evaluare, extinde posibilitățile în ceea ce privește promovarea, creșterea profesională, motivarea și loializarea salariaților. Talentele de top au nevoie de stimuli pentru a se simți relevanți pentru companie, de aceea, un dialog deschis, stabilirea unor obiective SMART și evaluarea performanțelor favorizează retenția angajaților.
Un bun management al resurselor umane și adoptarea unor strategii eficiente de motivare și fidelizare a salariaților reduc semnificativ procentul de fluctuație. Construirea unui climat organizațional sănătos și favorabil influențează progresul și succesul angajatului, având un impact semnificativ și asupra performanțelor companiei.
Trimite articolul
XDa e plin de narcisiști si psihopati peste tot cam ce schimbări ActiveWatch?