Acțiunea e cea care ne duce în postura de a îndrăzni, de a face lucruri cu care nu suntem încă obișnuiți, ne împinge să ne pregătim pentru a face față provocărilor online. Bineînțeles că nu e suficient, bineînțeles că ”ne vom permite” în continuare să facem greșeli, dar e nevoie să le facem repede. Mediul online nu e la fel de răbdător cu noi ca și mediul offline. Aici lucrurile se mișcă mult mai repede, doar suntem ”la un click” distanță de orice informație. Mai mult decât atât, butoanele de Share si Delete sunt foarte apropiate unul de celălalt, ceea ce nu ne creează neapărat o senzație de confort și asta vine pe lângă faptul că nu putem controla poziția de Ignore și nu putem întreba persoana: ”S-a întâmplat ceva?!”…
Reclama personală
Acest Personal Branding al zilelor noastre are și el câteva lucruri pe care mediul online le face să pară simple, dar deloc ușoare. Pentru asta am putea să facem o comparație cu aruncarea la poarta de handbal, un sport atât de drag mie. Aruncările pot fi efectuate la brațe, la picioare, cu pământul, cu efect… Pentru a ști însă, ce stil de aruncare este eficient trebuie să cunosc portarul, trebuie să-l urmăresc la încălzire, la aruncările celorlalți colegi. Așa sunt și clienții: dacă nu le cunoaștem nevoile, dacă nu știm la ce reacționează ei astăzi, avem șansa să ”ratăm” toate aruncările. E important să aflăm cât mai repede ce i-ar face curioși pe potențialii clienți din aceste vremuri, ce i-ar determina să accepte o discuție online cu noi și să considere că ar fi utilă pentru ei, pentru familiile lor sau pentru businessurile acestora.
Apelarea la reclamele distribuite în mass-media este necesară și potrivită acestor vremuri. Este cea mai bună reclamă pe care o poți face activităților pe care le desfășori acum. Lumea s-a mutat în mediul online și este acum prezentă acolo mai mult ca oricând, deci nu poți lipsi nici tu de acolo. Iar în construirea reclamei pe care vrei să o distribui în mediul online, nu uita lucrurile de bază: Fii scurt; Fii la obiect; Fii memorabil!
Consultanţa gratuită
Acum, mai mult decât oricând, e momentul să ”oferim” ce avem mai bun, ce avem mai interesant și atractiv pentru educația celor din jurul nostru… și nu numai. Este momentul să ieșim din zona de confort și să pregătim discuții, workshopuri, webminarii pentru oamenii care sunt acum mai liberi decât de obicei, pot să își aloce mai ușor timp pentru întâlnirile virtuale cu diverși furnizori de servicii și, implicit, investesc timp în educația lor în domenii pe care până acum poate nu le-au pus pe lista de priorități, cum ar fi asigurările, sănătatea sau tehnicile de interacțiune online.
E foarte important să fim percepuți ca oameni care oferă valoare, care pot ajuta și nu care doresc doar să-și vândă produsele. Puțini sunt aceia care în această perioadă acceptă să li se vândă ceva. Sunt însă mai atenți la informațiile primite și pot lua decizii de cumpărare fără să simtă vreo intenție din partea noastră. Pentru asta trebuie să acționăm, așa cum am mai spus, cu asertivitate, cu propuneri de valoare, să ne punem în slujba lor și să le dăm ocazia și motivele să distribuie informația primită de la noi, în așa fel încât, să ajungă la cât mai mulți oameni.
Umorul topeşte gheaţa
Dacă vrei cu adevărat să reușești, e timpul să privești partea luminoasă a lucrurilor. Umorul, dar mai ales autoironia, este de departe cel mai bun mijloc de a încălzi și cea mai neînduplecată inimă. Dacă poți face un client să râdă, atunci poți să-l faci și să te asculte cu interes. Sunt și aici câteva lucruri de evitat. Să nu faci glume pe seama altuia, să nu faci glume rasiale, etnice, politice sau religioase, la fel cum nu sunt recomandate nici glumele deocheate. Poţi însă să te folosești de povești întâmplate ție sau copilului tău, să folosești această perioadă de stat în casă și să faci haz de ea, poți chiar să-l întrebi pe interlocutor cum face față carantinei și poate vei descoperi că intră foarte ușor în acest joc și îți va facilita ție încălzirea discuției.
Eşecurile pe timp de criză
Prima caracteristică este vânzarea, încercarea cu orice scop de a face targetul, de a vorbi mult mai mult decât a asculta și bineînțeles, adoptarea unui comportament agresiv în relația cu potențialul client. A doua particularitate este aruncarea pisicii peste gard. Problema nu este la mine, e criză și nimeni nu cumpără, oamenii nu au bani, eu oricum nu cred că pot vinde în condițiile astea și nici nu știu să o fac. După ce va trece criza, mă apuc voinicește din nou de treabă. Un comportament mai mult decât păgubos, dacă ținem cont că regulile jocului se schimbă oricum și orice perioadă grea lasă urme adânci în modul de lucru ulterior al oamenilor de vânzări care se adaptează repede, ceea ce nu va fi tocmai confortabil pentru cei care așteaptă să treacă această perioadă.
Eșecul nu înseamnă nesiguranță, ci lipsa de execuție, lipsa acțiunii. Iar dacă te uiți atent la oamenii pe care-i consideri norocoși, o sa vezi că nivelul lor de acțiune e foarte ridicat și când norocul le bate la ușă îi găsește în acțiune, căutând soluţii, nu în grădină căutând trifoi cu patru foi…
Citiți principiile noastre de moderare aici!