Magazinele mizează fără doar şi poate pe potenţialul cumpărătorului care nu a fost afectat de criză şi care încă îşi mai permită şi mici cadouri de lux pentru care scoate, fără să clipească, şi câteva sute de lei din buzunar. Această categorie este cea care a făcut ca localurile „de lux” din centrul oraşului să nu ducă lipsă de muşterii, la orice oră din zi sau din noapte. Profiturile apar imediat, iar investiţia patronilor devine o adevărată mină de aur.
Aceaşi imagine o regăsim şi în mall-uri. Deşi recunoscute pentru magazinele cu preţuri ce depăşesc cu mult un salariu mediu, mall-urile se pare că nu au intrat în era crizei. Cum au reuşit să se salveze? Păi au renunţat la simplul concept de a aduna magazinele cu renume într-o singură clădire şi au început să se axeze pe servicii conexe. Apariţia unui hypermarket, câteva săli de cinema cu accesorii moderne, pationare şi altele, sunt ceea ce au reuşit să transforme un mall într-un adevărat spaţiu de petrecere a timpului liber.
Concluzia e una singură: diversitatea, produsele de lux şi adresabilitatea către cumpărătorii cu potenţial financiar, îţi aduc garanţia unei investiţii pe timp de criză.
Andreea Pintea
Citiți principiile noastre de moderare aici!