Lipsa interesului și a inițiativei personale se vede mai ales atunci când se primesc raportările privind numărul de proiecte, banii accesați sau gradul de sustenabilitate a IMM-urilor. Nu vorbim de investiții mari, ci de acele mici afaceri de familie, în familie, care pot fi o gură de oxigen pentru cei care reușesc să le pună în practică.
Dar, trăinând într-un județ unde rata șomajului este printre cele mai mici din țară, nevoia de forță de muncă depășește cu mult efectivul potențialilor salariați, este clar că tinerii preferă munca în cadrul multinaționalelor decât să își deschisă o afacere. De cele mai multe ori teama de eșec este cea care îi descurajează pe cei care ar putea începe o afacere. Ce trebuie, noi ca societate, să înțelegem este că dacă nu ne asumăm anumite riscuri, nu putem reuși. Micile afaceri ar trebui să fie cele care să stea la baza economiei locale, să fie acea caracteristică a pieței din fiecare oraș. Buticurile, afacerile de tip chioșc, street-food sau cele meșteșugărești pot scoate un oraș din anonimat, sunt o șansă pentru tineri să se impună prin creativitate și implicare, și nu în ultimul rând sunt biletul către o economie sustenabilă.
Așadar, nu ignorați liniile de finanțare precum Start Up Nation, faceți un efort de a veni pe piață cu afaceri mici, inedite, creative, chiar dacă vă loviți de hățișul actelor. Implicarea în viața economică este fără doar și poate trenul în care trebuie să vă urcați în acest moment!
„Faceți un efort de a veni pe piață cu afaceri mici, inedite, creative, chiar dacă vă loviți de hățișul actelor”
Citiți principiile noastre de moderare aici!