Poate că unii au râs, ca de o glumă bună, numai că nu e de râs şi nici de neluat în seamă rolul extrem de mare pe care îl va juca internetul la alegerile parlamentare din decembrie. Orice om politic fără vizibilitate în comunitatea în care trăieşte poate să-şi construiască pe internet o popularitate mai mare chiar decât a celor care apar aproape zilnic la televizor. Dacă individului îi umblă mintea, poate să-şi facă pe internet o mulţime de prieteni în rândul tinerilor, fără să le vorbească despre politică, ci despre ceea ce îi interesează pe aceştia.
Cei mai mulţi dintre tineri nu sunt interesaţi de politică şi nici măcar nu le trece prin cap să meargă să voteze, deoarece chiar nu îi interesează ce partide politice se bat pentru supremaţie. Foaia se poate, însă, schimba, atunci când un tip care are câteva mii de prieteni pe facebook, cu care vorbeşte zi de zi, anunţă că a decis să candideze pentru o funcţie de deputat. Poate că nu toţi prietenii săi de pe internet vor decide să meargă la vot ca să-l voteze, dar mulţi o vor face. Mai mult, fiecare dintre ei va transmite altor „navigatori” informaţia.
Aceasta, însă, este doar o părticică din rolul internetului la alegeri. În 2008, adversarii politici se porcăiau unii pe alţii prin intermediul ziarelor sau al fiţuicilor strecurate în cutiile poştale. Acum, însă, boom-ul înregistrat de internet face ca alegătorii să fie puşi la curent cu „dezvăluiri” despre candidaţi în adevărate avalanşe, iar riposta poate veni în câteva minute de la postarea acestora. Tonele de mârşăvii şi de lături aruncate de unii în capul celorlalţi vor deruta şi mai tare electoratul, iar absenteismul ar putea înregistra cote alarmante. În această situaţie, câştig de cauză ar avea cei care vor şti să-i atragă pe oamenii din zonele în care nu se ştie ce este acela internet, iar la televizor, dacă au, se uită doar câteva minute pe zi, mai ales la TVR 1.
„Cu televizorul minţi poporul, cu internetul minţi tineretul”
simion.todoca@informmedia.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!