PLEVNA. Sorin Traistaru, allias „Ariciu”, a avut parte exact de situatia pe care incerca sa o evite in ultima etapa a Campionatului European de Supermoto. Pilotul aradean s-a confruntat cu o problema tehnica majora in prima mansa de la Plevna.
“Etapa nu a inceput prea bine pentru mine. In calificari am mers pe niste pneuri uzate Goldentyre, bugetul fiind limitat, si a trebuit sa scot in conditii de siguranta un timp decent pe tur… am obtinut un locul 7 in clasamentul combinat SOpen si S3.
In prima mansa de concurs, deja din tururile de incalzire am simtit ca pe trenul fata ceva nu este in regula. Nu puteam insa abandona, daca nu parcurgeam nici un tur in cursa, riscam sa nu fiu deloc clasificat. Am plecat asadar la start si dupa prima saritoare era clar ca nu voi putea duce cursa pana la capat. Am parcurs doua tururi in prima mansa apoi motocicleta KTM 450 SMR efectiv s-a desfacut . Ulterior aveam sa constat ca axul de la jugul ce tine suspensia fata se fisurase”, spune Traistaru.
Desi prima cursa s-a dovedit a fi un cosmar, campionul Romaniei la Supermoto este clasificat al saptelea la clasa, obtinand 14 puncte fata de cele 20 ale rivalului sau pentru locul 3 la general, macedoneanul Ivceski. Asadar acesta din urma recuperase 6 puncte fata de pilotul aradean si, pentru a ii nega lui Traistaru locul 3 la general, mai trebuia sa recupereze inca 8 puncte in mansa a doua. Pauza dintre manse avea sa fie o cursa contra cronometru pentru a repara motocicleta KTM astfel ca Sorin Traistaru sa poata evolua in mansa a doua.
“Ii multumesc pilotului bulgar Georgiev care mi-a imprumutat o piesa necesara reparatiei. Nu a fost o piesa compatibila pana la urma dar am reusit o adaptare. Inevitabil in mansa a doua aveam nevoie sa gestionez ecartul de puncte fara a cauta un rezultat anume. Am venit pe locul 5, din nou cu niste pneuri destul de uzate, imediat dupa Ivceski, pierzand doar 2 puncte si salvand locul 3 la finalul campionatului”, continua Traistaru.
143 puncte fata de cele 137 puncte, adica o diferenta de 6 puncte in favoarea lui Sorin Traistaru sau Ariciu cum e cunoscut in lumea curselor, i-au adus acestuia cel mai bun rezultat international, dupa ce sezonul trecut terminase al cincilea in acelasi Campionat European (C.E.). Daca obiectivul european al romanului a fost atins, in clasamentul Campionatului National (C.N.), paradoxal, acesta pierde pozitia de lider.
“Etapa de la Plevna, ultima din C.E. a contat si ca etapa intermediara de Campionat National. Din pacate in competitia interna, daca nu treci linia de finis se considera abandon, spre deosebire de regulile din C.E. unde esti clasificat daca parcurgi o anumita distanta in cursa. Drept urmare in mansa 1, chiar daca am punctat in C.E. am abandonat in C.N. si acest lucru m-a retrogradat pe locul secund la general. Fiind putini concurenti la National, un abandon te penalizeaza enorm. Ramane de vazut daca voi putea recupera acest abandon in etapele care urmeaza, eu voi da totul si doresc sa o fac si pentru partenerii si sponsorii mei Compas Arad, Axum Comp, Metalcomp, Consiliul Judetean Arad si MSPORT1.COM carora doresc sa le aduc in acest sezon inca o bucurie. Multumesc pe aceasta cale si mecanicului meu precum si tuturor fanilor din Romania care au urmarit campania mea europeana. Multumesc si presei care m-a ajutat prin prezenta media sa ajung in atentia iubitorilor de sport, pentru mine conteaza foarte mult!”, concluzioneaza Sorin Traistaru.
CITESTE SI:
“Ariciu” are sanse de a prinde podiumul european
Podium european si succes de etapa pentru “Ariciu”
Citiți principiile noastre de moderare aici!