„Piloţii spun că raliul nostru este comparabil cu Raliul Finlandei, pentru că probele sunt foarte bine făcute, nu sunt cu gropi, bolovani, nu îşi distrug maşinile. În plus, probele sunt «colorate», bine organizate”, ne-a declarat Ciprian Suărăşan, directorul organizatoric al Raliului Aradului KIA.
Raliul Finlandei este una dintre cele mai spectaculoase etape de WRC datorită traseului dificil pe macadam care presupune viteze mari, sărituri şi accidente prin pădurile nordice. Dacă ar fi să aleagă o etapă reprezentativă din calendarul CM de Raliuri, cei mai mulţi piloţi şi fani ar alege fără îndoială Raliul Finlandei. Cunoscut anterior sub numele de raliul „Celor 1000 de Lacuri” şi inaugurat în 1951, cu peste 20 de ani înainte de fondarea WRC, Raliul Finlandei şi-a câştigat prestigiul datorită atmosferei speciale şi a mediului ambiental unic, care presupune traversarea unor drumuri forestiere prin păduri cu viteze mari şi prin utilizarea unor salturi spectaculoase.
„Nici eu, nici Mihai Leu, nu am abandonat ideea de a aduce la Arad o etapă din WRC. Am crezut că va fi mai repede, dar este o bătălie mare la FIA pentru aceste etape, însă eu cel puţin atât am să mă ocup de acest raliu până vom reuşi. Avem un noroc teribil cu Primăria şi Consiliul Judeţean, care sunt foarte implicaţi în acest eveniment”, a mai spus Ciprian Suărăşan, care a adăugat că „proba Nadăş – Bârzava poate face parte din orice campionat mondial, care este o probă foarte complexă”.
Macadamul câştigă teren
Faţă de ediţiile anterioare, organizatorii au renunţat cei 4,5 km de asfalt ai probei Lalaşinţ, astfel că raliul arădean din 2016 va avea 98,39% macadam şi doar 1,61% asfalt.
Citiți principiile noastre de moderare aici!