ARAD. Raliul de la Arad a avut un coeficient de 1,2, fiind cea mai importantă etapă din ultimele 4 ale calendarului competiţional. Şi de aceea, la start au fost prezenţi cei mai importanţi piloţi ai campionatului autohton. Delecour a fost avantajat de prima poziţie la start, în condiţiile în care pe primele 5 probe a fost ridicat foarte mult praf iar vizibilitatea a fost extrem de redusă. Acest lucru s-a schimbat în a doua parte a zilei, atunci când oficialii au decis mărirea ecartului la start la 3 minute, vizibilitatea pe probe fiind mult îmbunătăţită.
Pe locul 2 s-a clasat pilotul maghiar David Botka, cel care a terminat la peste un minut şi jumătate în urma lui Delecour. Vali Porcişteanu a reprezentat România pe podiumul de la Arad, ocupând cea de-a treia treaptă. Pilotul BCR Leasing Rally Team ar fi putut să se dueleze cu Botka pentru ‘argint’ dacă nu ar fi avut o primă zi cu peripeţii, rupând suspensia maşinii de concurs pe a cincea specială, atunci când a căzut până pe 6 în clasamentul general.
Simone Tempestini a avut un început foarte bun de raliu, pilotând excelent şi ajungând pe 3 în momentul în care Porcişteanu a avut probleme. Ulterior, juniorul Napoca Rally Team a căzut în clasament, locul 5 fiind pierdut pe penultima specială chiar în favoarea tatălui său, Marco Tempestini.
Locul 4 la general şi prima poziţie la clasa 3, i-a revenit lui Edwin Keleti. Acesta l-a devansat pe Bogdan Marişca în urma specialei cu numarul 3 şi a rămas în faţă până la final. Marişca obţine a doua treaptă a podiumului acestei clase, locul trei revenindu-i lui Adrian Drăgan. Bulgarul Todor Slavov a reuşit să câştige clasa 5 şi să încheie pe 9 ăn clasamentul general. Alex Filip a fost nevoit să abandoneze ieri din poziţia de lider al acestei clase, datorită unei probleme tehnice a maşinii de concurs, chiar dacă a condus în clasament încă de la startul raliului.
Unul dintre cele mai disputate dueluri din cadrul acestui raliu s-a dat în cadrul clasei 9, între Alex Mirea şi Raul Badiu. Alex Mirea a început să se distanţeze în fruntea clasamentului pe finalul întrecerii iar Raul Badiu a abandonat pe penultima specială. Radu-Arhire şi Gioarsă completează podiumul acestei clase. Daniel Ungur a dominat şi a câştigat din nou clasa 11. Pilotul clujean a obţinut şi locul 8 al clasamentului general al raliului. Pe locul doi la clasa 11 a terminat Banciu, iar pe 3, Crişan.
Top 10 la finalul Raliului Aradului Atrium Mall 2013:
1. F.Delecour / D.Savignoni Peugeot 207 S2000 01:28:53.8
2. D.Botka / P.Mihalik Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +01:31.8
3. V.Porcişteanu / D.Dobre Mitsubishi Lancer Evo X R4 +03:33.4
4. E.Keleti / B.Csomortani Mitsubishi Lancer Evo X +03:45.0
5. M.Tempestini / L.Baggio Skoda Fabia S2000 +04:17.7
6. S.Tempestini / D.Pulpea Subaru Impreza R4 +04:23.9
7. B.Marişca / S.Itu Mitsubishi Lancer Evo IX +09:06.6
8. D.Ungur / A.Avram Mitsubishi Lancer Evo VI +09:49.4
9. T.Slavov / D.Filipov Renault Clio R3 +10:05.5
10. D.Gîrtofan / A.Berghea Skoda Fabia S2000 +10:21.1
Citiți principiile noastre de moderare aici!