În urmă cu aproximativ două luni de zile reprezentanţii Ministerului Transporturilor anunţau înfiinţarea unui nou inspectorat, respectiv Inspectoratul de Stat pentru Control în Transportul Rutier (ISCTR). Practic, noua instituţia va prelua aproximativ 90 la sută din atribuţiile Registrului Auto Român (RAR) şi a Autorităţii Rutiere Române (ARR). Mai concret, noul inspectorat va tranfera în curtea proprie angajaţii celorlalte două instituţii, bunurile mobile şi unele imobile şi fondurile. ISCTR se va ocupa de controlul autovehiculelor de toate tipurile, va primi însemne proprii şi inspectorii vor avea unele drepturi pe care doar poliţiştii le au. Vorbim aici despre oprirea maşinilor în trafic, despre amendarea şoferilor sau despre reţinerea permiselor de conducere sau a certificatelor de înmatriculare ale autoturismelor. Deşi ARR Arad şi RAR Arad vor rămâne fără obiectul muncii, conducătorii acestor instituţii nu ştiu ce se va întâmpla din luna decembrie, de când va funcţiona noul inspectorat.
Am încercat să luăm legătura cu şefii celor două instituţii, respectiv Ioan Nădăban de la ARR, şi Ioan Ulici de la RAR. Niciunul nu a fost de găsit pentru a explica procesul transformării celor două instituţii în ISCTR. Totuşi, un angajat al ARR a reuşit să discute cu şeful de agenţie şi ne-a transmis faptul că, la nivel local, nu a ajuns nicio directivă referitoare la înfiinţarea noului inspectorat.
„Nu ştim absolut nimic despre ce se va întâmpla cu noi. Nu am primit nicio înştiinţare nici de la nivel central şi nici de la Ministerul Transporturilor. Nu cunoaştem normele de înfiinţare ale inspectoratului, nici reorganizarea care se va desfăşura în reprezentanţa noastră”, ne-a spus un reprezentant al ARR. În schimb, Ioan Ulici, şeful RAR, nu a putut fi contactat.
RAR a revenit la activitatea normala
RAR se uita la microbuzele scolare
Citiți principiile noastre de moderare aici!