Atât şoferii de TIR, cât şi cei care circulă cu autoturisme, spun că ultimul strat de asfalt turnat, cel care ar trebui să asigure impermeabilitatea şoselei, este o adevărată capcană, uneori mortală, pentru conducătorii auto. Oamenii dau vina pe asfaltul cu pricina pentru accidentul mortal petrecut săptămâna trecută între Pecica şi Nădlac, când un microbuz a derapat inexplicabil, a ieşit de pe şosea, s-a răsturnat de câteva ori, iar şoferul autovehiculului a decedat. Nelu Puiagă, unul dintre şoferii care circulă pe acest drum, spune că „s-a văzut substanţa cu pricina când a plouat. E foarte periculoasă. Când pui frână te aruncă de pe drum”.
Se fac teste
Ioan Balint, directorul secţiei Arad a Drumurilor Naţionale, a declarat că „nu putem afirma dacă substanţa cu pricina este în măsură să pună în pericol circulaţia. Un laborator mobil al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara s-a deplasat pe DN 7 unde au fost făcute mai multe teste şi măsurători. Au fost luate şi probe de asfalt pentru analize, dar concluziile vor fi luate de abia după ce vor fi gata aceste analize”.
Până la concluziile finale ale testelor, şoferii trebuie să fie mai atenţi şi să circule mai prudent pe şoseaua respectivă.
Se apără
Constructorul se apără în faţa acestor acuzaţii şi spune că stratul impermeabil nu reduce deloc aderenţa, ci o creşte cu trei la sută. Această valoare a fost stabilită în urma testelor efectuate în laboratul propriu.
TIR-urile, restrictionate pe DN 7
Citiți principiile noastre de moderare aici!