Primaria Arad a decis, de curând, reabilitarea carosabilului zonei situate între Podul Micalaca şi zona 300, pasajul Micălaca care face legătura între Micalaca veche şi zona 300 şi zona Billa, vizate fiind aici, la final, şi trecerile la nivel cu liniile de tramvai. Parte din lucrare a fost executată în urmă cu trei săptămâni, în timpul nopţii, dar va intra din nou la reabilitat pentru că a fost executată greşit de firma PORR. Este vorba de carosabilul situat lângă pasaj, la coborârea de pe pod, care, după execuţie, s-a vălurit. În aceste zile, muncitorii firmei lucrează la reabilitarea asfaltului din vecinătatea parcării Billa, urmând ca, mai apoi, să fie reabilitate şi trecerile peste liniile de tramvai, devenite imposibil de străbătut.
Totul are o explicaţie: în zona cu pricina, potrivit ultimelor măsurători în trafic, trec zilnic 10.000 de TIR-uri. Toate tranzitează strada Vonicilor şi toate se întorc în sensul giratoriu din zona 300. Asfaltul a cedat sub greutatea autotrenurilor iar reabilitarea de acum va remedia doar pentru un timp problema.
O intervenţie mult mai radicală (care să presupună înlocuirea liniilor de tramvai şi aşezarea lor pe un strat gros de beton care să reziste traficului greu, soluţie aplicată parţial şi în cazul BERD) a fost gândită de primărie în cadrul unui proiect depus pe POR, însă, pentru aceasta, se aşteaptă încă finanţarea de la Ministerul Dezvoltării via fonduri europene.
JA-A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!