Loturile 3 și 4 sunt cuprinse între Timișoara Est și Ronaț Triaj Gr.D (lotul 3), respectiv Ronaț Triaj Gr.D și Arad (lotul 4). Pentru primul lot au fost depuse oferte din partea a șase operatori economici, dintre care câte două din Italia și Turcia și câte una din Franța și Spania. Acest lot are o lungime de 13,86 de kilometri și este cuprins între kilometrul 568+399 al liniei de cale ferată București-Jimbolia și Ronaț Triaj Gr.D, după stația Timișoara Est.
„Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h”, transmit cei de la Compania Națională de Căi Ferate „CFR” S.A. În cadrul lucrărilor se vor repara sau reconstrui 3 poduri și 3 podețe, 9 pasaje denivelate, 1 trecere la nivel cu calea ferată și 2 podețe de descărcare, urmând să fie reabilitate rețelele de alimentare cu energie electrică, dar și cele de distribuție a apei și a celor de canalizare care asigură racordarea clădirilor din zonă la rețele. Vor fi modernizate și clădirile din stațiile și haltele de mișcare de pe tronson: Timișoara Est, Timișoara Nord, Ronaț Triaj Gr.D (post de mișcare), Timișoara Centru, Ronaț Triaj cabina 1, Ronaț Triaj haltă, Ronaț Triaj Gr.D haltă.
Lotul cel mare
Lotul 4 are o lungime de 55 de kilometri și se întinde între semnalul de ieșire din Ronaț Triaj Gr.D și semnalul de intrare în gara din Arad. Cei de la CFR S.A. menţionează că „Pe lângă acest tronson, tot în cadrul lotului 4, proiectul cuprinde și modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăț, pe o distanță de cca 7 kilometri”.
Scot marfarele din oraș
Calea ferată cuprinsă în lotul 4 este simplă, electrificată, urmând ca după modernizare să fie dublată aproape în totalitate. De asemenea, cei de la CFR promit că vor scoate trenurile de marfă din municipiu, spunând că „Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de către trenurile de marfă, care vor circula între Timişoara şi Arad. Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent”. Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou și Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza.
Refac gările
În total vor fi modernizate sau reconstruite, între Ronaț Triaj Gr.D și Gara Arad, 6 poduri, 30 de podețe, 7 treceri la nivel cu calea ferată, 15 pasaje denivelate și vor fi realizate 9 podețe de descărcare. Vor fi modernizate și clădirile din stațiile și haltele de mișcare de pe tronson, și anume cele din stațiile de cale ferată Sânandrei, Băile Călacea, Orțișoara, Vinga, Șag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăț, Micălaca. Stația Valea Viilor va fi transformată în post de mișcare.
Oferte din 4 țări
Pentru acest lot au fost depuse oferte din partea a cinci operatori economici: Ardaca Company (România), FCC Construccion S.A. (Spania), Webuild SPA-Milano (Italia), Impresa Pizzarotti&C SPA Italia S.P.A. (Italia) și Mapa Insaat VE Ticaret Anonim Sirketti – asociere (Turcia).
În câțiva ani
Valoarea totală a lucrărilor se va ridica la peste 4 miliarde de lei, din care peste 1,5 miliarde pentru lotul 3 și peste 2,5 miliarde pentru lotul 4. Finanțarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile. Conform ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu, durata pentru proiectare și execuție a fiecărui lot este de 42 de luni (trei ani și jumătate), din care jumătate de an pentru proiectare și trei ani pentru execuția lucrărilor.
Trimite articolul
XPeste vreo 15-20 de ani!
O fi distracție pe contestații, claimuri și clarificări!
Apropo, numai Siemens a depus și cerut peste 100 de clarificari privind interconectarea instalațiilor din stația Glogovat făcută de Alstom cu partea nouă spre Aradul Nou efectuată de către terț!
CFR SA într-o intervenție spunea că e treaba antreprenorului! Adică “nu ne interesează, descurcă-te pe banii tăi cu cât ai licitat și cu bătaia ta de cap”!
Apropo nici acum NU e terminat tronsonul Fr.Curtici-km 614 privind funcționarea ERTMS și ETCS Level2 !
Toate drumurile duc la Timișoara ,voia Grindeanu.Bănățean, bănățean dar nici chiar așa. Ce sa facă arădenii tocmai la Caransebeș? În rest se observa modernizări la toate statiile (gările) din TM.Un adevărat patriot local(patriotism prost inteles).
Aradu Nou şi Glogovăţ
puteti incepe constructia podului rutier, Arad – Vladi!
caci o sa stea dracu la bariera
Bani aruncati , traficul pe racordul “Podul Rosu ” – Glogovat era redus, deci bani aruncati in vant . Cereti de la Regulatorul de Circulatie Marfa Timimisoara , traficul pe acest racord !!!!!!