Consilierii judeţeni au aprobat ieri mandatarea preşedintelui CJA, Nicolae Ioţcu, să voteze în cadrul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ,,Sistem integrat de gestionare a deşeurilor judeţul Arad” înfiinţarea aparatului tehnic propriu, cu alte cuvinte, angajarea unui număr de până la 11 persoane, care să se ocupe de implementarea proiectului.
„Aparatul tehnic va fi condus de un director executiv numit de consiliul director al Asociaţiei, totodată va avea 3 economişti, 1 inginer, 2 consilieri juridici, 1 consilier, secretar, referent şi şofer”, se menţionează în documentaţia de susţinere a proiectului.
Votul, de această dată, nu a mers ca uns. Consilierul judeţean Cosmin Galu, care s-a şi abţinut de la vot, a întrebat executivul care sunt factorii în funcţie de care s-a luat decizia de angajare a 11 persoane. „Era util să avem un proiect de buget şi apoi să vedem câte persoane angajăm. Care este bugetul alocat pentru salarizarea acestora? Şi la ADIA, există o discrepanţă foarte mare între salariile celor de aici şi salariile funcţionarilor din CJA”, a subliniat Cosmin Galu.
Cu scheme de personal
Nicolae Ioţcu a subliniat că este vorba despre o schemă minimă de personal, cerută prin norme europene, care să asigure funcţionarea unui compartiment juridic, contabilitatea şi achiziţiile. „Vom angaja pentru început 4, 6 persoane. Vom mări schema când va fi cazul”, a spus Nicolae Ioţcu. În ceea ce priveşte salariile mari destinate aparatelor tehnice de implementare a proiectelor, preşedintele CJA a declarat că „atunci când gestionează sume de peste 100 de milioane euro, trebuie plătiţi cum se cuvine”.
Delegare
„Potrivit statutului Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară «Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor judeţul Arad», Consiliul Director va putea delega o parte din atribuţiile sale aparatului tehnic. Este o prevedere logică şi necesară, deoarece aparatul tehnic trebuie să fie operativ”, a precizat Nicolae Ioţcu, preşedintele CJA.
JA – S.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!