ARAD. Un Studiu de Fezabilitate cu greutate şi-a făcut loc pe ordinea de zi a ultimei şedinţe de Consiliu Local din acest an.
Este vorba despre Studiul de Fezabilitate – „Regenerare urbană a spaţiilor dintre blocuri din cartierele Alfa, Faleza Mureş, Confecţii, Micălaca, Vlaicu şi centru, inclusiv zona protejată din municipiul Arad”. Studiul a fost prezentat de primarul Gherghe Falcă în urmă cu câteva luni, când anunţa că lucrările se vor efectua eşalonat, deoarece se doreşte modernizarea din temelii a tuturor cartierelor oraşului.
„Lipsa locurilor de parcare, a spaţiilor verzi şi a locurilor de joacă pentru copii insuficiente, precum şi degradarea permanentă a drumurilor, creează un ambient nesatisfăcător atât pentru riverani, cât şi pentru întreaga populaţie a municipiului. În vederea înlăturării uzurii fizice a clădirilor din cartierele municipiului se impun o serie de amenajări exterioare prin care, din punct de vedere estetic şi funcţional, se va crea un mediu aspectuos şi organizat pentru cetăţeni”, se precizează în expunerea de motive a primarului care însoţeşte proiectul de hotărâre CLM. Fondurile necesare pentru execuţia lucrărilor au fost calculate la peste 50 milioane euro.
Detalii
„Obiectivul principal al acestui studiu de fezabilitate este regenerarea cartierelor periferice şi a celor din zona centrală a Municipiului Arad, prin redefinirea şi modernizarea lucrărilor de urbanizare primară şi secundară. În funcţie de omogenitatea structurii de construcţie, cartierele care fac parte din acest proiect sunt împărţite în 2 categorii şi anume: Micălaca, Confecţii şi Faleza Mureş în prima categorie, iar cartierele Vlaicu Stânga şi Dreapta în cea de a doua”, se precizează în proiectul de hotărâre.
Se va interveni pentru amenajări de trotuare, străzi, asigurarea locurilor de parcare, zonelor verzi, asigurarea spaţiilor de recreere/joacă pentru copiii din aceste zone. Conform proiectului, „lucrările se vor axa pe folosirea spaţiilor existente, cum ar fi spaţiile verzi şi locurile de joacă pentru copii, spaţiile necesare pentru oprirea şi parcarea autovehiculelor, precum şi întreţinerea drumurilor existente. Spaţiile reabilitate, în special zonele de parcări, vor fi prevăzute cu reţea de canalizare pluvială. În această primă fază, accentul a fost pus în principal pe cartierele cu blocuri de locuinţe realizate pe baza tehnologiilor de construcţie industrializate”.
Jos cu garajele
Prin studiu se propune demolarea tuturor garajelor exterioare existente pe spaţiul public şi realizarea de „parcări exterioare şi organizate”. „Acolo unde spaţiile disponibile presupun intervenţii de dimensiuni semnificative, a fost prevăzută realizarea de locuri de parcare pe trei niveluri, respectiv cu regimul de înălţime maxim P+2E având structură metalică, de tip Fast Park. Acestea presupun un impact limitat asupra construcţiilor care sunt deja destul de dense, sunt uşor de construit, iar costurile de execuţie şi de administrare sunt mai scăzute în comparaţie cu alte tipologii de parcări”, susţin specialiştii din cadrul Primăriei.
Acest tip de parcări se propun în cartierele Faleza Sud cu aproximativ 808 locuri/etaj, Micălaca zona 500-700 cu aproximativ 108 locuri/etaj, Micălaca 300 cu aproximativ 284 locuri/etaj, Micălaca zona 100-200 cu aproximativ 432 locuri/etaj.
„În total Fast Park-urile vor asigura parcarea pentru aproximativ 13.000 de autoturisme”, precizează administraţia locală.
50 milioane euro
Cât despre preţul realizării tuturor lucrărilor, în studiu s-a avansat o valoare totală a investiţiei de 221.318.243,22 lei – echivalentul a 50.277.889,83 euro, şi o durată de realizare a investiţiei de 48 de luni.
Fonduri atrase
“Finanţarea obiectivului se va face atât din fonduri de la bugetul general, cât şi din alte surse atrase în condiţiile legii”, se precizează în proiect. De altfel, primarul anunţa încă de mai demult că se doreşte accesarea unui împrumut şi (sau) a fondurilor europene.
Citiți principiile noastre de moderare aici!