Curg ofertele de la firmele interesate să construiască autostrăzi în România. Nu mai puţin de 64 de oferte au fost depuse pentru tronsoanele de autostradă Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orăştie-Sibiu, până la încheierea termenului limită de depunere a ofertelor pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor.
Mai exact, pe 1 şi 2 mai au loc deschiderile de oferte pentru execuţia tuturor acestor tronsoanelor de autostradă, Compania Naţională de Autostrăzi urmând să analizeze acum toate ofertele depuse.
Cea mai mare dintre bătălii se dă pe autostrada Timişoara-Lugoj şi pentru un lot din autostrada Lugoj-Deva, pentru fiecare înregistându-se câte 9 oferte.
Două loturi
Şi autostrada Arad-Nădlac a avut suficienţi pretendenţi. Lucrarea “Proiectare şi execuţie autostradă Nădlac-Arad şi Drum de legatură” Lot 1 s-a ales cu 7 ofertanţi, în timp ce lotul 2 are parte de nu mai puţin de 8 ofertanţi.
Autostrada Timişoara-Lugoj se bucură de opt ofertanţi pentru lotul 1 şi de nouă pentru lotul 2, Lugoj -Deva are parte de nouă ofertanţi pentru lotul 1, iar Orăştie -Sibiu de trei ofertanţi pentru lotul 1, de opt ofertanţi pentru lotul 2 şi de şase pentru fiecare dintre loturile 3 şi 4.
Se deschid ofertele
Şedinţa de deschidere a ofertelor pentru Arad-Nădlac este prima: aceasta are loc pe 1 martie, de la ora 9.00, după ce iniţial fusese programată pentru 15 februarie.
Potrivit secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru, numărul mare de oferte aduce un plus de valoare acestor investiţii. Pistru susţine că, dacă totul va merge bine în privinţa procedurilor necesare pentru autostrada Arad-Nădlac, startul lucrărilor se va da, cu siguranţă, în această vară. Procedurile de expropriere sunt în toi, doar contestaţiile putând strica planurile ministerului. Parte din bani sunt şi ei puşi deoparte pentru realizarea acestui tronson, mai adaugă oficialul arădean.
Firmele interesate
Printre companiile interesate să participe la licitaţii se află “clienţi” vechi ai lucrărilor la drumurile din România, precum grupul Romstrade, Strabag (Austria), compania italiană Astaldi, spaniolii de la FCC Construction (ultimele două firme fiind cele care realizează şi autostrada Arad-Timişoara şi centura Aradului în regim de autostradă) etc.
Valoare: 147 de milioane
Autostrada Arad-Nădlac are o lungime de 38,88 km (cu 2 poduri, 12 pasaje), iar valoarea estimată a proiectului este de 147 milioane de lei.
Adriana Barbu Dănilă
Citiți principiile noastre de moderare aici!