ARAD. Tronsonul face parte din culoarul IV paneuropean, ce va lega, într-un final, Nurnbergul de Constanța. Chiar dacă lucrările la calea ferată sunt gata, trenurile nu vor putea călători cu viteza de 160 km la oră, pentru că celelalte tronsoane sunt încă în lucru.
Pe acest tronson, lucrările au început în 2018, iar valoarea lor se ridică la 1,6 miliarde lei. Liniile de cale ferată de mare viteză trec aproape de albia râului Mureș, așa că a fost nevoie de lucrări de terasament. Tronsonul deschis astăzi începe de la km 614 și duce până la Radna, și este cel mai mare dintre cele patru tronsoane aflate în lucru, în acest moment.
Coridorul Simeria-Arad-Curtici are în total 140 km, iar lucrările de modernizare ar trebui terminate până în 2023. O dată cu terminarea lucrărilor, cursele comerciale ar trebui să poată circula cu 160 km la ora, însă, deocamdată nu se va putea circula cu mai mult de 100 kilometri la oră.
UPDATE.
„Astăzi (miercuri-n.r.) s-a deschis circulația pe firul II modernizat și electrificat (linie CF nouă, traverse noi, schimbătoare de cale noi și un nou terasament) pe o lungime de 18 kilometri, între Km 614 – Radna (cap Y), inclusiv liniile 3 și 4 din stațiile Pauliș și Ghioroc. Lucrările fac parte din lotul 2A, Km 614 – Bârzava” – a declarat Oana Brânzan, purtător de cuvânt al CFR.
Ea a mai precizat că nu este vorba de recepţionarea lucrărilor, ci doar de finalizarea modernizării pe cei 18 kilometri, astfel încat constructorul să înceapă acum lucrările pe firul I, pe distanța respectivă.
FOTO: V.O.
Trimite articolul
XMai ziaristi de doi bani. Nu stiti ce scrieti. Linia a fost data in folosinta azi, 30.09.2020, dupa cum spune si purtatorul de cuvant al CFR Infrstructura si nu dupa cum ati scris voi in titlul articolului, ieri
madritiva cu administratia rumunesca! 18 km?
serios?
-
Mai drace ! se vede ca nu ti prieste nimic ce se petrece in aceasta tara !!! de ce mm de gunoi nu stai tu pe site uri bozgoresti de informatii ca sa ti dai acolo cu parerea ???? sau si acolo esti considerat tot un gunoi uman , asa cum si esti in realitate ?… cat de ratat trebuie sa fii ca sa citesti stirile dintr o tara pe care nu o suporti ??? !!!….vai de soarta ta de carpa umana
Radna -18 km= X.Sa se afle denumirea localității X pt 10 pct
-
@Ecuatie : daca avea nume localitatea atunci se preciza. Nu s-a precizat pt că la Radna-18 km nu se afla nicio localitate pe calea ferată. Acolo este km 614 , cam la jumatatea distantei dintre fosta gara Cicir si gara Ghioroc. De la km 614 au reinceput lucrările anul trecut. De la Curtici pana la km 614 erau gata de cativa ani. Scrie si articol de km 614.
-
Ce 100 km la ora poate viteza melcului turbat , stai la bariera la Micalaca de faci barba până trece melcul.
Da na ne lăudăm că am făcut și am dres in Arad PNL e la.putere nu sunt in stare sa facă 2 pasaje de 10 ani .
Ați votat bine o sa mai treacă încă 10 da pentru uni chiar nu mai e nevoie .
Și părintele va rămâne în istorie cu începerea unei lucrări în viața și terminarea ei în neființă.
18 km?!?!?…. mult, mai odihniți- vă vreo 10 ani că sunteți obosiți….
Ce 100 km la ora poate viteza melcului turbat , stai la bariera la Micalaca de faci barba până trece melcul.
Da na ne lăudăm că am făcut și am dres in Arad PNL e la.putere nu sunt in stare sa facă 2 pasaje de 10 ani .
Ați votat bine o sa mai treacă încă 10 da pentru uni chiar nu mai e nevoie .
Și părintele va rămâne în istorie cu începerea unei lucrări în viața și terminarea ei în neființă.
Cum asa ?! nu tu presedinte,nu tu popi,nu tu prim ministru,ministru al transporturilor,artificii,etc…? Nici un discurs anti psd,nimic de victoria in alegeri si masacrarea celorlalti ? Ceva nu e in regula…
-
pai usrplus, pnl pmp nu folosesc modul de lucru folosit de PSD/ALDE/pro romania impumutat de la PCR care a fost patentat de bolsevici dupa ce l-au imbunatatit cu elemente staliniste si naziste
Cu o asemenea realizare de proporții, vă invidiază japonezii, ar putea să vună să ia lecții!!!
Niste trenuri curate, spalate zilnic, decente, in care conductorii sa aiba mijloace sa opreasca avantul de vandali al elevilor si al altor navetisti cand pune in functiune CFR-ul ?
Cu ce ne laudam?! In anii 80 pana prin 95 personalul de Bucuresti-Obor -Fetesti mergea cu 160 km/h intre statii!
-
prostii, nu mai minti. poate 60 km/h
-
bodu ! nu , nu !!! la ,, mitici ,, totul se inmulteste cu 3 😂😂😂 asa ca olteanul Iulian are ,, dreptate ,, 😂 personalul respectiv adus in discutie de oltean isi lua zborul odata plecat din statie 🙄😂
-
Sunt tare curios daca in timp de razboi poate duce tancuri si artilerie grea de la aliatii NATO spre estul tarii??? un tanc are asa cam la 60 tone
@rusnacule antiroman Chris te somez anticipat sa iti vezi de treaba nu mai scheuna de ciuda impotriva aramtei Romaniei! Aveti Siberia este mare de tot, ce tot poftiti tarile spre vest?
-
Stai linistit ca nu e chiar asa cum crezi tu. O locomotiva electrica cu 6 osii are 120 tone. Iar pe linia veche ( renovata complet acum ) intre Curtici – Deva au trecut nenumarate trenuri cu tancuri, amfibii si echipament militar NATO. Linia noua are traverse puse mult mai des, de dimensiuni mai mari, sina are profil mult mai mare ( masiv ). Linia noua Curtici-Radna este un salt imens dpdv tehnologic pt caile ferate din tara asta. Cu 160km/h se circula de mult timp in tara noastra in zona Coslariu si pe magistrala M800 Bucuresti -Mangalia. Gasesti pe Youtube nenumarate clipuri filmate in cabina loclomotivei in care se vede clar vitezometrul la 160km/h. Vagoanele produse la Astra Arad cu boghiu AVA 200 pot circula cuviteze pana la 200 km/h fara niciun efort. Cat priveste locomotivele cfr are multe tipuri care pot circula si cu 200km/h. Realitatea este ca suntem mult in urma altor tari in ce priveste vitezele de pe calea ferata. Daca nu stiti ce vorbiti intrebati pe cineva cre se pricepe ..macar putin.
-
dar de poduri nu spui nimic. ele sunt calcaiul lui Ahile. sunt facute sa tina sutele de tone?
-
INAUGURARE făără panglici și foarfece ?????????????????????????????????????????
Fără Iohanis ??????????????????????
Fără Orban ?????????????????????????????
Fără Falcă ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????