20 de tramvaie construite între anii 1960 și 1967 și cumpărate la mâna a doua, în anii 1990, de la orașe din Germania sau Austria, vor fi modernizate de către Primăria Municipiului Arad, în cadrul proiectului „Modernizare Sistem de Transport Public cu Tramvaiul în Municipiul Arad – Traseu Strada Pădurii între Strada Abatorului și Strada Condurașilor”, finanțat de Uniunea Europeană.
Tramvaiele vor avea interiorul demontat și refăcut complet, același lucru fiind prevăzut și pentru carcasa tramvaiului. Vagoanele vor fi dotate cu instalații de climatizare și echipament pentru accesul în vagon al persoanelor cu dizabilități locomotorii, dar și instalații de absorbție și refulare a aerului.
Termene și penalizări
Compania ce va câștiga contractul va avea de îndeplinit și câțiva indicatori de performanță. De exemplu, aceștia vor fi nevoiți să realizeze tramvaiele pilot (primul tramvai din fiecare model) în maximul patru luni, în cazul în care termenul va fi depășit urmând a fi reziliat contractul. Tot patru luni vor avea la dispoziție și pentru a întocmi, aviza și transmite documentația necesară omologării tramvaielor, în cazul neîndeplinirii acestui lucru riscând să fie penalizați cu 1% din valoarea contractului. Totodată, dacă la evaluarea lucrărilor de modernizare vor fi descoperite mai mult de cinci defecte de calitate, compania va fi sancționată cu 0,5% din valoarea contractului, în timp ce întârzierea cu mai mult de lună la livrarea unui tramvai modernizat va aduce cu sine 1% penalizare din valoarea de modernizare a tramvaiului.
Un milion de lei
Valoarea de inventar a tramvaielor este între 1.596 și 140.016 lei, în total cele 20 de tramvaie fiind evaluate la aproximativ un milion de lei, înainte de modernizare. Cele 20 de vehicule reprezintă aproximativ 13% din întregul parc al Companiei de Transport Public Arad. În total, compania deține 150 de tramvaie, dintre care doar șase sunt mai noi de zece ani. 75 de tramvaie sunt de tip TATRA și GT4, 39 de tip GT6, 30 de tip GT8 sau M8S. Toate sunt produse în țări precum Germania sau Cehoslovacia și au intrat în parcul Companiei de Transport Public cel târziu în anii ‘90.
Proiectul european
În cadrul aceluiași proiect cu finanțare europeană vor fi achiziționate opt tramvaie noi, de capacitate medie, va fi achiziționat un sistem electronic de taxare format din 109 panouri de informare, 107 sisteme de localizare a vehiculelor și camere de supraveghere, precum și sisteme acustice de informare a pasagerilor. De asemenea, proiectul prevede și reabilitarea liniei de tramvai și a rețelei de contact de pe strada Pădurii, tronsonul dintre străzile Abatorului și Condurașilor.
Valoarea modernizării
Licitația pentru serviciile de proiectare și execuție a modernizării celor 20 de tramvaie a fost lansată în primele zile ale lui 2020, iar valoarea maximă va fi de până la 15.600.154 lei fără TVA. Conform informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice, ofertele pot fi depuse până pe 10 februarie 2020, urmând ca până la jumătatea anului să fie anunțat câștigătorul.
Trimite articolul
XDe ce nu se vand raciurile, si cumpara tramvaie noi , evident mai putine decat sunt acum, dar fiind noi vor putea fi exploatate mult mai mult.
-
Sa cumpere chinezarii,si din 6 sa circule 3 ??
-
Nu intelegi Costi ca se cumpara si noi?Nu sunt atatia bani incat sa cumperi numai noi, mai si modernizezi! In Cimisoara nu s-a achizitionat pana acuma nou nimica!Doar s-au reparat-modernizat garnituri de tramvaie!
Ar fii culmea sa nu castige Astra Arad !!!!
Mai bine noi. La Timișoara au o grămadă de probleme, si arată rau, cele Armonia, ca să nu spun ca troncane la fel ca cele vechi.
Tramvaie din anii 60-67, imi vine sa rad !!!
Vindeti imputiciunile alea ce se destrama in mers la fier vechi si comandati la fabrica, doar avem in Arad, tramvaie noi ! ce tot bagatyi bani in imputiciunile alea ?!? Pe cine ,,subventionati,, in astfel pe banii orasului ?
in 2013 inainte de a aparea Imperio,s-a refuzat oferta de 100 tramvaie M8S(cele mai bune dintre cele vechi),cu banii de pe 2 imperii.plus ca se faceau amandoua depourile si liniile schimbate rele din oras si vladimirescu-ghioroc.Are Gogu dreptate din 6 circula3 maxim 4.Dar s-a vrut Imperio.Avem.Vivat-patria.prosta gandire.
-
Te faci greu de inteles ! Daca ai fost vatmanita e de inteles.
3 milioane de Euro este foarte mult pt modernizarea celor 2o de trompete. Iarasi preturi de Arad. Cum sa coste modernizarea unui tramvai aprox. 150.000 Euro ?????? Exact asa ca bancile de 8000 de Euro bucata de pe Metianu si multe alte altele.
Pe bani europeni se puteau lua tramvaie noi fara sa scoti mai nimic din bugetul local. Dar atunci cine mai face o gramada de cascaval ??? Important ii sa traiti bine….
-
Un Imperio costa 1.7 milioane € daca retin eu bine minte si nu s-a mai scumpit de atunci, cum ss fie mult?