Se modifică studiul de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici pentru investiţia pe care Primăria Arad vrea să o realizeze la depoul principal de tramvaie de la UTA- modernizarea infrastructurii. Aleşii locali sunt chemaţi joi dimineaţa să voteze modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 317/2011 de aprobare a Studiului de Fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţie „Modernizarea infrastructurii depoului principal de tramvaie UTA”.
Despre ce modificare este vorba? Valoarea de acum a investiţiei prognozate a se realiza în depou este acum de 3.009.135,28 lei, adică 680.000 euro. Ce se va realiza conform noilor planuri? O platformă de lucru pe toată lungimea vagonului, vinciuri electrice de ridicare mobile (în număr de opt), instalaţie pentru alimentarea unităţii de tracţiune, instalaţie pentru schimbarea agentului de răcire, sistem de control şi încărcare al acumulatorilor, dispozitiv pentru măsurarea forţei de închidere a uşilor, platformă mobilă cu masă ridicătoare pentru intervenţie la componentele montate sub vagon, o macara pivotantă 3,5 tf, o maşină de spălat cu jet de apă caldă, presiune 120 bari, dotări specifice pentru modernizarea spălătoriei, instalaţie de încărcat cu nisip uscat a nisiparelor, lucări de modernizare depou, cabină de vopsit (execuţie exterioară), uşi batante cu acţionare electrică 4×3 seturi. Totul, vechile investiţii propuse dar şi cele noi, ar trebui realizate, conform planurilor, în 18 luni. Banii vin de la BERD, prin cel de al treilea împrumut, modernizarea depoului fiind a doua din cele trei investiţii ce se vor realizate pe cel de al treilea credit, după achiziţionarea de tramvaie noi. În fapt, modificarea propusă spre vot aleşilor locali acum are legătură directă cu noile tramvaie achiziţionate de Municipalitate de la Astra Vagoane.
Investiţiile, pe BERD III
Potrivit expunerii de motive, „investiţiile ce se propun au scopul de a crea în arealul depoului condiţiile de întreţinere şi reparaţie a tramvaielor cu podea coborâtă, având lungimi de 27 – 30 m şi lăţimi de 2,4 m. Investiţiile vizează puncte de lucru dedicate acestui tip de vagon, cât şi dotări necesare realizării unor operaţiuni de întreţinere şi reparaţii generale. De asemenea, se vizează şi realizarea unor puncte de lucru noi, specifice echipamentelor”. Tot aici se arată că „dotările necesare au rolul de a asigura funcţionalitatea noilor tipuri de tramvaie în parametrii proiectaţi şi la gradul de siguranţă în exploatare cerut de legislaţia în domeniu”.
Prin cel de al treila împrumut BERD, în cadrul proiectului „Transport urban în municipiul Arad-etapa III”, au fost achiziţionate un număr de 6 tramvaie cu podea joasă, dotările propuse consilierilor acum având ca scop „asigurarea reviziilor şi întreţinerii vagoanelor de tramvai cu podea coborâtă, funcţionarea la parametrii proiectaţi a echipamentelor, a verificării sistemelor de frână şi a condiţiilor optime de utilizare a forţei de tracţiune, a recuperărilor de energie”.
Investiţia se doreşte a fi realizată în două etape: achiziţionarea mijloacelor fixe şi executarea lucrărilor de modernizare a depoului.
Scurt istoric al depoului de tramvaie
„Depoul de tramvaie principal (UTA) este amplasat pe platforma aparţinând S.C. C.T.P. S.A situată la adresa Arad, Calea Victoriei nr. 35b – 37, suprafaţa ocupată de clădiri (hale întreţinere şi reparaţii tramvaie, ateliere anexe, spălătorie etc) şi reţeaua de linii de parcare fiind de 3,5 hectare.
Depoul a fost construit în etape, în perioada 1962 – 1974, şi are dotările tehnologice specifice perioadei şi tipurilor de tramvaie TATRA T4R, respectiv a celor de producţie DUWAG. Atât construcţiile, cât şi dotările, au un grad de uzură ridicat, datorat anului de execuţie sau fabricaţie, menţinerea lor funcţională fiind realizată prin reparaţii în timp”, se arată în raportul de specialitate care însoţeşte proiectul de votat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!