După două licitaţii anulate din lipsă de participanţi, Primăria a decis că în loc să repare 20 de tramvaie vechi ar putea să achiziţioneze 3 tramvaie noi. Modernizarea celor 17 tramvaie GT6 şi 3 tramvaie GT8 era prevăzută în proiectul „Modernizare Sistem de Transport Public cu Tramvaiul în Municipiul Arad – Traseu Strada Pădurii între Strada Abatorului și Strada Condurașilor” derulat pe fonduri europene.
„De comun acord cu ADR Vest, pentru că vorbim despre bani europeni, am decis să achiziționăm tramvaie noi. Am supus votului consilierilor această propunere care este cât se poate de binevenită. Ne propunem să avem doar tramvaie noi și treptat să înlocuim toată flota CTP Arad și astfel să ne bucurăm de un transport civilizat” – a subiniat primarul Călin Bibarț.
Aşadar, prin decizia CLM, în locul modernizării celor 20 de tramvaie vechi se vor achiziționa 3 tramvaie noi, eficiente energetic, de capacitate medie. Valoarea estimată pentru achiziția unui tramvai vagon nou de capacitate medie este de 1.700.000 de euro cu TVA (7.776.480 de lei cu TVA). Cele 3 tramvaie noi se vor adăuga altor 18 tramvaie vagon de capacitate medie şi 10 tramvaie cu dublă articulație de capacitate mare de care beneficiază Municipiul Arad prin proiectul european amintit mai sus. Valoarea totală a proiectului este de 45.962.490,81 de euro. Până acum au fost livrate 4 tramvaie mari şi 4 mici, iar unul este în teste.
Parcul circulant al CTP
În prezent, Compania de Transport Public Arad utilizează pentru asigurarea transportului public de călători 116 tramvaie. Actualul parc circulant este alcătuit în cea mai mare parte din tramvaie second-hand, achiziţionate din Germania începând cu anul 1995 și doar 10 tramvaie sunt noi, 6 fiind achiziționate de Municipiul Arad în anul 2014 și 2015 și 4 în 2020 . Vârsta medie a parcului de tramvaie este de 47,92 ani.
Trimite articolul
XAngajatul acestuia vrusai sa scriu.!!!!!!
Alerta
-
Se vede da esti bionda!de la o posta.sa intre primii cinci.
Una din putinele decizii intelepte luate de alesii locali…Poate vor mai urma asemenea decizii,insa nu trebuie sa fim prea optimisti,judecind atitudinea si antecedentele lor…
Si odata cu asta si salarii m.mari la vatmani care au salarii de incadrare cele m.mici din tara!sa nu vb de Europa.(de 7-8 ori m.mic).
Foarte bine, dar speram ca cele 17 care nu vor fi modernizate nu vor circula asa, nemodernizate in continuare.
-
Metalcomp scrie pe ele!Tavi abia asteapta sa dea cel mai minuscul pretz
iar luati porcarii din alea mici in care abia incap 30 de oameni ca nu le vrea nimeni si scoateti alea de mare capacitate, e clar ca DNA ar trebui sa va faca o vizita
La tramvaie noi trebuie si cale de rulare nouă cu infrastructura aferentă, nouă! Altfel se duc drq in câteva luni de zile!
Calea de rulare din toată Micalaca,cea de la gara Aradul Nou la service, nu in ultimul rând întreținerea celei noi din cale. Lucru care nu se vede, mai ales in zona Gară – UTA, probabil si altundeva!
@ aradon
Cum de nu aprobați comentariile? Era FOARTE decent!
-
Abia acun a apărut!!!
Darrrr parca toasiii comunisti-bolsevici-putinisti-hauristi-ciociocisti-pesedisti (acuma in alianta cu hotii de pnl care or furat cu usr si acuma fura cu pesedeii) spuneati ca n-a fii nimica de aici (achizitia pe bani europeni de tramvai noi cu licitatie castigata de Astra , asa cum v-am lamurit de atatea ori pe aici)!!! Si acuma s-au pus deja in circulatie 4 buc. tramvaie imperio (pe noul contract din cele 10 buc.) pe langa cele existente si 4 buc. tramvaie CIVITAS (model nou cu culorile UTA) din cele 18 buc. licitate!!! Acuma iar numa nemultumiti hauristi pe aicea!!!! Nu va este rusine sa mai scoateti capul pe aici dupa ce ati grohait atata pe forum ca nu se va face nimic in Arad si ca tot cu tramvaie second vor umbla aradenii si de acuma intr-o 100 de ani?!! Ai????