ARAD. Că CFR-ul este recunoscut în special pentru întârzieri, ştim. Că CFR-ul mai este recunoscut şi pentru condiţiile groaznice de transport, şi asta o ştim. Dar că, uneori, ai nevoie de 30 de ore pentru un drum de la Arad la Mangalia nu ne-am fi gândit. Câteva sute de călători au simţit-o, însă, pe pielea lor. Trenul Interregio 12922, cu plecare din Arad şi sosire la Mangalia, a părăsit Gara Arad duminică seara în jurul orei 19:00. Conform programului, garnitura urma să ajungă la destinaţie luni, în jurul prânzului, timpul petrecut pe drum fiind calculat de reprezentanţii CFR la 16 ore. Şi acest timp este unul foarte lung, ţinând cont că distanţa dintre cele două oraşe este de aproximativ 800 de kilometri. Dar, teoretic, călătorii au ştiut că atât urmează să facă din oraşul nostru şi până pe malul Mării Negre. Însă realitatea a fost cu totul alta. Timpul de călătorie aproape că s-a dublat pentru cei aflaţi în trenul care a plecat duminică seara din Arad.
30 de ore
Garnitura care a plecat din Gara Arad urma să circule prin sudul ţării. Numai că, odată ajuns în staţia din Drobeta Turnu Severin, trenul a fost cuplat cu un alt Interregio, cel care circula pe ruta Timișoara-Mangalia, şi care a plecat din oraşul de pe Bega la ora 17:30. Cele două trenuri, transformate acum într-unul singur, s-au întors înapoi către vestul ţării, chiar dacă erau ajunse la limita dintre Banat şi Oltenia. Reprezentanţii CFR au şi o explicaţie. „Din cauza inundațiilor, a fost o spălare de terasament între Igiroasa – Prunișor – Gârnița și nu se mai permitea continuarea călătoriei pe porțiunea respectivă, astfel că au trebuit găsite soluții de transbordare. Operatorul național CFR Călători a decis ca cele două trenuri să fie cuplate din Drobeta Turnu Severin și să meargă pe o rută ocolitoare până la Mangalia. Decizia a fost luată deoarece trenurile aveau în componență vagoane de dormit și nu s-a dorit trezirea călătorilor în toiul nopții pentru a-i transborda în alt tren. Astfel, trenul rezultat din cuplarea celor două care au plecat din Timișoara și Arad a ajuns luni seară înainte de ora 22 în București, iar în jurul orei 2 la destinație, în Mangalia”, a declarat Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR, pentru Mediafax. Drept urmare, trenul spre litoral s-a întors până la Lugoj, după care a luat-o din nou spre estul ţării, prin Lugoj, Ilia, Simeria, Livezeni, Filiași, Craiova, București-Nord, Mangalia. Numai că această ocolire a făcut ca timpul petrecut pe drum să se dubleze.
Neinformaţi
Pe lângă disconfortul uriaş, provocat de un asemenea drum, în condiţiile mizere pe care ni le oferă CFR-ul zi de zi, călătorii au acuzat faptul că nici măcar nu au fost informaţi despre ce li se întâmplă, despre cuplarea celor două trenuri, despre întoarcerea din drum. „Ne învârteam parcă în cerc. Viteza era de 20-30 km/oră. Ne-am pierdut răbdarea. Să le fie rușine celor de la CFR. Am făcut 800 de kilometri pentru a ocoli o porțiune de drum blocată, spun ei. Ce fel de asistență ne-au oferit? Am primit o sticlă de apă la 5 persoane și câte un corn. Au fost copii foarte mici în tren (bebeluși), care nu cred că au mâncat cornuri cu vanilie. Să nu mai spun de toalete care au fost înfundate”, a spus unul dintre călători. Trebuie menţionat faptul că, la un moment dat, în câteva staţii de pe traseu, CFR le-a oferit oamenilor apă şi diferite gustări. Numai că acestea au lăsat un gust amar, foarte amar, călătorilor care au pierdut o zi şi câteva ore pe drum.
Îşi cer banii înapoi
Parte dintre cei care au călătorit în această „cursă a groazei” spun că nu vor sta cu mâinile în sân şi nu vor lăsa lucrurile aşa. Oamenii sunt hotărâţi să solicite contravaloarea biletelor cumpărate de la CFR.
Citiți principiile noastre de moderare aici!