ARAD. 31 de arădeni a refuzat cardul de sănătate, „din motive personale”, în principal de natură religioasă. Numărul lor este nesemnificativ raportat la totalul celor 308.000 de asiguraţi din judeţul Arad pentru care s-au tipărit carduri de sănătate: 0,01%. Cum vor demonstra, totuşi, aceşti oameni că au calitatea de asigurat atunci când vor să beneficieze de servicii medicale? „Cu ajutorul unei adeverinţe emise de Casa de Asigurări de Sănătate, cu valabilitate de trei luni” – răspunde Bianca Găicean, director contractări în cadrul CAS Arad.
Card duplicat
Aceleaşi adeverinţe vor înlocui cardul de sănătate şi în cazul arădenilor care au returnat cardul la CAS din cauza unor date eronate inscripţionate pe document. Dar asta numai până când va fi eliberat un card duplicat, cu date personale corecte. Eliberarea duplicatului, în acest caz, este gratuită.
Sunt, însă, şi situaţii în care eliberarea cardului duplicat se face contra-cost. Vorbim despre cazurile în care titularul îşi pierde cardul sau îşi schimbă datele personale. Asiguraţii care se confruntă cu astfel de situaţii trebuie să se adreseze cu o cerere Casei de Asigurări de Sănătate Arad şi să plătească 5 euro, plus TVA, pentru eliberarea unui card duplicat.
De la 1 mai
Toate aceste precizări se vor transforma în reguli doar de la 1 mai, când se preconizează că va deveni funcţional cardul de sănătate. Până atunci, arădenii vor folosi, în paralel, cardul sau adeverinţa de asigurat atunci când se adresează furnizorilor de servicii medicale.
„Nu se blochează accesul la servicii medicale pentru niciun asigurat, fie că are card, fie că se prezintă cu adeverinţa de asigurat la furnizor” – precizează Bianca Găicean. Ea le recomandă, totuşi, arădenilor care au primit cardul de sănătate să utilizeze acest document „chiar dacă până la 1 mai nu e obligatoriu. E în beneficiul furnizorilor, pentru a se obişnui cu procedura”.
Potrivit directorului CAS Arad, marea majoritate a furnizorilor de servicii medicale din judeţul nostru şi-au achiziţionat deja cititoare de card, iar „sistemul funcţionează. Nu avem semnale că ar exista disfuncţionalităţi” – conchide Bianca Găicean.
Citiți principiile noastre de moderare aici!