Este vorba despre linii care sunt folosite de trenurile de marfă, linii ce nu au fost cuprinse în proiectul de reabilitare a Coridorului IV. „Stația Curtici se află pe linia 200 Șibot-Curtici-Frontieră, linie magistrală. În aceasta stație în cadrul lucrarilor de reabilitare Coridor IV, Frontiera Curtici-km 614+000, în Grupa A nu au fost executate lucări pe liniile de la 11A-18A”, scriu cei de la CFR SA, sucursala regională Timișoara.
În această categorie intră și liniile 15A, 16A și 17A, la care traversele din beton care alcătuiesc suprastructura căii prezintă fisuri longitudinale, diblurile traverselor sunt distruse și nu mai este asigurată prinderea (materialul mărunt de cale este ruginit și înțepenit), iar prisma de piatră spartă este colmatată.
„Forța de muncă insuficientă la districtul de linii pentru asigurarea necesarului de lucrări anuale, instrucționale, cât și starea căii pe liniile din stația Curtici, situație care pune în pericol siguranța circulației, impune intervenția cu firme autorizate și specializate în execuția lucrărilor de reparație linii și aparate de cale”, spun cei de la CFR.
Conform caietului de sarcini întocmit de aceștia, se vor demonta suprastructurile liniilor 15A, 16A și 17A din stația CF Curtici, urmând ca acestea să fie înlocuite cu unele noi. Linia 15A are o lungime de 628 de metri, iar 16A și 17A câte 624 de metri. Pentru refacerea celor 1.876 de metri de cale ferată vor fi folosite 3.807 de tone de piatră spartă și peste 3.100 de traverse de beton. Conform caietului de sarcini, firma câștigătoare va avea la dispoziție 85 de zile pentru aprovizionarea cu materiale și întocmirea necesară închiderii de linie, alte 90 de zile pentru executarea de lucrări în închidere de linie, cu scoaterea liniei de contact de sub tensiune, respectiv alte 5 zile pentru lucrările de încheiere.
Termenul limită de depunere a ofertelor este 29 aprilie 2024, iar valoarea maximă a lucrărilor este de 3.599.940 lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!