ARAD. Conducerea Inspectoratului de Poliţie Judeţean Arad a prezentat un scurt bilanţ al activităţii desfăşurate de instituţia de forţă pe perioada anului trecut. Unul dintre capitole se referă la siguranţa rutieră şi a transportului. Comisarul şef Dan Stoicănescu, inspectorul şef al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Arad, şi Florin Turnagiu, adjunctul inspectoratului, au vorbit despre statisticile pe anul trecut în ceea ce priveşte activitatea Serviciului Rutier, dar şi a accidentelor grave petrecute pe raza judeţului Arad. „La nivelul IPJ Arad, creșterea siguranţei rutiere și reducerea riscului rutier se mențin priorităţi locale. În acest sens, au fost desfășurate, de polițiștii rutieri arădeni, 1.577 de acțiuni, pe toate șoselele din municipiu și județ”, a anunţat Stoicănescu.
Acesta a vorbit şi despre tragediile de pe şosele: „În anul 2022, în județ s-au produs 101 accidente grave, având ca urmare 37 de persoane decedate și 82 de persoane rănite grav. Principalele cinci cauze generatoare a accidentelor grave de circulaţie au fost viteza neregulamentară, având ca urmare 21 de accidente, cu 13 persoane decedate și tot atâtea rănite grav; abaterile bicicliștilor, în urma cărora s-au produs 13 accidente, cu 3 persoane decedate și 10 rănite grav. Abaterile pietonilor s-au soldat cu 12 accidente, cu 4 persoane decedate și 8 rănite grav. Neacordarea de prioritate pentru vehicule a avut ca rezultat producerea a 11 accidente, cu 3 persoane decedate și 8 rănite grav, iar neacordarea priorității pietonilor a cauzat 10 accidente, cu 2 persoane decedate și 8 rănite grav”.
Potrivit şefilor IPJ Arad, în perioada analizată, respectiv anul 2022, au fost sancționați contravențional 31.934 de participanţi la trafic, fiind reţinute 3.211 permise de conducere și retrase 1.261 de certificate de înmatriculare.
Trimite articolul
XBine ca infrastructura e perfecta… niciodata aia nu e o problema, ci tot alte cauze.
-
Exista tari cu infrastructura si mai proasta si totusi noi suntem peste ei la numarul de accidente si de morti pe sosele… De ce? Pentru ca suntem o natie care se grabeste tot timpul pentru nimic si nu respectam nici o regula. La noi daca limita e de 100 km/h toata lumea trebuie sa mearga cu 100, indiferent de vreme sau starea masinii… ca nimeni nu are rabdare sa mearga cu 80-90 la ora. Sa nu mai vorbim de depasiri, ca romanul nu suporta sa aibe alta masina in fata lui…
Mai multa politie pe sosele.Pe calea Radnei pe Praporgescu pe Nicilae Titulescu se circula cu 80,90 sau chiar 100.Pe Praporgescu de la Sabin Dragoi pana la Polivalenta merg unii cu 80,90 si mai si depasesc Acolo sunt vreo 4 treceri de pietoni si soferii zboara.
Aradul este un județ de tranzit. Numărul accidentelor, a victimelor și a celor decedați va fi întotdeauna mare într-un astfel de județ.
Ceea ce nu spune domnul inspector șef este câte din accidentele de mai sus și câți din morții de mai sus au fost produse pe teritoriul județului de mașini și șoferi care erau în tranzit.
Și în plus A NU SE UITA faptul că polițiștii (știți, aceia care ies la pensie destul de repede pentru că lucrează în ….. condiții dificile, stres, sunt obosiți săracii etc) NU PREA SUNT PE ȘOSELE. Nu trebuie să fie neapărat cu radarul, e suficient să facă patrulări mai dese în special pe autostradă.
Asta inseamna ca politia nu isi face treaba. Daca ar sta pe sosea cu radar sau fizic , nu ar fi asa multe accidente si ar veni multi bani in bugetul piolitiei( amenzi) si ar fi si salariile mai mari….dar , unde nu-i cap, vai de el om…..