Odată cu aflarea programului ediției 2018 a Zilelor Aradului, observând că vom avea parte de lansarea brandului de oraș și lansarea clipului și melodiei orașului Arad, am înaintat o cerere către Centrul Municipal de Cultură Arad, pentru a afla costurile acestor lucruri. Prin adresa trimisă instituției pe data de 6 august 2018, ceream, printre altele, informații despre cine a realizat, în ce constă și cât au costat brandul de oraș și „cântecul și clipul orașului Arad”. De asemenea, le-am cerut să ne spună cât a alocat Primăria Municipiului Arad pentru organizarea evenimentului „Zilele Aradului 2018”. Răspunsul a venit pe 29 august, la trei zile după încheierea evenimentului. Nu complet, însă.
Mai mult decât în anii trecuți
Conform răspunsului primit de la Centrul Municipal de Cultură Arad, semnat de directorul executiv Daniela Pădurean-Andreica, Zilele Aradului ediția 2018 au avut alocate 700 de mii de lei prin Bugetul Municipiului, adoptat în ianuarie anul acesta, respectiv 550 de mii de lei printr-o rectificare bugetară din luna iulie 2018. „Menționăm faptul că aceste sume nu au fost cheltuite decât parțial”, spun reprezentanții CMC Arad. Conform declarațiilor viceprimarului Călin Bibarț, din bugetul alocat au rămas necheltuiți aproximativ 136 de mii de lei. Ce au omis să spună este, însă, că bugetul de anul acesta a fost cu 550 de mii de lei mai mare decât cel din anii trecuți.
Licitație prin SEAP
În ceea ce privește întrebările noastre despre banii dați pe brandul și melodia orașului, reprezentanții CMC ne-au trimis să consultăm Sistemul Electronic de Achiziții Publice. „Vă îndrumăm să consultați Sistemul Electronic de Achiziții Publice unde se regăsesc toate achizițiile făcute de către Centrul Municipal de Cultură Arad”, ne-au transmis aceștia. Am făcut așa cum ne-au spus și astfel am aflat că peste 15% din suma folosită pentru organizarea Zilelor Aradului s-a îndreptat către o companie din comuna Sărata, județul Bacău. SC Alequality Products SRL a primit de la Centrul Municipal de Cultură suma de 186.400 lei (40.200 de euro), pentru „servicii de organizare și promovare a acțiunii intitulate «Zilele Aradului, ediția 2018, din perioada 17-26 august 2018». Atribuirea contractului a fost făcută prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice, pe data de 25 iulie.
Ce au avut de făcut
Potrivit informațiilor de pe SEAP, compania SC Alequality Products SRL din localitatea Sărata, județul Bacău, a avut de realizat *„Concept&Identity”, adică brandingul general al evenimentului, elementele grafice, sloganul; *„Grafic design – Titulatură&Logo”, adică afișe, bannere, flyere, anunțuri în presă, panotaj exterior; *„Campanie presă&online”, adică „realizare materiale de informare presă, (…) atragere bloggeri în campanie” etc.; *„Creare personaj oraș – Concept și identitate, (…) regie personaj” etc.; *„Campanie online oraș”, *„Producție video edit&sound design”, adică producție de videoclipuri de promovare a evenimentului; *„Producție piese muzicale – producție / piesa orașului”, unde s-a lucrat cu compozitorii Marius Mirică, Virgil Dulceanu, sunetistul Florin Tuliga, textiera Loredana Căvăşdan; *„Producții servicii coregrafice” cu Alexandra Gherase; *„Producții show lasere” cu Laser Efx.
Firmă nouă
În aceeași pagină de informații se menționează și managerul de proiect – „Inpresariat servicii artistice – organizare spectacole – campanii de imagine – campanii de promovare – project manager Neverland Place, Andrei Sovan”. De altfel, agenția de publicitate Neverland Place din București semnează toate campaniile legate de Zilele Aradului de anul acesta.
Citiți principiile noastre de moderare aici!