În ultimii ani transportul public din Arad s-a modernizat, investițiile fiind făcute atât în ceea ce privește liniile de tramvai cât și în flota de tramvaie. ADR Vest a anunțat că pe 29 august a fost semnat un nou contract de finanțare pentru un proiect european care prevede modernizarea liniilor de tramvai de pe Calea Radnei, tronsonul între Pasajul Micălaca și strada Renașterii. Astfel, proiectele finanțate din fonduri europene transformă radical sistemul de transport public cu tramvaiul în municipiul Arad.
Actuala investiție va beneficia de finanțare prin Programul Regional Vest 2021-2027, gestionat de ADR Vest.
„Municipiul Arad a obținut finanțare prin Programul Regional Vest pentru trei proiecte de modernizare a liniilor de tramvai, din cartierul Micălaca și zona Făt Frumos. Ne bucură faptul că autoritățile publice din regiune investesc în îmbunătățirea calității și atractivității transportului public, atât prin modernizarea flotei – la Arad vor fi achiziționate, printr-un alt proiect, încă 10 tramvaie noi și moderne, cât și a infrastructurii. Aceste investiții urmăresc reducerea poluării și transformarea transportului public ecologic într-o alternativă viabilă la utilizarea autoturismului personal”, a declarat Georgiana Radac, Șef Autoritatea de Management pentru Programul Regional Vest, ADR Vest.
Cele patru proiecte contractate de Primăria Arad pe componenta de Mobilitate urbană sustenabilă a PR Vest totalizează, ca valoare, aproape 40 de milioane de euro.
Șapte stații amenajate și 3km de linii
Proiectul de pe Calea Radnei cuprinde modernizarea infrastructurii de transport pe o distanță de peste 3 kilometri și amenajarea a 7 stații de tramvai pe traseu. În prezent, linia de tramvai este veche și denivelată, ceea ce crește riscul de deraiere și reduce calitatea transportului public.
„Investițiile vor conduce la creșterea eficienței și atractivității sistemului de transport public, precum și asigurarea accesibilității pentru toate categoriile de cetățeni, inclusiv persoane cu dizabilități, vârstnici și părinți cu copii în cărucioare. Locuitorii din cartierul Micălaca se vor deplasa astfel cu ușurință, apelând la transportul de tramvaiul, modern și ecologic, către centrul orașului, către instituții de învățământ, zone comerciale sau alte puncte de interes”, spun cei de la ADR Vest.
6,6 milioane de euro vor fi investiți în proiect, din care 4,3 milioane de euro reprezintă contribuția Uniunii Europene. Termenul de finalizare este septembrie 2026.
Potrivit datelor ADR Vest, Primăria Municipiului Arad estimează că anual vor fi aproximativ 14 milioane de utilizatori anuali ai transportului cu tramvaiul.
Fonduri pentru Regiunea Vest
Regiunea Vest beneficiază de fonduri europene în valoare de 1,18 miliarde euro prin Programul Regional Vest 2021-2027, pentru investiții care sprijină creșterea economică, dezvoltarea durabilă și îmbunătățirea calității vieții locuitorilor săi. Primăriile mai pot depune proiecte în cadrul apelului aferent Priorității 4 – Mobilitate urbană sustenabilă până la data de 7 noiembrie 2024.
Trimite articolul
XTransport public modern? Un vis poate
Cat de ”modern” este transportul public daca majoritatea statiilor de tramvai din oras nu au nici copertina , nici banci pe care sa stea cei ce asteapta tramvaiul? In special linia 18 si linia 3 Am vazut femei cu copii mici in brate asezate pe bordura in asteptarea tramvaiului
6,6 milioane de euro pentru 3 km de linie și 7 stații!
Mi se pare o sumă enormă!
dlor sefi de la CTP
va place cum arata statia de tramvai din pozele de mai sus? fara copertina si fara o banca. Frumos !
Grădiște pe când?
Praf in ochi. Spalare de bani. Lucrare proasta. Tipic PNL.
Ce zicea Bibart acum cateva zile despre cheltuitul cu cap al banului public?
Felicitari firmei de casa care va prinde proiectul. Nu stie romanul de rand ce si cat inseamna 1 milion de euro, daramite 40 de milioane…
-
Oare Tehnodomus, firma de casă, nu se bagă în afacere (eventual să conteste licitația, dacă sunt mai mulți ofertanți sperând să câștige chiar și de pe ultimul loc, ca la Matern)?
“14 milioane de utilizatori anuali ai transportului cu tramvaiul”? Unde? In toata tara suntem atatia. Intreaga tara se muta la Arad sau mai bine zis in Micalaca? Oare de unde au scos valoarea asta? Bag de seama ca din pix.
Bla, bla….De doi ani nu au fost in stare sa puna macazele electrice. Si pe eticheta din noile tramvaie MANIGLIA au uitat sa mai scrie un “i” si le-a iesit MANGLIA. Cine o fi aprobat textul. INCOMPETENTA.
-
A mangli – dex: a cere, cerși, fura, lua, milogi, sustrage.
Manglia – țara unde se practică “manglitul”, deci denumirea e cât se poate de corectă !
Tramvaiul e depășit.E de secolul 19.Altii se uită spre taxiuri zburătoare dar ai noștri conducători au rămas blocați în anii 80.Nu i de mirare ca am rămas de caruta
Vlaicu deja e praf, se mai lauda bibi ca a economisit apa si tot e uscat in oras iar jafurile alea albrosii mici nu sunt bune cand incepe scoala
Totusi,nu vreti sa raspundeti!de CAND incep lucrarile efectiv?pe Micalaca si pe F.Frumos!
Din 2010 se tot modernizează liniile și stațiile din Micalaca. Să vezi ce mișto va fi cu autobuzele prin Micalaca timp de 2-3 ani dacă se apucă ăștia de schimbat liniile. Vatmanii mai opreau în stații, dar șoferii dacă nu văd pe nimeni vor trece ca InterCity pe lângă stații.