Casa Judeţeană de Pensii (CJP) Arad a plătit, în primele şase luni ale acestui an nu mai puţin de 2.749 de ajutoare de deces, o medie de 450 pe lună.
Marea majoritate a acestora au fost pentru decesul pensionarului/asiguratului, caz în care cuantumul ajutorului a fost de 2.117 lei. Dar au fost şi situaţii când s-a acordat ajutor de deces pentru decesul unui membru de familie al pensionarului/asiguratului, situaţie în care cuantumul ajutorului de deces s-a înjumătăţit.
Plata, în aceeaşi zi
Obţinerea ajutorului de deces presupune întocmirea unui dosar. Dacă acesta este complet, intrarea în posesia banilor se face destul de rapid.
„Dosarele pentru acordarea ajutorului de deces – în cazul decesului pensionarului, al asiguratului care are contract la Casa de Pensii sau al unui membru al familiei acestora – se depun până la ora 10.00. Dacă dosarul este în regulă, ajutorul de deces se plăteşte în aceeaşi zi, după ora 13.00. Doar în situaţia în care dosarul este incomplet sau sunt probleme cu unele documente, plăţile se fac în altă zi” – precizează Mihaela Vasil, director al CJP Arad.
Ajutorul de deces se achită de către angajator, în cazul decesului asiguratului salariat, sau de Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă, în cazul decesului şomerului.
Acte necesare
*Cerere tip pentru acordarea ajutorului de deces;
*certificat de deces în original şi copie;
*actul de identitate al solicitantului în original şi copie;
*acte de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul sau, după caz, actul care atestă calitatea de moştenitor, tutore, curator, mandatar, în original şi copie;
*dovada că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces, original şi copie, etc.
Citiți principiile noastre de moderare aici!