Au vrut să creeze ceva mai bun pentru copii și elevii cu CES, au vrut să obțină un plus de expertiză pentru cadrele didactice care se ocupă de formarea și educarea lor și au aplicat un grant în cadrul programului Erasmus plus. „Getting together, to create something better!”, proiecul coordonat de prof. dr. Ovidiu Toderici a realizat deja primul flux de 10 tineri cu CES (elevi cu deficiențe mintale ușoare și moderate, senzoriale, cu tulburări din spectrul autist, Sindrom Down, ADHD, tulburări de conduită , elevi cu deficiențe mintale grave, severe și asociate) care s-au deplasat, însoțiti de cadre didactice în Portugalia la partenerul din proiect Associação Intercultural Amigos da Mobilida. Aici au participat la ateliere ocupaționale, concepute special pentru ei care să-i ajute să-și dezvolte deprinderile de autonomie, să relaționeze cu societatea și cu lumea în care trăiesc, să-și îmbunătățească deprinderile și abilitățile.
Încă 50 de participanți
Urmează să se deruleze încă 5 fluxuri a câte 10 elevi, plus cadre didactice însoțitoare. „Deplasarea în mobilitate a acestora se va realiza în funcție de cele 3 ateliere pentru care s-a negociat cu partenerii externi: atelierul de tâmplărie/ pirogravură, atelierul de ceramică, atelierul de bucătărie/patiserie. Astfel vor urma încă 5 fluxuri cu un număr de 10 elevi /flux (fiecare flux fiind compus din 6 elevi cu deficiențe ușoare, moderate și 4 elevi cu deficiențe grave, severe și asociate). Pentru buna desfășurare a proiectului și pentru a evita orice tip de probleme elevii vor fi însoțiți în fiecare flux de către 7 însoțitori (profesori/lucrători sociali/părinți) astfel câte 1 însoțitor la doi copii cu deficențe mintale ușoare, moderate și câte un însoțitor pentru fiecare copil cu deficiențe grave, severe și asociate” a explicat coordontorul proiectului, Ovidiu Toderici.
La finalul proiectului se va organiza Ziua porților deschise pentru a prezenta rezultatele muncii din cadrul atelierelor, dar și pentru a valorifica produsele obținute. Cadrele didactice participante vor realiza în urma exemplelor de bune practici asimilate, un ghid pentru școlile similare din România și vor participa cu proiecte care au ca punct de plecare copilul cu CES și rolul său în societate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!