Călătorie de coșmar pentru cei care și-au programat întoarcerea de pe litoral ieri, cu trenul IR1921 Mangalia-Arad. Acesta a plecat din gara din Mangalia la ora 19, duminică seara și era programat să ajungă la Arad după 16 ore de călătorie, luni la 11:05. Numai că, din cauza faptului că porțiunea afectată de accidentul feroviar de la Craiova a trebuit ocolită, dar și din cauza restricțiilor de viteză de pe traseu, „trenul soarelui” a ajuns la Arad abia cu câteva minute înainte de ora 21:00.
Rămași fără apă și mâncare
„Am făcut cu vreo zece ore în plus față de ce era normal. Hai să zicem opt, nouă, că de întârziat o oră sau două întârzia și fără accidentul ăla de la Craiova. E o nesimțire uriașă, mai ales că CFR-ul nu oferă niciun fel de despăgubiri pentru întârzierile din țară, decât pentru cele ale trenurilor internaționale. Eu m-am descurcat, dar alții au fost cu copiii, au început să plângă, n-au mai avut răbdare. Am văzut persoane mai în vârstă rămase fără apă, fără mâncare în tren. De aer condiționat nici nu a putut fi vorba. Poate alții au fost mai norocoși, în alte compartimente. Asta-i situația, trăim în România și asta ne dă peste cap orice fel de planuri”, ne spune o tânără întoarsă de la mare cu trenul care a plecat duminică de pe litoral.
Teoretic, 16 ore
Trenul numărul IR1921, operat de către CFR Călători, pleacă zilnic din Mangalia la ora 19 și ajunge (teoretic) în ARad la ora 11:05, a doua zi. Pe calea ferată, distanța dintre Mangalia și Arad este de 872 de kilometri, pe care, cu o viteză medie de 54 km/h, trenul IR1921 îi parcurge în aproximativ 16 ore. Acesta oprește de 32 ori înainte de a ajunge la destinatie, totodată trecând prin 100 de gări fără a se opri.
Accidentul feroviar
Circulația feroviară este închisă începând cu data de 12 august, ora 08:20, pe raza SRCF Craiova, între stațiile CF Malu Mare și Banu Mărăcine din cauza deraierii a 6 vagoane din compunerea unui tren de marfă, aparținând operatorului privat GFR (Grup Feroviar Român). Trenul, care avea în compunere 23 de vagoane și circula pe distanța Slobozia Veche – Curtici, transporta produse petroliere. „Menționăm că locomotiva trenului a deraiat și 6 vagoane din compunerea trenului 80315 aparținând GFR s-au răsturnat în viaductul Cârcea”, anunță cei de la CFR SA.
„Avertizări” ale CFR-ului
„Recomandăm călătorilor să-şi ia în calcul o întârziere în medie de două ore pentru a ajunge la destinaţie şi să solicite asistenţă echipelor din tren ori de câte ori este nevoie”, a afirmat purtătorul de cuvânt al companiei feroviare, informează Agerpres. Conform sursei citate, Adrian Vlaicu a declarat că toți călătorii trebuie să se aștepte la faptul că toate trenurile din țară s-ar putea să aibă întârzieri, în medie, de două ore.
Citiți principiile noastre de moderare aici!