ARAD. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos, pentru doua, la licitaţie contractul Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D”. Anunţurile de participare ale companiilor interesate vor putea fi depuse până în data de 9 iunie, anunţă compania.
Durata totală a contractului este de 117 de luni și cuprinde: 15 luni perioada de proiectare, 42 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
“Menționăm că durata poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor, precum și în funcție de durata de execuție a contractului ofertată de operatorul economic desemnat câștigător (care poate scădea până la 45 de luni, din care 11 luni pentru proiectare și 34 de luni pentru execuția lucrărilor)”, au anunţat cei de la CNAIR.
Doi kilometri de tunel
Acest tronson de autostradă, singurul care lipseşte din A1, de la Nădlac până la Sibiu, este renumit pentru faptul că va avea pe traseu două tunele pentru ca urşii din zonă să poată traversa şoseaua pe deasupra traficului. „Conform condițiilor din Acordului de mediu, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2, în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale, prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platformă de 11,25 m”, spun cei de la Drumuri.
O licitaţie ratată
CNAIR a mai scos autostrada şi anul trecut la licitaţie. În primă fază, nouă companii şi asocieri de firme s-au arătat interesate de contract. Ulterior, în urma analizelor ofertelor depuse, cei de la CNAIR au stabilit că doar una dintre asocieri, formată din firme turceşti, ar putea intra în cursa pentru „ciotul” de autostradă. În final, după ce asocierea a depus şi oferta financiară şi tehnică, aceasta a fost declarată neconformă, iar licitaţia a fost anulată. Acum, toată procedura se reia de la început.
Trimite articolul
XUrsi? Locuiesc in zona cu “ursi” de 30 de ani si inca nu i-am văzut sau auzit de ei pana acum😁
PATRU ANI SI 9 LUNI pentru NOUA km.
Si apoi grantie de CINCI ANI. Cred ca si pantofii au garantie mai lunga.
-
👍
E “noaptea minții”:
– peste 1 an pt Proiectare, cand ciotul ăla a fost proiectat și răsproiectat de “ț”-șpe ori !!!
– 3 ani jumate pt execuție…???!!!
Bă, voi sunteti nebuni la cap …!!!
Pe Valea Oltului, unde sunt munți și rocă dificilă, s-au mișcat în jumate din timpul ăsta…
Pe Valea Muresului linia ferata cu Poduri si podețe, Gări, etc., pe lungime de 5 -6 ori mai mare, au făcut-o în timpul ăsta !!!😲Sau voi vreți “să aruncati pisica” pana DUPĂ URMĂTORELE Alegeri, ca sa-și bată capul cei care o sa căstige atunci (că, pe voi nemernicilor, v-aș șterge definitiv din Istoria Politică a României 😠)…?!
Nu s-au inteles la spagi, poate acum o sa primeasca cat vor sobolanii, sa dea drumul la lucrare.
suntem nebuni chiar daca e tunel 9 km ii poti face in maxim 6 luni coruptie cat casa!
Eu nu inteleg o chestie… De ce nu se face autostrada direct peste deal, si 2-3 tunele pentru ursi? Sapi mult mai putin.
De fapt, dacă nu vrei să-ți bați joc de terenurile arabile și agricole ale Țării cu aceste obstacole antitanc, care efectiv trasează noi granițe în interiorul său, ar trebui ca astfel de elemente de infrastructură să fie construite exclusiv pe piloni și prin tuneluri!
Dar despre cei vinovati pentru rezilierea contractului inițial și costurile uriașe ale acestei acțiuni reușite de sabotaj vom auzi vre-o data ceva?
Sunteți nebuni? Doar la noi se poate întâmpla că un ciot de autostradă sa se facă în 10 ani. Ne merităm soarta cu astfel de conducători, hoți, și pe deasupra prosti.
Se pot face pasaje peste autostrada doar pt animale..le vezi în Austria.. etc..ieftine și ok pt animale..
Chiar trebuie 2 km de tunel?..acolo nu sunt decât dealuri..
O tâmpenie întruchipata la Cnair.
Chiar nu se găsește nimeni sa I verifice pe ăștia…care de 30 de ani își bat joc de România și poporul român
Când a fost Drula se mai mișcă treaba
L AU dat jos smecherii
Sa fie cum a fost înainte.
Și poporul român jumătate este aerian
De 30 de ani numai ciumă Roșie votează
La vot merg 35 sau 40 % ca zic
Nu are rost..
Apoi toți suferim.
Uite ce mârșăvie fac la vedere…
9 km de autostradă în 5 ani
Și nimeni nu I sesizat
Sa le facă control și sa I bage în I cuișoare pe trădătorii românilor.
Stimati ziaristii,
Daca tot scrieti articole pe tema aceasta de atatia ani cand estimati ca va veti documenta corect si veti intelege ca actele tuneluri nu se fac pentru permeabilitatea vietuitoarelor din zona (aici ar fi suficiente niste ecoducte precum cel aflat la mai putin de 1 km de finalul lotului aflat in exploatare deja), ci din cauza ca solutia fara tunel nu ar fi fezabila technologic?
Mai pe romaneste, sa inteleaga toata lumea: fara tunel sapaturile ar fi atat de adanci si abrupte ca dealul s’ar surpa si ar inghiti autostrada cu tot cu ghinionistii aflati pe ea in acel moment. Debleul ar avea aproximativ 40 metri. Un bloc cu 10 etaje are sub 30.