Proiectul școlar multilateral Comenius „Healthy journey”, care se derulează în perioada 2011-2013, a primit o finanțare de la Comisia Europeană, prin intermediul Programului de Învatare pe Tot Parcursul Vieții (LLP). În acest proiect sunt implicate șapte țări: Bulgaria (țara coordonatoare), Turcia, Letonia, Polonia, Lituania, Ungaria și România.
Obiectivele acestei întâlniri de proiect au fost stabilite la nivelul parteneriatului european și au vizat: prezentarea activităților derulate la nivelul fiecărei instituții implicate, în intervalul octombrie 2011- mai 2012; observarea obiectivă a stagiului de implementare a proiectului la nivel instituțional și european; încărcarea pe site-ul proiectului a materialelor rezultate ca urmare a desfășurării activităților specifice de proiect din cadrul fiecărei grădinițe și a celor provenite din timpul mobilităților transnaționale; stabilirea perioadei în care se va derula următoarea mobilitate; stabilirea materialelor ce trebuie pregătite pentru următoarea reuniune de proiect; cunoașterea specificului local, prin intermediul vizitelor tematice; identificarea elementelor de identitate culturală ale Letoniei, precum și cunoașterea directă a strategiilor de predare-învățare ale învățământului leton, concretizată în activitățile cu caracter demonstrativ oferite de gazdă în perioada derulării întâlnirii de proiect;
ameliorarea competențelor de comunicare în limba engleză, limba comuna a proiectului.
Pe parcursul celei de a treia întalniri din cadrul proiectului Healthy journey, activitățile au fost diverse și raportate permanent la obiectivele proiectului.
Prima zi din calendarul de activități a însemnat primirea la aeroport a participanților și oferirea prilejului de a vizita obiective turistice reprezentative centrului orașului Riga; urmând ca spre seară, a se face cazarea în casele de oaspeți ale localității Ape, situată la o distanță de 186km de Riga.
În cea de a doua zi din cadrul programului de activități, toate delegațiile care au efectuat mobilitatea transnațională au vizitat Grădinița ”Primsskolas Izglitibas Iestade –Vaverite” și au fost întâmpinate de către conducerea instituției școlare și de către reprezentantul comunității locale (primarul localității). Pentru familiarizarea tuturor participanților cu specificul local, organizatorii întâlnirii au pregătit un program artistic deosebit constând în cântece și dansuri reprezentative repertoriului copiilor preșcolari letonieni. De asemenea participanții au savurat specialități culinare specifice zonei. Cadrele didactice din cele șapte țări au participat la prima sedință de lucru a întâlnirii, care a vizat prezentarea materialelor Power Point cu activitățile educaționale derulate în cadrul fiecărei instituții partenere în perioada octombrie 2011 – mai 212, urmărindu-se astfel modalitățile de implementare a proiectului la nivel instituțional. Cea de a doua zi s-a finalizat cu o vizitarea localității, a unei școli de muzică, precum și a unui meșter popular artizanal, prilej pentru participanți de a mai afla și alte informații cu privire la istoria și cultura micii comunități letone. Orașul Ape ne-a uimit prin simplitatea și frumusețea sa: străzi pietruite, arhitectura caselor de piatră, existența spațiilor verzi cu multe flori și pomi, aerul curat datorat slabei circulații a autovehiculelor.
A treia zi a întâlnirii a fost o zi densă, cu activități derulate la grădinița-gazdă, dar și cu vizite tematice. Dimineață, organizatorii au oferit activități demostrative la grupele de copii cu vârstă între 3-4 ani și 5-6ani; activități desfășurate în aer liber, având ca temă –sănătatea prin mișcare, astfel copiii au participat cu plăcere la o activitate sportivă și o excursie în pădurea din apropierea grădiniței. Ambele activități au fost concepute în concordanță cu obiectivele proiectului parteneriatului, având deopotrivă și un caracter interdisciplinar (au fost incluse și noțiuni de știință, limbaj, activitate practică). După-amiaza participanții au avut ocazia de a prezenta pălăriile proprii ale poriectului, precum și poze sau/și materiale video realizate cu ocazia ”plimbării tematice” a copiilor cu pălăriile proiectului. Spre seară, gazdele au organizat o întâlnire cu trupa de dans tradițional și corul localității Ape, care au oferit un moment cu o încărcătură emoțională puternică, impresionând publicul prin simplitatea și naturalețea dansului și cântecului letonian.
În cea de a patra zi din cadrul proiectuluiam asistat din nou la activități demonstrative la grupa de vârstă 3-4ani, vizionând o activitate sportivă în care s-au împletit jocuri simple de mișcare cu o lecție de educație fizică adecvată vârstei. După-amiaza a fost dedicată înmânării certificatelor de participare la întrunire, prilej cu care fiecare reprezentant al țării partenere a avut prilejul de a-și exprima propriile impresii despre zilele petrecute în Letonia, dar și despre activitatea desfășurată de-a lungul unui an de parteneriat școlar.
„Rezultatele acestei întâlniri de proiect sunt vizibile – ne-a spus prof. Surcel Dorina , coordonator de proiect. În primul rând m-aș referi la comunicarea în limba engleză pe toata perioada mobilității transnaționale, dar și după finalizarea acesteia. Un alt pas înainte îl reprezintă creșterea interesului pentru diversitatea culturală și educațională conștientizată prin intermediul desfășurării acestor reuniuni de proiect.
În al doilea rând vreau să mă refer la îmbogățirea palmaresului de activități educative pe tema sportului specifice vârstei preșcolare. Acestea sunt rezultatul activitățiilor demostrative oferite de fiecare țară-gazdă a întâlnirilor de proiect.
Fotografiile și testimonialele cadrelor didactice, impresiile de călătorie, noile cunoștințe culturale și educaționale, site-ul proiectului Healthy journey reprezintă doar câteva dintre rezultatele aceastei întâlniri” .
Citiți principiile noastre de moderare aici!