ARAD. Am menţionat în repetate rânduri faptul că de la Centru viaţa se vede altfel în teritoriu. Am mai spus şi că, de multe ori, nu ştie stânga ce face dreapta. Aceste două propoziţii se aplică, din păcate, din nou. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) este instituţia care se ocupă de şoselele importante din ţară, după cum se poate observa şi în numele ei. Însă, în realitate, nu se prea ocupă. Pe site-ul de internet al companiei ar trebui, teoretic, să găsim informaţii referitoare la proiectele de infrastructură, la stadiul lucrărilor, la momentul finalizării acestora. Practic, ar trebui să găsim acolo toate informaţiile legate despre un drum naţional sau despre o autostradă. Am încercat să vedem şi noi care este stadiul lucrărilor pe autostrada Nădlac-Arad, lotul 2, autostradă pe care au fost reluate lucrările la finele anului trecut. Asocierea Astaldi-Max Boegl, cea care a lucrat şi pe lotul 1 al acestei autostrăzi, a câştigat licitaţia şi pentru locul 2. Însă acest lucru nu pare că se ştie şi la Bucureşti. Cel puţin nu pe site-ul companiei.
În urmă cu câţiva ani
Pe site-ul CNADNR apare că lotul 2 al şoselei de mare viteză este realizat de Alpine Bau, societate care a dat faliment de mai bine de un an de zile, reziliind contractul. Firma austriacă a abandonat şantierul încă din vara lui 2013. Dar aceste informaţii nu par să fi ajuns şi la urechile celor de la Bucureşti. Mai mult, suntem în anul de graţie 2015, dar informaţiile de pe pagina de internet a CNADNR indică faptul că termenul de finalizare a lucrării este anul 2013, mai precis data de 20 aprilie. Asta în condiţiile în care de abia la finalul anului 2014 a fost semnat noul contract de construire a autostrăzii Nădlac-Arad, lotul 2. Actualul constructor a anunţat că va finaliza şoseaua în vara acestui an, cel mai târziu în toamnă. Şi asta pentru că termenele sunt impuse de către Uniunea Europeană, entitate care finanţează 85 la sută din valoarea lucrărilor. Iar dacă termenele nu sunt respectate, s-ar putea ca banii europeni nerambursabili să nu mai ajungă la noi.
Lotul 1, aproape gat
Lotul 1 al autostrăzii Nădlac-Arad este dat în circulaţie, însă şi aici mai este de lucru. Pentru că au promis că vor deschide şoseaua înainte de finalul anului 2014, cei de la asocierea Astaldi-Max Boegl au dat drumul circulaţiei între Pecica şi Nădlac. Cu toate acestea, mai este de lucru la gardurile de protecţie, la şanţuri, dar şi la parcarea din apropierea Nădlacului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!