Arad - Spectacol cu maşini la Registrul Auto Român, acolo unde creşterile sunt spectaculoase la verificări. La RAR Arad, timpul de programare ajunge la 60 de zile, pentru că sunt deja ocupate complet următoarele două luni!
Norocoşii pot ajunge, însă, mai repede la verificat, în condiţiile în care unii dintre cei înscrişi deja nu se prezintă, iar locurile rămase libere se reportează. Nebunia de la RAR Arad are desigur mai multe explicaţii: faptul că Aradul e primul mare oraş de la intrarea în ţară şi că mulţi dintre cei care aduc maşini de afară preferă să le facă verificarea chiar aici, sau că judeţul este unul în care mulţi îşi permit să-şi cumpere o maşină. Ca atare, Aradul e pe primele locuri la maşinile verificate.
În fiecare zi, pe la lucrătorii RAR trec peste 100 de maşini aduse din UE. Creşterea volumului de muncă a devenit spectaculoasă după momentul modificării legii privind înscrierile auto.
Volumul de muncă şi numărul verificărilor este de două-trei ori mai mare decât în trecut. Cele mai multe maşini care ajung la control sunt cele diesel, fabricate înainte de 2001, adică maşini relativ ieftine, aflate în prezent în stare bună, dar care prezintă risc major de degradare peste şase luni, un an.
Programări ratate
Serviciul se confruntă acum, însă, nu doar cu numărul crescut de maşini, ci şi cu falsele programări. Din cauza faptului că serviciile de înmatriculări, în special din judeţele limitrofe Aradului, nu eliberează numere provizorii decât la prezentarea dovezii programării la RAR, multe dintre aceste programări se fac doar de dragul de a se face.
„Din nefericire, ne lovim de această problemă de ceva vreme, zilnic lipsind de la programări una, două, chiar şi cinci maşini. De aceea, am luat decizia ca numărul de neprezentări înregistrat până la ora 12.00 să fie reportat pentru a doua zi. Astfel cine sună sau intră pe internet pentru programări, la adresa www.rarom.ro, se poate programa chiar şi pentru a doua zi! De asemenea, vinerea la ora 14.00 se introduc locuri pentru săptămâna următoare , a explicat Voicu Şandru, şef reprezentanţă RAR Arad. Din păcate, aceste locuri suplimentare afişate zilnic fac obiectul „vânătorii” firmelor de intermedieri auto.
La foc automat
Sunt şi veşti bune la RAR. Voicu Şandru susţine că, în cel mai scurt timp, se va lucra în două ture complete, ceea ce înseamnă că şi maşinile ce se prezintă în tura de după amiază pentru verificări pot primi CIV-urile în aceeaşi zi.
RAR la Ineu
În circa trei săptămâni, RAR va fi deschis un punct de lucru la Ineu, care va deservi întreaga zonă, până la limita judeţului.
„Vom avea acolo un schimb complet şi o linie de verificări, adică cinci angajaţi care vor lucra de la 8.00 la 16.30. Unul dintre ei va fi un mecanic, localnic ce va fi nou angajat, iar ceilalţi patru vor fi detaşaţi de la Arad, cel mai probabil prin rotaţie, în regim săptămânal”, a explicat Voicu Şandru.
La punctul de lucru de la Ineu se vor putea face aproape toate tipurile de acte şi verificări efectuate de RAR.
C.A., A.B.
Trimite articolul
XPentru un cetatean membru UE,toate aceste verificari de la RAR -NU EXISTA. Pentru romani -membri UE,ele exista doar pentru a colecta bani la buget si spagi.
Citez:
ceea ce înseamnă că şi maşinile ce se prezintă în tura de după amiază pentru verificări pot primi CIV-urile în aceeaşi zi.
Unde sunt cele nu se stie cite saptamini pina vine CIV-ul de la Bucuresti?
pai dupa cum am imteles nu programarea este importanta ci sa gasesti pe omul potrivit sa-i dai spaga(300€) si pe urma merg toate fara frecusuri !!!! mai acu citeva saptamini cumnatul meu a dus o masina si in citeva zile treaba a fost rezolvata.Vreau sa-mi adic si eu o masina si cind voi fii la RAR voi vedea daca si oamenii cinstiti au trecere si fara spaga,fiindca trebuie tti sa inteleaga ca bacsisul(spaga) nu mai are ce cauta in epoca noastra!!! salut
Nu inteleg cum de am ajuns noi romanii atat de carcotasi pe gratis. De ce nu zice nimeni de masinile respinse la RAR care erau atat de rele incat ar fi putut sa omoare familia cuiva daca erau lasate in circulatie. Nu tot ce e dus de afara e bun si multi sunt pacaliti dar nu recunosc si pun vina pe RAR-isti! Domnilor, putin fair-play! Apoi si cei de acolo sunt doar oameni, cate ore pot munci corect si repede cu stresul atator oameni fara rabdare si vesnic pusi pe cearta. La un stres pe un fert si fara nici o raspundere, fara rezultate bune in munca, asa-zisii profesori romani cer salarii incredibile si asteapta si simpatie publica!!! Mai judecati inainte de a desfiinta si critica, sau cum se zice in biblie, sa arunce piatra cel fafa prihana !!!
Ce face RAR mai mult decit atelierele service cu inspectii periodice?
Respect cele sustinute de SABINA, ba mai mult nu am nimic cu oamenii de la RAR. Cu toate astea vad negru inaintea ochilor cind aud de RAR. M-am intrebat care este motivul. Simplu: ei trbuie sa puna in aplicare un mecanism gindit prost si acest mecanism de fapt nu este opera lor. Cei ce au gindit mecanismul au avut ca scop urmatoarele:
– incasarea a cit mai multi bani exploatind dorinta omului de a avea o masina
– favorizarea dealerilor autohtoni de autoturisme si
– descurajarea omului ducind birocratia la extrem
– consolidarea cu inca un pas a unui sistem hipercentralizat, care este usor de controlat dar se dovedeste tot mai nefunctional
Cu citeva zile in urma, un important om decizie constata ca vinzarile la Dacia Pitesti au scazut si nominaliza drept cauza principala masinile second-hand, cu efect imediat scaderea impozitelor cuvenite statului, reducerea programului de lucru e.t.c. A omis deliberat sa aminteasca, ca datorita recesiunii mondiale, colosi precum Deimler, Ford, GM, Renault au redus numarul de autoturisme fabricate, in ciuda faptului ca populatia acestor tari nu este consumatoare de masini second. Dar la noi se foloseste des invrajbirea unora contra celorlati (dezbina si stapineste).
Daca tot ne jumuliti de bani, macar scutiti-ne de aceasta pierdere de timp (3 luni).
Nu ţin cu RAR-ul sau cu alte instituţii care iau o grămadă de bani de la cetăţeni, dar…Diferenţa este că nemţii sau francezii sau italienii, austriecii, etc. nu vin în România să ia cojile de Dacia berlină sau Dacia break fabricate acum 20 de ani şi să şi le ducă acolo. Dacă ar fi aşa, fiţi convinşi că ar avea şi ei un RAR (cum s-ar fi numit). Nu e normal să nu existe totuşi o instituţie de verificare a acestor maşini aduse de afară, pentru că, deşi majoritatea sunt să spunem ok, sunt din păcate (şi ar fi şi mai multe dacă n-ar fi RAR-ul), care sunt nişte epave (atât în ceea ce priveşte motorul terminat, care poluează de numa , cât şi mecanismele de direcţie, uzate la maximum). Ori cu aceste epave să circuli pe un drum public, pui în pericol nu doar viaţa ta, a celui care conduci epava, ci şi a altor oameni nevinovaţi
RAR-ul e o alta teapa!!! de ce e nevoie de RAR daca masina e adusa din UE? aia nu sunt competenti?
verificarea se poate face la orice service autorizat
in plus de asta RAR -ul e mana guvernului cu care va jumuleste de bani pt ca in actele germane scrie clar EURO2 iar cei de la RAR iti spun ca e EURO 1 sau mai rau NON EURO deci te face sa platesti taxe mult mai mari!!!!
daca ar fi cinstiti la rar s-ar duce doar masinile aduse din afara UE ,nu ar mai fi nevoie de tradus acte ca doar sunt in limbile folosite in UE si ar desfiinta dracului taxa de poluare care face mai mult rau decat bine! daca nu ar fi taxa lui tariceanu oamenii ar lua masini mai noi nu mai vechi ca in varianta actuala se cumpara mai vechi sa mai aiba bani si de taxa!!!!
si sincer sa fiu de apia si de dacia si de toti importatorii si de mitici nu ne intereseaza,e treaba lor daca au sau nu au vanzari ca nici pe ei nu ii intereseaza daca avem noi bani sa ytraim sau nu!!! corect?
De ce credeţi că nu se mai prezintă unii la RAR cu maşinile. Pentru că au adus de afară nişte rablamente, cârpite, vai şi amar, pericol public dacă ies în trafic. De asta nu mai se prezintă că ştiu că se prezintă degeaba că nu trec testul. Şi atunci, dacă nu ar fi acest RAR, oare ce s-ar întâmpla ? Ar fi vai şi amar de cei care ar fi în trafic, cu şoselele pline de astfel de gunoaie. Mai gândiţi-vă unii din cei care scrieţi că nu avem nevoie de RAR. Ba da avem nevoie şi am avea nevoie de unul are să fie chiar şi mai dur la verificări.
60 zile pt fraieri iar pt smecheri maxim doua zile , traim i romania tara tuturor spagilor!!!!
Cu parere de rau observ ca pe acest site postarile sunt facute de orice persoana indiferent de gradul de cultura si civilizatie….Cel mai simplu este sa dai intr-o institutie sau angajatii acestuia fara sa judeci ,numai de dragul de a te vedea pe forum.Rid occidentalii de noi ca le curatam hirburile din parcurile de masini,peste 75% din cele ce se inscriu in circulatie second hand sunt jafuri intre 500 si max.1000 de euro pe care bisnitarii de masini le”putulesc” si le prezinta in piata ca pe bibelouri de mare pret.Geme piata de Golf 3,Opel Astra ,Vectra Renault Laguna etc.,iar daca romanul e fraier sa dea “300 euro” la…asa zisii intermediari care misuna peste tot ,n-au decat; taxa la RAR e cam 300 LEI (trei milioane vechi….e o diferenta fata de 300 EURO).
Apropo…cat credeti ca va mai tine nebunia asta !??
Eu am cumparat o masina noua si nici nu stiu ce e ala RAR dar e adevarat ca e LOGAN si pe mine ma “ride lumea”……trebuie stopate cumva rablele de 15-20 de ani
Cam suspecti sint acesti militanti antirabla. Fiecare este liber sa cumpere ce vrea el si sa suporte consecintele asa cum l-a dus mintea. Pentru asta exista lege si fiecare se documenteaza dupa cum crede de cuvinta. Dar problema este una si singura si nu poate fi ingropata de grija antirabla : de ce trei luni pentru inmatriculare?
Este adevarat ca ar trebui sa existe RAR dar nu asa. Eu mi-am adus o masina de afara la 45000 Km luata din reprezentanta. Am mers aici in reprezentanta si i-am facut toate testele posibile, inclusiv am schimbat placute de frana chiar daca nu era nevoie. Merg la RAR si imi spune ca nu prinde frana pe rotile din spate in mod egal. Exista o diferenta de peste 20%. Imi sugereaza unu ca se poate rezulta daca dau 50EURO. Am crezut ca innebunesc. Merg la reprezentanta, imi fac iar testul de frana si imi iese 0 % la frana de picior si 2% la frana de mana. Merg cu hartia la RAR si iar domnul “inginer” imi raspundea stfel: Stiti domnu ca la noi nu prea merg bine tester-ele si vedeti cum pe acelasi tester merge si TIR si camion si autoturism da erori mari.
Spuneti voi daca asa isi are rostul RAR-ul.
Existenta firmelor de intermediere auto este urmarea mecanismul greoi si birocratic pentru o inmatriculare. Numarul de ghisee in fata carora trebuie sa te asezi precum si de zecile de ore pe care trebuie sa le petreci in fata lor te obliga sa apelezi la o firma de intermedieri auto.
De ce in Germania nu a trebuit sa apelez la o firma de intermedieri? Pentru ca acolo am terminat in doua ore toate formalitatile.
De ce in Germania nu se ocupa Berlinul de inmatriculari? Pentru ca in Germania se ocupa administratia landului respectiv cu consecinta imediata existenta unui numar redus de ghisee.
De ce la noi de toate se ocupa Bucurestiul? Pentru ca i se pare firesc ca toata tara sa cotizeze la sacul lor fara fund.
Daca au pretentia la aceata cotizatie sa organizeze lucrurile civilizat, daca nu sunt in stare, sa ne lase in pace sa le organizam cum credem noi de cuvinta. Am convingerea ca RAR Arad s-ar descurca foarte bine fara amestecul Bucurestiului.
La nimic. cine inmatriculeaza acum in noiembrie sau in decembrie o masina NOUA va avea in CIV anul fabricatiei 2009. Niste retardati