A fost situaţie de urgenţă în gara CFR din Arad după producerea incidentului. Cisterna lovită – care nu era încărcată, conform prevederilor – a fost proiectată deasupra celei de-a doua cisternă vagon care era încărcată cu motorină. Ce s-a întâmplat de fapt? Conform primelor informaţii, doi mecanici ai unui operator privat veneau cu o locomotivă de la Curtici, cu intenţia de a transporta 23 de vagoane cisternă pline cu motorină până într-o localitate din judeţul Bihor. În momentul în care efectuau manevrele de cuplare a locomotivei la cea dintâi cisternă, se pare că mecanicii nu ar fi redus suficient viteza şi ar fi intrat prea tare în cisterna vagon, pe care au proiectat-o deasupra celei de-a doua cisterne vagon. Din fericire, prima cisternă, cea care a fost lovită şi avariată, era goală, iar celelalte 23 erau pline cu motorină, aşa că a fost evitat ceea ce putea fi un incendiu de proporţii.
„Detaşamentul Arad a asigurat cu o autospecială de stingere cu un ofiţer şi cinci subofiţeri, în zona triajului gării CFR Arad, măsuri de prevenire şi stingere a incendiilor în vederea evitării producerii unor alte situaţii de urgenţă în urma unui accident feroviar. Este vorba despre o garnitură de tren cu 23 de vagoane de motorină pline, un vagon care era gol pus la protecţie – în cazul în care cuplează locomotiva să nu existe alte probleme. Accidentul s-a produs miercuri dimineaţa. Echipajele au executat o linie de stingere pe sub traversele de cale ferată şi încă o linie pentru protecţia vagoanelor. Au fost verificate vagoanele, nu au existat scurgeri de combustibil”, a declarat maiorul George Pleşca, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Arad. Mecanicii au fost transportaţi la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad pentru a li se preleva probe biologice, pentru a stabili dacă au consumat băuturi alcoolice şi pentru alte teste medicale.
La locul incidentului era aşteptată o macara de la Deva pentru a ridica cisterna lovită de pe linie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!