ARAD. Prioritate în activitatea fiecărui cadru didactic, formarea continuă se realizează prin susţinerea gradelor didactice, participarea la cursuri de formare, observarea activităţilor metodice. Lecţiile deschise au rolul de a prezenta un mod de abordare a demersului didactic în conformitate cu cerinţele şi exigenţele curriculum-ului actual.
Astfel, la Liceul tehnologic de Electronică şi Automatizări ,,Caius Iacob” Arad, profesoara Luciana Doca a susţinut activitatea metodică la clasa a XI-a intitulată: ,,Jertfa Euharistică şi iubirea jertfelnică”, la care au participat profesori de la licee din municipiul Arad. Între obiectivele educaţionale urmărite, au fost înscrise: evidenţierea şi promovarea convingerilor şi atitudinilor moral-creştine, conştientizarea responsabilităţilor şi a manierei de implicare a tânărului creştin în problemele vieţii de familie şi ale societăţii contemporane. Ca metode de predare- învăţare, cadrul didactic a utilizat dialogul, explicaţia, problematizarea, iar ca suporturi curriculare calculatorul, video- proiectorul şi softurile multimedia. Profesorii participanţi au analizat şi evaluat în mod competent întregul demers didactic susţinut de către colega lor.
La Şcoala Gimnazială nr. 5 din Arad, Eco-şcoală şi Şcoală Europeană, a avut loc activitatea metodică „Instrumente TIC folosite în predarea Religiei” destinată profesorilor care predau Religie ortodoxă. În prima parte a activităţii, profesoara Ioana Tiulea a realizat lecţia demonstrativă cu titlul „Ascultarea faţă de părinţi”, la clasa a VI-a. Scenariul didactic a urmat Modelul ERR (Evocarea – Realizarea sensului – Reflecţie) fiind susţinut de folosirea mijloacelor interactive de predare-învăţare. Astfel, prin joc de rol, problematizare şi introspecţie, elevii au recreat situaţii de viaţă din spectrul relaţiilor dintre copii şi părinţi. Cu sprijinul profesorului, au identificat învăţături morale cu scopul de a conştientiza că ascultarea faţă de părinţi reprezintă ascultarea faţă de Dumnezeu. Demersul didactic a inclus folosirea calculatorului pentru proiecţia diferitelor materiale suport. Lecţiei demonstrative i-a urmat analiza activităţii didactice legată de proiectarea modernă a lecţiei şi folosirea mijloacelor de învăţământ adecvate.
Diac. profesor Florin Sirca, inspector şcolar de specialitate, alături de profesoarele Mihaela Ciorbă, responsabil cerc şi Mirela Bugariu – metodician ISJ, au coordonat şi susţinut demersurile educaţionale prezentate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!