ARAD. Votează actualizarea cifrelor necesare punerii în practică a unui vis. Un vis de milioane de lei şi care ar putea fi realizat, dacă ar exista aceşti bani, în vreo trei ani. Consilierii locali sunt chemaţi joi să voteze un proiect de hotărâre privind „modificarea indicatorilor economici ai obiectivului de investiţie <Amenajare piste de biciclete în municipiul Arad> aprobaţi prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 314/28.12.2011 şi aprobarea cofinanţării obiectivului de investiţie de către Municipiul Arad în cadrul Programului Operaţional Regional 2007 – 2013, Axa Prioritară 1 <Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere>”. Un titlu stufos, ce-i drept, pentru un vis ce pare aproape imposibil de realizat. Primăria recunoaşte, încă din primele cuvinte cuprinse în expunerea de motive, că „municipiul Arad se confruntă cu o deficienţă majoră în ceea ce priveşte pistele de biciclişti, menite să asigure deplasarea în condiţii de siguranţă a persoanelor ce folosesc bicicleta ca mijloc de transport”.
Megaproblemele
Pentru a încuraja folosirea bicicletelor, Municipalitatea susţine că „se impune amenajarea unei piste de biciclişti pe raza întregului municipiu”. Nici situaţia catastrofală din prezent nu este uitată din expunerea de motive care însoţeşte proiectul. Aici se aminteşte faptul că „în prezent, circulaţia bicicliştilor se desfăşoară pe partea carosabilă şi pe trotuar, participanţii la trafic nefiind în siguranţă. Zonele de intersecţii nu sunt marcate cu marcaj orizontal şi vertical pentru ciclişti, nu există semnalizare de atenţionare şi reglementare a circulaţiei cicliştilor”. O realitate dură, de care se plâng sutele de biciclişti din Arad. O realitate care a făcut ca numărul celor care folosesc bicicleta să nu crească vertiginos nici în ultimii ani, în pofida faptului că preţul carburanţilor a crescut şi creşte spectaculos.
Şi megaplanul
Proiectul propus de primărie aleşilor e unul vechi, însă acum consilierii sunt nevoiţi să-l modifice, schimbările fiind impuse de obligaţia actualizării indicatorilor tehnico-economici raportat la data realizării iniţiale a studiului de fezabilitate, care a fost revizuit. Proiectul de acum vorbeşte, însă, şi de contribuţia municipiului la realizarea obiectivului în cazul în care se va aproba finanţarea nerambursabilă pe care Primăria o solicită prin cererea care va fi înaintată în 10 decembrie.
Aleşii sunt deci chemaţi să aprobe studiul de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici aprobaţi prin HCLM nr. 314/2011 în formă revizuită, încheierea în termenul prevăzut a contractului de finanţare nerambursabilă, ce se va acorda (dacă se va acorda) prin Programul Operaţional Regional 2007-2013 şi contribuţia Municipiului Arad la realizarea proiectului, o contribuţie în valoare 5.844.865 lei reprezentând T.V.A. plus 2% din valoarea eligibilă (fără TVA) a proiectului.
Valoarea totală a investiţiei în pistele de biciclete de pe raza întregului municipiu a fost calculată acum la 27.875.000 lei (peste 6 milioane de euro), lungimea totală a străzilor pe care se vor realiza pistele de biciclete a fost calculată şi ea la 76,9 Km., iar cea a suprafeţei totale a pistelor de ciclişti la 122,5 Km. Acum ar urma să se stabilească şi sigla acestor piste şi culorile care vor fi folosite pentru acestea (culoare verde pentru pista amplasată pe platformă proprie, culoare galbenă pentru pista amplasată pe platforma comună cu trotuarul) şi culoarea roşie (pentru cea amplasată pe partea carosabilă).
În 30 de luni
Chiar şi timpul de execuţie al acestor piste a fost calculat în studiu: 30 de luni, din care pregătirea proiectului şi studiu de fezabilitate – o lună, organizarea licitaţiei, faza de proiectare, asistenţa tehnică – o lună, întocmirea proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie – o lună, organizarea licitaţiei – două luni, execuţia lucrărilor – 24 luni, asistenţa tehnică – 24 de luni, iar recepţia la finalizarea lucrării – o lună.
adriana.barbu@informmedia.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!