Pătru Manea a fost implicat într-un accident de circulaţie în urmă cu aproximativ două săptămâni. Aflat în sensul giratoriu de la Intim, autoturismul acestuia a fost lovit de o maşină condusă de o femeie. Totul a decurs ca la carte, şoferul vinovat înmânând asigurarea obligatorie auto părţii vătămate pentru ca aceasta să îşi repare maşina cu banii oferiţi de societatea de asigurări. În ziua următoare, Manea s-a prezentat la ASIROM, societatea asiguratoare, pentru a i se evalua maşina şi pentru a plăti banii pentru reparaţii. Dar agentul de asigurări care s-a ocupat de cazul lui i-a oferit numai 1.500 de euro, considerând că maşina este uzată în proporţie de 87 la sută, deşi autoturismul fabricat în anul 2000 are o valoare mult mai mare.
Reparaţii cu piese second
Pătru Manea a dus maşina la reprezentanţa Opel şi a cerut un deviz pentru reparaţii. Valoarea pieselor şi a manoperei pentru reparaţiile necesare atinge 25.300 de lei, o sumă destul de mare, după cum spune şi păgubitul. Acelaşi agent de asigurări i-a spus că nu poate plăti această reparaţie. Iar acest lucru a fost întărit şi de către Eugen Harş, directorul ASIROM Arad. „Legislaţia nu ne permite să plătim despăgubiri mai mari decât valoarea maşinii lovite. Au fost nenumărate cazuri în trecut, când posesorii de Dacii, ale căror valoare era de 400-500 de euro, erau implicaţi într-un accident, iar reparaţiile îi costau 1.000 de euro, bani pe care societăţile de asigurări nu îi puteau plăti. Aici este vorba despre o lacună legislativă”, a declarat Harş. Una dintre opţiunile prin care posesorii de maşini accidentate îşi pot repara autoturismele este să accepte piese second-hand, oferite de firmele de asigurări, deoarece preţul pieselor noi, originale, este prea mare. În acest caz se află şi Pătru Manea, dar acestuia nu i se pare corect ca maşina lui să fie reparată cu piese la mâna a doua.
Soluţie de compromis
Una dintre soluţiile care ar putea împăca „şi capra şi varza” ar fi repararea autoturismului într-un service ales de către ASIROM, cu piese noi, dar nu originale. Această idee a fost înaintată de către Eugen Harş, directorul ASIROM, dar Manea spune că agentul de asigurări nu i-ar fi pomenit vreun lucru despre această posibilitate.
A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!